אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אפל תשיק את המכונית החשמלית ב-2020 צילום: איי אף פי

דיווח: אפל תשיק את המכונית החשמלית ב-2020

הליך פיתוח כלי רכב נמשך לרוב בין חמש לשבע שנים, ומסגרת הזמן של אפל מדגישה את המטרות האגרסיביות של הפרויקט החדש יחסית

20.02.2015, 11:00 | עומר כביר

אפל מקווה להתחיל בייצור המכונית החשמלית שלה, שדיווחים על פיתוחה התפרסמו בימים האחרונים, כבר ב-2020 - כך דיווחה הלילה סוכנות הידעות בלומברג.

בשבוע שעבר דיווחו כלי תקשורת בחו"ל שענקית הטכנולוגיה עומלת בימים אלו על פיתוח מכונית חשמלית, שעתידה להתחרות בכלי הרכב של טסלה. מקורות בחברה אמרו שהמנכ"ל המיתולוגי סטיב ג'ובס דן בפרויקט בעבר, המנכ"ל הנוכחי טים קוק אישר אותו באופן רשמי לפני כשנה, והחברה מעסיקה כיום מאות עובדים תחת השם "פרויקט טיטאן", הממוקם במעבדת החדשנות של החברה במטה שלה בקופרטינו. בעתיד ייתכן שצוות הפרויקט יגדל לצוות לאלף עובדים.

בין האנשים המעורבים בפרויקט נמצאים סטיב זדרסקי, סמנכ"ל העיצוב של אפל ולשעבר מהנדס בפורד; מארק ניוסן, לשעבר מעצב הנדסי בפורד שעיצב את מכונית הקונספט 021C; וג'ונתן ג'אג'וירת', לשעבר ראש המחקר והפיתוח במרצדס-בנץ. כמו כן ג'ונתן אייב, ראש צוות העיצוב באפל, נמצא לפי הדיווחים במגעים עם יצרניות רכב גדולות. לא מעט מעובדי החטיבה לפי הדיווחים "נגנבו" מטסלה, ואפל מציעה מענקים בגובה של עד 250 אלף דולר לעובדי טסלה שיחליטו לעבור לשורותיה. 

כעת מדווחת בלומברג, על סמך מקורות שמכירים את הנושא, שאפל מקווה להשיק את המכונית של בתוך חמש שנים. הליך פיתוח כלי רכב נמשך לרוב בין חמש לשבע שנים, ומסגרת הזמן של אפל מדגישה את המטרות האגרסיביות של הפרויקט החדש יחסית. 

מכונית חשמלית של טסלה. גם אפל רוצה, צילום: בלומברג מכונית חשמלית של טסלה. גם אפל רוצה | צילום: בלומברג מכונית חשמלית של טסלה. גם אפל רוצה, צילום: בלומברג

כניסה של אפל לשוק עתידה להצית קרב ענקיות בינה לבין טסלה וג'נרל מוטורס, שב-2017 צפויות כל אחת להשיק מכונית חשמלית עם טווח נסיעה של יותר מ-300 קילומטר ותג מחיר של 40 אלף דולר בלבד. “זה הרגע המכריע שיסמן את תחילת עידן המכונית החשמלית", אמר לבלומברג הסופר סטיב ל'וויין, שהספר שחיבר, The Powerhouse, עוסק בהיסטוריה של תעשיית המצברים לרכב. “עכשיו כשאפל נכנסת לתחום נוצרת מסה קריטית. עם ג'נרל מוטורס באמת מסוגלת להתחרות בטסלה? אפל בהחלט מסוגלת".

תעשיית הרכב היא תחום פעילות יקר ועתיר הוצאות. אבל עם רווח נקי של 18 מיליארד דולר ברבעון שעבר, הרבעון הרווחי ביותר בהיסטוריה של החברות הציבוריות, ועודף מזומנים של 178 מיליארד דולר, לענקית הטכנולוגיה אין מגבלות אמיתיות מבחינת יכולת ההשקעה שלה.

עם זאת, לדברי מקורות אפל עדיין יכולה לעצור את פעילותה הראשונית בתחום הרכב, אם בכירי החברה לא יהיו מרוצים מקצב ההתקדמות שלה, כפי שעשתה בעבר בפרויקטים אחרים. בינתיים, צוות הפרויקט, שכבר מונה 200 איש, נמצא בימים אלו בתנופת גיוסים משמעותית ומגייס עובדים בעיקר מתחומי המצברים והרובוטיקה.

אפל סירבה להגיב לדיווח.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
סוף סוף
אני לא יודע למה כולכם מתלוננים על שורת הרווח של אפל כל הזמן. כבר שנים אני מסתכל על הדשבורד של האוטו שלי ולא מבין מה עישן המעצב בזמן שיצר אותו. או שהיה צריך לעשן משהו כדי להיות קצת יותר קריאיטיב. אי מאמין שאפל היא בין הצרכניות הגדולות לזכוכית, אלומיניום וסוללות מה שמרכיב כל רכב חשמלי פוטנציאלי אפל הופכת כל מוצר צריכה לחווית שימוש אשמח לקנות מראש את הרכב בלי לראותו
שושו איסט , ניו יורק  |  23.02.15
5.
הזרמת כסף לתחום היא בהחלט מבורכת
רכב חשמלי הוא בהחלט העתיד, כבר היום יש שיפור בטווחים ובתוחלת החיים של הסוללות וברגע שיכנסו לשוק סוללות עם צפיפות אנרגיה של 1 קוט"ש לק"ג ובעלות סבירה (משהו שנמצא היום בפיתוח) כל הספקנים יכנסו לבונקר. הכניסה של אפל וגוגל לתחום מלחיצה לא רק את טסלה ואת GM, אלא גם את ענקיות הרכב ביפאן ובגרמניה וישלחו אותם גם להוציא מכוניות עם טווח מעל 300 ק"מ במחיר סביר עוד לפני תום העשור. למגיב מספר 1 - אם צורת ההנעה שאתה מדבר עליה היא מימן ותאי דלק, אתה פשוט מפספס את הנקודה. טכנולוגיה המצברים מתקדמת מהר יותר מטכנולוגית איחסון המימן וקל יותר "לתדלק" מצברים מאשר מיכל מימן. למגיב מספר 4 - אני לא מחובבי אפל, אבל למותג יש הרבה מאוד משמעות, במיוחד בעולם הרכב. האם אתה חושב שרולס רויס או בנטלי ב-300 אלף באמת טובה פי שתיים ממרצדס S600 שעולה חצי מחיר? והאם אותה מרצדס באמת טובה פי שתיים מלקסוס LS460 שעולה חצי ממנה? אתה באמת חושב שפרארי FF טובה יותר מניסאן GT-R העולה חצי ממנה בכל מצב מלבד מסלול מירוצים עם אספלט מושלם? והנה עדיין 4000 אנשים כל שנה קונים רולס-רויס, 10000 קונים בנטלי ומספר דומה רוכשים פרארי מדי שנה. מתברר שיש לא מעט אנשים בעולם שמוכנים להוציא הרבה מאוד כסף בעבור מותג יוקרה מוטורי. אתה כמובן תטען שמאחורי רולס-רויס או פרארי יש מסורת מוטורית מפוארת וכו' וכו', אבל אל לך לזלזל באפל - במשך שנים רבות הם הם מכרו מוצרים במחיר כפול ולעיתים אף יותר מהמתחרים, כך שהם כנראה מבינים דבר או שניים בבניית מותג ובשיווק.
אזרח  |  21.02.15
לכל התגובות