אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פריון הכתה את התחזיות ברבעון הרביעי אך סיפקה תחזית מאכזבת צילום: ענר גרין

פריון הכתה את התחזיות ברבעון הרביעי אך סיפקה תחזית מאכזבת

חברת התוכנה הישראלית סיכמה את הרבעון הרביעי של 2014 עם הכנסות של 78.7 מיליון דולר, לעומת 85.6 מיליון דולר ברבעון המקביל

25.02.2015, 14:25 | ניר צליק

פריון, חברת התוכנה הישראלית, פירסמה את דו"חות הרבעון הרביעי - הכתה את תחזיות השוק אך סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2015.  

קראו עוד בכלכליסט

פריון סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 78.7 מיליון דולר, לעומת 85.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-20 מיליון דולר או 27 סנט לעומת 12.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ציפיות השוק היו לרווח של 14 סנט למניה.

לרבעון הראשון צופה פריון הכנסות של 53-50 מיליון דולר ורווח מתואם של 11-9 מיליון דולר, שהם 12-15 סנט למניה. ציפיות השוק היו להכנסות של 69.7 מיליון דולר ורווח מתואם של 24 סנט כך שהתחזיות של החברה גרועות בהרבה מתחזיות השוק.

בחודש אוגוסט השנה חתכה פריון את תחזיותיה לשנת 2014, החברה הורידה את התחזיות ל- 400-380 מיליון דולר בלבד לעומת התחזית הקודמת של החברה להכנסות של 460-470 מיליון דולר. מדובר בהורדת תחזיות של 15%-17% בשורה העליונה, כאשר בנוסף חתכה פריון גם תחזית הרווח נקי ל 90-80 מיליון דולר. בסופו של דבר סיכמה פריון את השנה עם הכנסות של 394.2 מיליון דולר ורווח נקי של 101.6 מיליון דולר.

פריון רוכשת שטחי פרסום באינטרנט, כדי שלקוחות יורידו את התוכנות שלה ויתקינו על גבי המחשב במקביל להורדת התוכנה גם את סרגל הכלים של החברה ועמוד בית, וכאשר הם מבצעים חיפוש, מופיעות מודעות פרסום, שאם המשתמש לוחץ עליהן פריון חולקת את ההכנסות עם ספק החיפוש, גוגל, יאהו או בינג של מיקרוסופט, עימו חודש החוזה בשבוע שעבר. אם לא ניתן להפיק מכל משתמש רווחים מספיקים, כפי שקורה עכשיו עם גוגל, לפריון אין תמריץ לרכוש שטחי פרסום, מה שמוריד את הכנסותיה. 

ג ג'וזף מנדלבאום מנכ"ל פריון | צילום: ענר גרין ג

תגיות