אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל עדיין לא הרוויחה אפילו דולר אחד מיוטיוב

גוגל עדיין לא הרוויחה אפילו דולר אחד מיוטיוב

אתר שיתוף הווידאו הפופולרי רשם צמיחה עצומה בהכנסותיו בשנה האחרונה והן עתה עומדות על 4 מיליארד דולר. ואולם, הרווחים הם אופרה אחרת לגמרי: כל הכסף שנכנס מוקצה לתפעול תשתית השירות והמפרסמים יושבים על הגדר

26.02.2015, 14:21 | עומר כביר
אף שהכנסות יוטיוב זינקו במהלך 2014 בכ-33%, עשור לאחר הקמתו ו-8.5 שנים לאחר שגוגל רכשה אותו ב-1.65 מיליארד דולר, אתר שיתוף הווידאו עדיין לא מייצר רווחים - כך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל.

קראו עוד בכלכליסט

ליוטיוב יש יותר ממיליארד משתמשים פעילים בחודש, והכנסות האתר ב-2014 הגיעו לכ-4 מיליארד דולר, כמיליארד יותר מההכנסות ב-2013. ואולם, בשעה שבשורת ההכנסות אחראי יוטיוב ל-6% מסך ההכנסות השנתיות של גוגל, לשורת הרווח האתר הפופולרי לא תרם עדיין ולא דולר אחד. עם זאת, לדברי מקורות, ההכנסות מקזזות את העלויות הגבוהות של תשלום בעבור תוכן וציוד מחשוב שמאפשר לספק סרטונים בנפח גדול ובמהירות מרבית, וכתוצאה האתר לפחות כבר לא מפסיד כסף.

הנתונים הלא משמחים של יוטיוב עומדים בניגוד בולט לנתונים הכספיים של פייסבוק. לרשת החברתית יש מספר משתמשים חודשי דומה לזה של אתר שיתוף הווידאו, אבל הכנסותיה ב-2014 עמדו על 12 מיליארד דולר ורווחיה הסתכמו ב-3 מיליארד דולר.

צומח, אך לא מניב רווחים. אתר יוטיוב, צילום: בלומברג צומח, אך לא מניב רווחים. אתר יוטיוב | צילום: בלומברג צומח, אך לא מניב רווחים. אתר יוטיוב, צילום: בלומברג

באיזה סוג תוכן כדאי ליוטיוב להשקיע?

לפי הערכות, הקושי של יוטיוב לייצר רווחים גדולים יותר נובע מכך שמרבית המשתמשים לא נוהגים לבקר ביוטיוב בקביעות על בסיס יומי, אלא צופים בסרטונים שמוטמעים באתרים אחרים או לכל היותר מגיעים לסרטונים באמצעות לינק ולא גולשים באתר מעבר לכך.

מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווג'יסקי, פועלת לשינוי נוהג זה באמצעות פיתוח ערוצי תוכן איכותיים, ואולם לפי הג'ורנל, ירידה בשולי הרווח של גוגל עלולה לפגוע ביכולת החברה ולהמשיך ולהשקיע בפיתוח תוכן ושירותים ביוטיוב. במקביל, נאלץ האתר להתמודד עם תחרות גוברת מצד פייסבוק וטוויטר שמפתחות פלטפורמות וידאו עצמאיות משלהן, שעלולות לנגוס בוויראליות של סרטוני יוטיוב.

"יש הרבה זבל ביוטיוב", אמר לג'ורנל בריאן ווייזר, אנליסט חברת Pivotal Research. “אם הם רוצים תקציבי פרסום כמו בטלוויזיה, הם צריכים להשקיע בתוכן באותו היקף של ערוצי טלוויזיה". מנגד, ראש הפעילות העסקית של יוטיוב, רוברט קינקל, העריך שעולם תוכן הווידאו המקוון נמצא לפני פרץ גדילה משמעותי, בדומה לזה שאירע לפני 30 שנה שבטלוויזיה בכבלים בארה"ב, ושההשקעה הנבונה מבחינת יוטיוב היא ביוצרי תוכן ברשת ולא בתוכניות טלוויזיה מסורתיות.

תגיות