החשבת הכללית תבחן את כל מכרזי הרכבת הקלה בתל אביב
כך סוכם פגישה בלשכת שר התחבורה. כץ ביקש מהחשבת להרחיב את בדיקתה לכלל ההתקשרויות והמכרזים, לרבות מכרז הקרונות. לא נקבע מועד לסיום הבדיקה
החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי ביואנג'ו, תבדוק את כלל מכרזי הרכבת הקלה בתל אביב. כך הוחלט היום (א') בישיבת שעסקה בנושא בלשכת שר התחבורה ישראל כץ ובנוכחות בכירי אגף התקציבים, אגף החשב הכללי ונת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על מערך הרכבות בתל אביב.
קראו עוד בכלכליסט
אז מה עלה בגורל הרכבת הקלה לאחר הישיבה היום? תלוי את מי שואלים. באוצר הזדרזו לברך על ההחלטה לבחון את כל המכרזים מחדש (קרונות, מסילה, חשמול) ואמרו שבסופו של יום הבקשה שלהם לאחד אותם תתגלה כנבונה ביותר.
לעומתם, משרד התחבורה הזדרז להכריז ש"פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב ימשך כמתוכנן ובהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו", זאת לאחר שהוסכם ש"לא יהיה שינוי במתווה הקמת הרכבת שסוכם וכי יש להמשיך במדיניות הקיימת ולדבוק בהחלטות שהתקבלו בעבר בנושא", לשון הודעת משרד התחבורה.
השורה התחתונה: כץ ביקש מהחשבת הכללית באוצר, להרחיב את בדיקתה לכלל ההתקשרויות והמכרזים, לרבות מכרז הקרונות. במקביל תימשך בדיקת הבקשה של נת"ע לקחת את חברת PB כמנהלת הפרויקט וזאת ותחת פטור ממכרז. כמה זמן תיקח הבדיקה? אף אחד לא מוכן להתחייב.לפיכך, על פי ההערכות האוצר ינסה "למרוח" את הבדיקה של המכרזים עד לכינונה של ממשלה חדשה, מתוך תקווה ששר התחבורה החדש יענה לבקשות לאחד את המכרזים שעוד לא יצאו לדרך. והרכבת? היא תושק - כך מקווים כולם - במועד הרשמי שלה, שהוא תחילת 2022.
כזכור, מבקר המדינה שפירא מצא בדו"ח שפרסם באוקטובר 2013 שהמדינה הלאימה את הפרויקט ללא תכנון מוקדם וללא חשיבה מסודרת על השלכות המהלך, כך שהתקציב זינק מאז ההלאמה מכ-10.8 מיליארד שקל לכ-17.3 מיליארד שקל. מועד ההשקה זז מסוף 2017 לתחילת 2022, כאשר גם תאריך זה אינו סופי כיוון שחפירות הקו הראשון ("קו אדום" - מפתח תקווה, דרך תל אביב ועד דרום בת ים) טרם החלו.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה