אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
NBA: שוק העברות השחקנים עושה טוב לעסקי המרצ'נדייז צילום: אם סי טי

NBA: שוק העברות השחקנים עושה טוב לעסקי המרצ'נדייז

בחנות הספורט המקוונת Fanatics Inc חלון העברות העמוס ביותר בהיסטוריה של ה-NBA (כ-9% מהשחקנים עברו קבוצה) מהווה הזדמנות לחולצות חדשות ולא פוגע במכירת חולצות ישנות

23.02.2015, 15:07 | שירות כלכליסט

בחנות הספורט המקוונת Fanatics Inc, חלון העברות העמוס ביותר בהיסטוריה של ה-NBA מהווה הזדמנות לחולצות חדשות, אך לא "מעניש" את הישנות.

קראו עוד בכלכליסט

דראטיץ דראטיץ' מימין. עבר מפיניקס. כשגרנט עזב את בוסטון סלטיקס ב-2013 לאחר שש עונות וזכייה באליפות, האתר מכר במהירות את המדים הנותרים של גרנט. | צילום: אם סי טי דראטיץ

היום האחרון של דד-ליין הטריידים ב-NBA הסתיים בסופ"ש בפעילות שיא: בסך הכל נרשמו 12 עסקאות בהן היו מעורבות 17 מ-30 קבוצות הליגה וסך של 39 שחקנים מתוך 450 שחקנים.

מבין 39 השחקנים שעברו קבוצות ביום חמישי שעבר, לקמעונאית הגדולה ביותר של פריטי ספורט רשמיים יש במלאי חולצות רק של חמישה מהם: מייקל קרטר וויליאמס, קווין גרנט, ברנדון נייט, גוראן דראג'יץ' ודני גרנג'ר.

מרבית החולצות בהזמנה אישית מיוצרות מחולצות חלקות מיד לאחר קבלת ההזמנה. ג'ק בויל מ- Fanatics אמר כי החברה תהיה מוכנה למכור חולצות חדשות עבור כל השחקנים שעברו קבוצות ברגע שיתפרסם המספר החדש שלהם.

"יום ההעברות האחרון אינו יום בעייתי אלא הזדמנות מבחינתנו", אומר בויל. החולצות במלאי של קרטר – וויליאמס, גרנט, נייט, דראגיץ' וגרנג'ר, שבויל מדגיש שאינן רבות, יזכו להנחה של 40% לפחות. לדוגמה, חולצה לבנה של פילדלפיה סבנטי – סיקסרס עם שמו של קרטר וויליאמס, שעבר למילוואקי באקס, תימכר כעת עבור 66 דולר. מוצרים אחרים המותאמים ספציפית לשחקנים כמו צעצועי בובלהד (bobbleheads), יזכו גם כן להנחה.

חברת Fanatics שמפעילה את החנות המקוונת הרשמית של ה-NBA והקבוצות, כולל של הסיקסרס, מפעילה גם חמישה מחסנים ברחבי המדינה, כשרוב הייצור מבוצע בפלורידה ובקנטאקי.

המצב שונה בחנויות הפיסיות כמו חנות ציוד הספורט מודל'ס בניו יורק, שמחזיקה במלאי פיסי. מנהל שיווק הספורט ויחסי הציבור של החברה, ג'ייסון קרלוסקי, לא השיב על בקשה לתגובה על מכירת החולצות הלא מעודכנות. גם בחנות של הסבנטי סיקסרס לא הגיבו בנוגע למלאי החולצות של קרטר – וויליאמס, וגם הנטס לא הגיבו.

בויל מסר כי בעוד שב- Fanatics עוקבים אחר הדיווחים בתקשורת כדי להבין אילו העברות עשויות לקרות, בחברה מעדיפים להמתין לאישור הרשמי מהליגה או הקבוצות לפני שהם מורידים את המחירים של החולצות הקיימות.

במקביל, הם מתכוננים לייצור של חולצות חדשות. כשלברון ג'יימס, שזכה 4 פעמים בתואר ה-MVP של הליגה, הכריז ביולי שילבש את מספר 23 במדי הקליבלנד קאבלירס, בחברה התחילו לקבל הזמנות לחולצה כבר בתוך שעה מרגע ההכרזה.

בויל מאמין גם שהמלאי הנותר שלחלק מהשחקנים יימכר במהירות. לדוגמה, כשגרנט עזב את בוסטון סלטיקס ב-2013 לאחר שש עונות וזכייה באליפות, האתר מכר במהירות את המדים הנותרים של גרנט.

אולם לשחקנים אחרים יש פחות ביקוש, אך בויל טוען כי אינו חושש מכך שייתקע עם חולצות לא רצויות. "חלק לוקחות יותר זמן מאחרות להימכר", הוא אומר. "אנחנו מוצאים מחיר שיגרום לחולצות לזוז ומוכרים אותן".

בתוך כך, בעקבות המעברים בשבוע האחרון קליבלנד קאבלירס נהפכה לקבוצה שמשלמת את הסכום השלישי הכי גבוה בליגה לשחקניה (כ-82 מיליון דולר). ברוקלין נטס משלמת הכי הרבה - 87.6 מיליון דולר ולוס אנג'לס קליפרס במקום השני עם תקציב שכר של 84.8 מיליון דולר. מ-76.8 מיליון דולר ומעלה, מתחילות הקבוצות לשלם "מס לוקסוס".

תגיות