אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות דלתא בשנת 2014 חצו את רף מיליארד הדולר צילום: אריאל בשור

מכירות דלתא בשנת 2014 חצו את רף מיליארד הדולר

החברה סיימה את השנה עם עלייה של 6% במכירות עד ל-1.03 מיליארד דולר - כ-570 מיליון דולר נבעו מהפעילות בארה"ב. הרווח הנקי טיפס ב-10% והסתם ב-46.8 מיליון דולר.

26.02.2015, 09:10 | אורנה יפת

מכירות חברת האופנה דלתא חצו לראשונה את רף מיליארד הדולר. מכירות החברה צמחו ב-6% והסתכמו בשנת 2014 ב-1.031 מיליארד דולר, לעומת 974.7 מיליון דולר אשתקד.  

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בשנה השישית ברציפות שדלתא מציגה גידול במכירות. הגידול במכירות התבטא בשווקים השונים שבהם פועלת החברה ונבע בין היתר מהגדלת הפעילות במוצרים הממותגים של דלתא.

הרווח הגולמי השנתי של החברה עמד על 318 מיליון דולר והיווה 30.8% מהמכירות, לעומת 294 מיליון דולר שהיוו 30.2% מהמכירות בשנת 2013. הרווח הגולמי הושפע מגידול במכירות הכלליות ומגידול בחלקן היחסי של מכירות דלתא ישראל, שהרווחיות הגולמית בהן גבוהה יותר מזו של כלל הפעילות. הרווח התפעולי עמד על 73 מיליון דולר לעומת 66 מיליון בתקופה מקבילה אשתקד ונבע מגידול ברווח הגולמי אשר קוזז בחלקו בגידול בהוצאות מכירה ושיווק.

בשורה התחתונה רשמה החברה גידול של 10% ברווח הנקי שהסתכם ב-46.8 מיליון דולר. הגידול ברווח הנקי נבע מגידול ברווח התפעולי ומקיטון בהוצאות המס, שקוזזו בגידול בהוצאות המימון.

עלות שכרו השנתית של אייזיק דבח מנכ"ל דלתא הסתכמה ב-6.7 מיליון שקל. דירקטוריון החברה אישר לדבח מענק בגין תוצאות עסקיות טובות לשנת 2014 בגובה של 1.2 מיליון דולר.

דבח אמר לאחר פרסום הדוחות כי החברה מסכמת שנה שישית של צמיחה וגידול ברווחיות. "התוצאות שאנו מציגים לשנת 2014 הן תוצאות שיא, שבאו לידי ביטוי במכירות, בשיפור הרווחיות התפעולית ובתזרימי המזומנים מפעילות שוטפת. בשנה החולפת שיפרנו את המכירות והרווחיות בדלתא ארה"ב, שיסר ודלתא ישראל וצמחנו על ידי חדירה לערוצי שיווק חדשים. בנוסף, אנחנו מחזקים את הנהלת החברה באמצעות גיוס מנהלים עם ניסיון רב במספר תחומים חשובים כגון הלבשה תחתונה בארה"ב, ייצור גלובלי ופיתוח עסקי", אמר דבח.

דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 3.5 מיליון דולר שיוענק בסוף חודש מרס 2015. דלתא צופה להמשך עליות בשנת 2015 - על פי תחזיות החברה, המכירות צפויות לגדול ב- 3% עד 5% ולהסתכם ב- 1.065 עד 1.085 מיליארד דולר.

אייזיק דבח מנכ"ל דלתא, צילום: אריאל בשור אייזיק דבח מנכ"ל דלתא | צילום: אריאל בשור אייזיק דבח מנכ"ל דלתא, צילום: אריאל בשור

חלוקה גיאוגראפית

פעילות דלתא בצפון אמריקה, פלח השוק העיקרי של דלתא המהווה מעל מחצית מפעילות החברה, צמחה בשנת 2014 ב-5%. מכירות החברה בצפון אמריקה הסתכמו ב-570.3 מיליארד דולר. בין היתר משווקת דלתא לרשתות קמעונאיות בארה"ב כגון וולמארט, מייסיס, טארגט.

ה"חטיבה גלובלית פלח שוק עליון" – החטיבה המוכרת את המוצרים הטכנולוגיים שדלתא מוכרת למותגים בינלאומיים כגון קלווין קליין והוגו בוס - הציגה ירידה של 3% במכירות שהסתכמו ב-267 מיליון דולר בשנת 2014. הקיטון במכירות נבע מירידה במכירות לאחד מלקוחות החברה עקב מכירת הפעילות העסקית שלו לחברה המתחרה בדלתא, שהחליטה להעביר חלק מקניות המוצרים לייצור במפעלים שלה.

בגרמניה, שם פועלת דלתא בעיקר עם מותג ההלבשה התחתונה שיסר, עלו המכירות ב-4% והסתכמו ב-163.4 מיליון דולר לעומת 157.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה. הגידול נובע בעיקרו מגידול במכירות המותג והתרחבות רשת החנויות שמונה 85 סניפים. באירופה ללא גרמניה הסתכמו המכירות החברה ב-163 מיליון דולר, לעומת 156.4 מיליון דולר אשתקד. הגידול במכירות באירופה נבע מגידול בפעילות חטיבה גלובלית פלח שוק עליון, וכן ממכירות שיסר מחוץ לגרמניה.

בישראל הציגה רשת חנויות דלתא עליה במכירות של 14% וזאת למרות השנה הקשה שעברה על ענף האופנה בשל הפגיעה במכירות בחודשי הקיץ בגלל מבצע צוק איתן, וחורף שחון בשנה שעברה. מכירות החברה בשנת 2014 הסתכמו ב-127 מיליון דולר לעומת 111.3 מיליון דולר בשנת 2013. הגידול במכירות נבע מהתרחבות רשת החנויות המונה 150 סניפים. בשנה החולפת פתחה דלתא בישראל 9 חנויות חדשות וסגרה 5 חנויות. השפעה נוספת על הגידול במכירות היתה לרכישת חנויות מותג ההלבשה התחתונה פיקס, ולגידול במכירות בחנויות הזהות.

תגיות