אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראובן אדלר יהיה האסטרטג הראשי של המחנה הציוני צילום: גלעד קוולרצ'יק

בחירות 2015

ראובן אדלר יהיה האסטרטג הראשי של המחנה הציוני

לפי הערכות, אדלר, אחד האסטרטגים הפוליטיים הבכירים בישראל, יקבל כ-250 אלף שקל עבור חודש עבודה

14.02.2015, 21:15 | אורי תובל
31 יום לפני הבחירות, הודיעה הערב (ש') רשימת המחנה הציוני שהפרסומאי והיועץ האסטרטגי ראובן אדלר יהיה מעתה האסטרטג הראשי של קמפיין הבחירות שלה. אדלר הצטרף בניסיון "להעיר" את הקמפיין, שלמרות ריבוי יועצים ואסטרטגים, סופג ביקורת קשה על כך שאינו משפר את מצבו של יצחק הרצוג ומפלגתו.

אדלר נחשב לאחד האסטרטגים הפוליטיים הבכירים בישראל. הוא הוביל את אריאל שרון לניצחונותיו בבחירות המיוחדות לראשות הממשלה ב-2001 ובבחירות לכנסת ב-2003. בהמשך היה חלק מצוות החווה שיזם את הקמת מפלגת קדימה. הוא הוביל את קמפיין המפלגה גם בבחירות 2006 אז זכתה ב-29 מנדטים, וב-2009, בראשות ציפי לבני, אז זכתה ב-28 מנדטים.

ראובן אדלר, צילום: גלעד קוולרצ ראובן אדלר | צילום: גלעד קוולרצ'יק ראובן אדלר, צילום: גלעד קוולרצ

בדצמבר החלו מגעים בין אדלר להרצוג במטרה שאדלר יוביל את קמפיין המחנה הציוני. ואולם מעבר לעלות שכרו, ביקש אדלר לשלוט בתקציבי פרסום בעלות כוללת שהתקרבה לתקציב קמפיין הבחירות כולו. בנוסף, כך פורסם, אדלר לא היה שבע רצון מהסכם הרוטציה שהציע הרצוג ללבני והמגעים ביניהם נפסקו.

לפי הערכות, שכרו של אדלר בחודש הקרוב צפוי להיות כ-250 אלף שקל. הוא מצטרף למטה שיש בו כבר לא מעט יועצים ופרסומאים, שצפויים להמשיך בעבודתם. בין מובילי הקמפיין עד כה ניתן למנות את האסטרטג אסף אייזן שנהנה משכר אישי של כ-150 אלף שקל, היועץ האסטרטגי חיים אסא שלפי הערכות שכרו דומה, והפרסומאי יורם לוי משרד ברוקנר-יער-לוי, שהיה אחראי עד כה על המסרים ועל ביצוע הקמפיין בפועל.

מנהל מערך ההסברה של המפלגה, איתן לוין ממשרד פאר לוין, ימשיך בתפקידו כשירכז את הדוברות וניהול אירועי הקמפיין. באמצע השבוע פורסם שהרצוג שקל להפסיק את ההתקשרות עם המשרד, אך הדבר הוכחש והמשרד ממשיך להיות חלק ממטה הבחירות.

בשבוע שחלף שינה המחנה הציוני במעט את הטקטיקה שלו, ויצא בקמפיין שלילי, "רק פראייר מצביע לנתניהו". הקמפיין היה יוזמה של מטה צעירי המחנה הציוני בהובלת סתיו שפיר ובמעורבותו של הדובר הרוש. הקמפיין אף הצליח לגרום לליכוד - כמעט לראשונה - להתגונן ולהוציא סרטון משלו שחוזר על המסר של המחנה הציוני. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות