אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להמציא את הג'ינס מחדש

להמציא את הג'ינס מחדש

פאוסטין סטיינמץ הפכה ללהיט הלא צפוי של שבוע האופנה בלונדון כשהציגה קולקציה שכולה ג'ינס שעבר מניפולציות יוצאות דופן, עד שלא ברור אם זה בגד, ציור או צילום

08.03.2015, 08:51 | תמרה וולמן
לכאורה, הפרזנטציה של מעצבת האופנה הצרפתייה הצעירה פאוסטין סטיינמץ בשבוע האופנה האחרון של לונדון הכילה קולקציה פשוטה מבד דנים (ג'ינס). בפועל, הפרזנטציה ("מאז שאני זוכרת את עצמי השתעממתי מתצוגות אופנה", אמרה) הפכה תחת ידיה למחזה מופלא, שהצית באזז אדיר וזיכה אותה בכינוי "הדבר הגדול הבא".

"נדיר לראות באופנה רעיון שמנוסח בבגדים מעניינים עם מסר מלוטש על העולם הבזבזני שלנו", כתבה מבקרת האופנה האגדית סוזי מנקס על הקולקציה של סטיינמץ, "ווג" הבריטי הכתיר אותה ללהיט המפתיע של שבוע האופנה, ואילו תאגיד LVMH בחר בה לאחת מ־26 המועמדים לקבלת פרס יוקרתי למעצבים צעירים (הזוכה יוכרז בחודש מאי).

סטיינמץ (28) הציגה פריטי לבוש מורכבים מבד ממוחזר שאיתו עשתה פלאים: היא ליבדה אותו, ארגה אותו עם נחושת, כיווצה אותו ומרחה אותו בסיליקון וצבע. שפע המניפולציות החומריות והטכניות יצרו מראה יוצא דופן ומתעתע, ולרגעים לא היה ברור אם זה ציור, בגד או צילום.

סטיינמץ. משתעממת מתצוגות אופנה סטיינמץ. משתעממת מתצוגות אופנה סטיינמץ. משתעממת מתצוגות אופנה

מכנסי דנים משולבים לבד שעיר, למשל, נדמו כתמונה שעליה אפקט מריחה בתוכנת פוטושופ. אחרים, מרוחים בסיליקון צבוע, נראו כציור שנעשה במשיחות מכחול. בראיונות הסבירה סטיינמץ כי זו בדיוק היתה נקודת המוצא שלה - הקשר שבין אמנות קלאסית לאימג'ים עכשוויים: היא השתמשה במלאכות מסורתיות כמו אריגה או צביעה כדי לחקות טכניקות של פוטושופ, ולחלופין בטכניקות חדשניות כדי לייצג מלאכות עתיקות.

סטיינמץ טענה כי יצרה את הבגדים כדי לעורר מחשבה בנוגע ליחסים בין מלאכות ידניות לייצור המוני ולהביע עמדת נגד לתעשיית האופנה המהירה. "כשמסתובבים בין חנויות רואים שהכל שטוח", היא אומרת, וטקסטורות הן, לדידה, תמצית הייחוד והיוקרה. את השימוש בבד הדנים, שהפך כעת למזוהה עמה, היא מסבירה בהיותו חומר קלאסי שלעולם אינו אופנתי מדי או לא באופנה. "הוא הטקסטיל המושלם למחקר, כיוון שהוא טומן בחובו כל כך הרבה קודים מזוהים ואוניברסליים", אמרה ל"ווג" הבריטי.

דגם מהפרזנטציה. שבועות של יצירה דגם מהפרזנטציה. שבועות של יצירה דגם מהפרזנטציה. שבועות של יצירה

סטיינמץ, ילידת פריז, סיימה את לימודיה ב־Atelier Chardon Savard, והתמחתה אצל ג'רמי סקוט, הנריק ויבסקוב ואחרים. משם המשיכה לתואר שני ב־Central Saint Martins, ולאחר הלימודים נשארה בלונדון בגלל "החופש שאינו קיים בפריז". את המותג הנושא את שמה -

www.faustinesteinmetz.com הקימה ב־2013, עם רכישת הנול הידני הראשון שלה.

עבור סטיינמץ, יוקרה היא "כשמישהו מקדיש מזמנו להכין עבורי משהו מיוחד", והיא ללא ספק מקדישה לא מעט מזמנה לכך. עם כל פריט שרכש, הלקוח מקבל לינק מוגן בסיסמה המוביל למידע מפורט על הפריט ולתיעוד אינטימי של יצירתו, תהליך שאורך לעתים שבועות ממושכים.

מהפרזנטציה של סטיינמץ. בין אמנות קלאסית לאימג מהפרזנטציה של סטיינמץ. בין אמנות קלאסית לאימג'ים עכשוויים מהפרזנטציה של סטיינמץ. בין אמנות קלאסית לאימג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות