אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משפחתיות וחייתיות

משפחתיות וחייתיות

המכוניות הוורסטיליות שיאפשרו לכם גם להיות הורה מצטיין ולהסיע את הילדים לחוגים ביום וגם לקרוע את הכביש כמו במירוץ פורמולה 1 בלילה

22.02.2015, 10:29 | תומר הדר
מיתוס: כדי לנסוע מהר, במכונית ספורט מושחזת, חייבים בחזית שם של מותג יוקרתי. המציאות: גם יצרני הרכב העממיים מייצרים גרסאות ספורטיביות של דגמים משפחתיים מוכרים. קוראים להן "קומפקטיות חמות", והן יכולות להגיע עד מהירות של 200 קמ"ש, בלי להתפשר על איכות החיים והנוחות. אלה המכוניות המהירות שמשאירות עודף מ־100 אלף שקל.

הונדה סיוויק טייפ R: מאיצה כשאחרות מתעייפות

 

מחיר למודל 2008: 94 אלף שקל. הונדה לא נחשבת יצרנית הרפתקנית בכל הנוגע לדגמיה העממיים, אך לחברה היפנית יש הברקות בלתי צפויות. אחת מהן היא הסיוויק TYPE R - גרסת הביצועים של הסיוויק מהדור הקודם.

לבה של ה־TYPE R הוא המנוע, שמפיק 201 כוחות סוס. אלא שבמקום ללכת בדרכם של רוב יצרני הרכב, שכדי להפיק הספקים כאלה בוחרים במגדשי טורבו, אנשי הונדה בחרו בטכנולוגיה מוכרת מעולם המירוצים. בעוד שמנוע "רגיל" מסוגל לפעול במהירויות של עד כ־6,000 סיבובים לדקה, מנועה של ה־R מגיע בקלות ל־8,000, ולמעשה רק מתחיל "לחיות" ב־6,000 סיבובים לדקה. התוצאה היא מנוע שמתחיל להאיץ היכן שאחרים מתעייפים, תוך השמעת צווחה מתכתית חזקה. בנוסף, לעומת הסיוויק הרגילה, ה־R קלה יותר, קשיחה יותר והרבה יותר חדה לנהיגה.

הונדה סיוויק טייפ R. הברקה הרפתקנית הונדה סיוויק טייפ R. הברקה הרפתקנית הונדה סיוויק טייפ R. הברקה הרפתקנית

 

סיאט לאון CUPRA: גולף ספורט בתפוקת־על

 

מחיר למודל 2011: 92 אלף שקל. קונצרן פולקסווגן הפך בעשורים האחרונים לחממת מותגים גדולה. כדי לקצץ בעלויות פיתוח, הקונצרן מציג לעתים קרובות דגמים שאמנם נושאים את סמלם של מותגים שונים - אך בפועל יש ביניהם קווי דמיון רבים.

הדוגמה הבולטת ביותר היא סיאט לאון המשפחתית, שמבוססת על מכלולי פולקסווגן גולף. כדי ליצור בידול בין הדגמים השונים מוענקת לכל מותג מידה של חופש ביצירת גרסאות עצמאיות, כמו סיאט לאון CUPRA: השלדה והמנוע לקוחים מהגולף, אך מנוע הטורבו של הסיאט מפיק 240 כוחות סוס, הספק גבוה יותר מכל גולף ספורטיבית. תיבת ההילוכים ידנית - בעלת שש מהירויות - והלאון שווקה בישראל רק בגרסה בעלת חמש דלתות, מה שמבטיח רמת שימושיות שאינה נופלת מכל לאון בעלת מנוע 1.6 ליטרים.

סיאט לאון CUPRA. הגולף הספורטיבית עם ההספק הכי גבוה סיאט לאון CUPRA. הגולף הספורטיבית עם ההספק הכי גבוה סיאט לאון CUPRA. הגולף הספורטיבית עם ההספק הכי גבוה

 

רנו מגאן RS: פרועה ומסובבת ראשים

 

מחיר למודל 2011: 99 אלף שקל. רנו מגאן נהנתה מאז ומתמיד מתדמית סולידית, אך ה־RS היא מכונית שונה לחלוטין. למעשה מדובר במכונית הקיצונית בחבורה: המנוע בנפח 2.0 ליטרים מפיק 250 כוחות סוס פראיים שמועברים לכביש באמצעות תיבת הילוכים ידנית בעלת שש מהירויות. כדי להיפטר מהדימוי האפרורי שלחו אנשי רנו את ה־RS למחלקת הקוסמטיקה, שהעמיסה עליה חצאיות וספוילרים לרוב, כולל אגזוז הבולט מהפגוש האחורי.

ההתנהגות חדה מאוד, הכי חדה מבין המתחרות, ויבואנית רנו שיווקה את ה־RS גם בגרסת CUP - גרסת מירוצים חוקית לכביש שמתליה אפילו קשיחים יותר מאלה של ה־RS הרגילה. עם זאת, ל־RS יש גם חיסרון - בגלל השדרוגים מדובר במכונית שמעט קשה לחיות עמה ביומיום, עקב הרעש, הקשיחות ותשומת הלב שהיא מושכת.

רנו מגאן RS. דגם שונה לחלוטין רנו מגאן RS. דגם שונה לחלוטין רנו מגאן RS. דגם שונה לחלוטין

מיצובישי לאנסר ראליארט: מלכת המירוצים של החברה ליומיום

 

מחיר למודל 2009: 79 אלף שקל. בשנות התשעים ובמהלך העשור הקודם היתה למיצובישי מכונית ששלטה במסלולי המירוצים: האיבולושן. האיבולושן היתה מיצובישי לאנסר שמנועה הצנוע הוחלף במנוע טורבו אימתני, שהפיק כמעט 300 כוחות סוס בנוסף למערכת הנעה כפולה.

הראליארט אינה האיבולושן ההיא, אלא גרסה מוחלשת שלה. במקום מנוע שמפיק 300 כוחות סוס הראליארט מסתפקת במנוע שמפיק 240 כוחות סוס, עדיין הספק מכובד בהחלט, וגם במערכת הנעה כפולה דומה מאוד לזו של האיבולושן. תיבת ההילוכים היא אוטומטית כפולת מצמדים, בת דודה רחוקה של תיבת ההילוכים של האיבולושן, והתנהגותה רכה מזו של האיבולושן - מה שמאפשר לחיות עם הלאנסר ראליארט גם ביומיום בלי לסבול מכאבי גב.

מיצובישי לאנסר ראליארט. מנוע חזק ומחיר שפוי מיצובישי לאנסר ראליארט. מנוע חזק ומחיר שפוי מיצובישי לאנסר ראליארט. מנוע חזק ומחיר שפוי

לראליארט יש יתרון נוסף שנובע ישירות מהיותה בת דודה של האיבולושן ולא הדבר האמיתי: בניגוד לאיבולושן, מחירה שפוי לחלוטין.

סקודה אוקטביה RS: היא לא דומה לאף סקודה אחרת

 

מחיר למודל 2010: 96 אלף שקל. מה לסקודה ולמכוניות ספורט? התשובה היא לא הרבה, חרף העובדה שזה מותג החביב על נהגי מוניות ומחזיקי רכב חברה. דווקא בגלל התדמית האפרורית החליטו אנשי סקודה לייצר דגם שיהיה "מנער תדמית" — וכך באה לעולם סקודה אוקטביה RS.

סקודה אוקטביה RS. דגם מנער תדמית סקודה אוקטביה RS. דגם מנער תדמית סקודה אוקטביה RS. דגם מנער תדמית

בדור הקודם של ה־RS המנוע שודך לתיבת הילוכים ידנית. במודל הנוכחי במקום מנוע רגיל, בנפח 1.2 ליטרים, נדחס בחרטומה של האוקטביה מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטרים שמוכר היטב מהגולף GTI, והמתלים ומערכת הבלימה שודרגו בהתאם. בשונה מקומפקטיות חמות אחרות, שמתהדרות בריחוק מדגם המקור, ה־RS נותרה מכונית משפחתית שאפשר לחיות עמה בקלות ביומיום הודות לתא נוסעים מרווח ומאובזר ונוחות גבוהה.

פולקסווגן גולף GTI: הסבתא של הקומפקטיות החמות

 

מחיר למודל 2009: 100 אלף שקל. פולקסווגן גולף GTI נחשבת לסבתא רבתא של הקומפקטיות החמות. האגדה מספרת שבאמצע שנות השבעים צוות מהנדסים בחברה החליט לנסות להכניס מנוע גדול וחזק לתוך פולקסווגן גולף, להקשיח את המתלים ולייצר מכונית שימושית לחובבי נהיגה — וכך נולדה ה־GTI.

המודל הבסיסי לא השתנה מאז: במקום מנוע בנפח 1.6 ליטרים בדגם הקודם, ה־GTI העכשווית מצוידת במנוע טורבו שמפיק 200 כוחות סוס, ומשודך לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים או לתיבה ידנית. המתלים מונמכים ומוקשחים, הבלמים משודרגים, והתנהגות הכביש היא מהטובות בקטגוריה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
המחירון לא רלוונטי במכוניות כאלו
מכוניות כאלו נדירות בישראל ולרוב עוברות ידיים רבות, חלק מהרוכשים לא מבינים שמדובר במכוניות הדורשות תחזוקה גבוהה מהממוצע וחלק מתקינים שיפורים לא חוקיים ו/או קורעים את הרכבים על הכביש. התוצאה היא שאם כבר יש מכונית כזאת במצב טוב, מחירה יקבע באופן פרטני ובלי קשר למחירון כזה או אחר. ומי שכבר קנה מכונית כזאת וחושב שרק מדובר בגרסה חזקה יותר של הדגם העממי והזול לתחזוקה, חי בסרט. מכונית חמה דורשת הקפדה על צמיגים טובים, בולמי זעזועים ובלמים תקינים והקפדה מטורפת על טיפולים שוטפים, לרוב במרווחים קצרים יותר מאשר בדגמים העממיים יותר. כמובן שגם הביטוח יקר יותר וכמויות הדלק שחלק מהמכוניות האלו צורכות בנהיגה נמרצת מבהיל.
נהגוס  |  23.02.15