אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העיסוק במירוץ הבחירות עצמו גובר על השיח בנושאי ביטחון וכלכלה צילום: סבסטיאן שיינר

העיסוק במירוץ הבחירות עצמו גובר על השיח בנושאי ביטחון וכלכלה

בכלי התקשורת הממוסדים רק 33% מכלל הידיעות על הבחירות עסקו בשיח המדיני־ביטחוני ו־29% בשיח כלכלי־חברתי. זאת לעומת 37% מהשיח הכולל על הבחירות ביום ראשון.

11.03.2015, 08:21 | רוני זינגר
השיח הביטחוני גבר גם שלשום על השיח הכלכלי במדיה החברתית ובכלי התקשורת המסורתיים. כך עולה ממחקר יומי שעורכות יפעת מחקרי מידע וחברת ויגו עבור "כלכליסט" עד לבחירות.

בכלי התקשורת הממוסדים (עיתונים יומיים, אתרי אינטרנט וערוצי טלוויזיה ורדיו ארצייים) גבר בעיקר בסיקור המירוץ. רק 33% מכלל הידיעות על הבחירות עסקו בשיח המדיני־ביטחוני ו־29% בשיח כלכלי־חברתי. זאת לעומת 37% מהשיח הכולל על הבחירות ביום ראשון.

במדיה החברתית (פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, פורומים, בלוגים וטוקבקים) רק 23% מהשיחות על הבחירות נגעו בנושאים כלכליים־חברתיים לעומת 28% על נושאים מדיניים־ביטחוניים.

שחר גור, מנהל מחקר ביפעת, הסביר כי "עליונות השיח הביטחוני על פני השיח הכלכלי נובעת מפרסום מסמך ההבנות של נתניהו לכאורה בנוגע להסכם מדיני ומסיכומי חצי שנה לצוק איתן". לדבריו, "הירידה בעיסוק בסוגיות הכלכליות והביטחוניות לטובת סיקור המירוץ מאפיינת את התכנסות הקמפיין לישורת האחרונה".

תגיות