אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתיחת הפנים של ניסאן ג'וק: הג’יפ הקטן שמאכזב בקטנות

מתיחת הפנים של ניסאן ג'וק: הג’יפ הקטן שמאכזב בקטנות

ניסאן שדרגה באירופה את דגם הג’וק המצליח אך בישראל נותרנו עם המנוע הישן והרועש

09.03.2015, 08:19 | תומר הדר

את שוק המשפחתיות בישראל ניתן לחלק לשתי תקופות: לפני ניסאן ג'וק ואחרי ניסאן ג'וק. לפני ניסאן ג'וק, ב־130 אלף שקל יכולנו לרכוש מכונית משפחתית. החל בהגעת ניסאן ג'וק, ב־130 אלף שקל כבר יכולנו לרכוש ג'יפון עתידני. הקהל הצביע ברגליים, הג'וק הוא להיט מכירות.

כעת מגיע ג'וק שעבר מתיחת פנים. אנשי ניסאן יודעים היטב שנוסחה מנצחת חבל לשנות: לכן הג'וק נראה כמעט זהה, והשינוי בא לידי ביטוי בעיקר בפרטים הקטנים: תא המטען שודרג, יחידות התאורה הוחלפו ותא הנוסעים זכה לעדכונים.

ראשית החדשות הטובות: ניסאן ג'וק הוא הרכב הכי מגניב על הכביש. גם אחרי חמש שנים הג'וק עדיין נראה עדכני להפליא, עדות ליצירתיות הגבוהה של מתכנניו.

ניסאן ג ניסאן ג'וק. מחיר: 130 אלף שקל ניסאן ג

החדשות הרעות: ג'וק תמיד כוון ללקוחות שנותנים דעתם יותר על עיצוב ופחות על הנדסת אנוש. לפני חמש שנים, כשהג'וק עוד נחשב מהפכני, חסרונותיו היו הרבה יותר קלים לעיכול. כיום, לנוכח היצע אדיר של ג'יפונים, מדובר בחסרונות מורגשים.

נתחיל בתנוחת הישיבה: ההגה אינו מתכוונן במרחק, והנהג מוצא עצמו מתאמץ למצוא תנוחה נאותה. כמו כן, תא הנוסעים עצמו מעט צפוף, ותא המטען - למרות התכנון המחודש - עדיין קטן מאוד.

אך התלונה העיקרית נוגעת למנוע: במסגרת מתיחת הפנים קיבלה הג'וק באירופה מנוע טורבו קטן וחכם. עם זאת, בישראל עדיין מדובר באותו מנוע שהניע את הדור הקודם של הג'וק, שמשודך לתיבת הילוכים רציפה הגורמת לו להרעיש.

לסיכום: ניסאן ג'וק הוא עדיין הג'יפון הכי מדליק בכביש. עם זאת, דווקא בנקודות הבעייתיות בדגם הקודם ניסאן לא טיפלה.

ניסאן ג'וק

 

  • מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 117 כ"ס, מומנט מרבי 16.1 קג"מ
  • ביצועים: מהירות מרבית 170 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־11.5 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן 15.8 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 9.1 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
  • קבוצת זיהום: 8
  • מחיר: 130 אלף שקל

תגיות