צילום: צביקה טישלר
לא רק מגה: רשת חנויות am:pm מדשדשת
בתשעת החודשים הראשונים של 2014 הסתכמו מכירות סניפי am:pm ב-343 מיליון שקל והניבו רווח מגזרי של 5.3 מיליון שקל בלבד
08.03.2015, 18:16 | נורית קדוש
8 שנים אחרי שדודי ויסמן קנה תמורת 143 מיליון שקל את רשת החנויות העירוניות am:pm, מתברר שלא רק מגה שהיתה תחת ניהולו כיו"ר פעיל התקשתה להתמודד עם התחרות, אלא גם am:pm.
קראו עוד בכלכליסט
מנתונים שפרסמה חברת דור אלון, חברת בת של אלון רבוע כחול המחזיקה גם במגה, עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2014 הסתכמו מכירות סניפי am:pm ב- 343 מיליון שקל והניבו רווח מגזרי של 5.3 מיליון שקל בלבד. מדובר בסכום המשקף רווחיות תפעולית בשיעור 1.5% מהמכירות. מדובר בחנויות תחת מותג am:pm וכן חנויות "אלונית" שפועלות במרחב הכפרי, ולא בחנויות הנוחות שממוקמות בתחנות הדלק.
בסוף 2006 רכש ויסמן את 20 חנויות am:pm מידי האחים רן וגל בלינקס, כשמחזור המכירות עמד על כ- 150 מיליון שקל. ויסמן הסכים להוציא את הבשר הלא כשר מהחנויות, אך סרב לסגור את הפעלות בשבתות. כתוצאה מכך, הוכרז על רשת מגה חרם חרדי שהוביל לסגירת מרבית חנויות "שפע שוק" וגרם לאבדן הכנסות המוערך במאות מיליוני שקלים בשנה. הנתונים שנאלצה כעת דור אלון לחשוף בעקבות דרישת רשות לניירות ערך מציגים כי ספק רב אם התעקשותו של ויסמן שלא לסגור את החנויות בשבת היתה מוצדקת. בשנת 2011 הסתכמו מכירות חנויות אלו ב- 425 מיליון שקל והרווח עמד על 1.1 מיליון שקל. בשנת 2012 הסתכמו המכירות ב- 444 מיליון שקל ואילו הרווח זינק ל- 7.9 מיליון שקל. בשנת 2013 נרשמה עלייה במכירות שהסתכמו ב-461 מיליון שקל, בעוד הרווח ירד והסתכם ב-5.4 מיליון שקל.
12 תגובות לכתיבת תגובה