אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חנויות אפל המקוונות חזרו לפעול לאחר תקלה של 12 שעות

חנויות אפל המקוונות חזרו לפעול לאחר תקלה של 12 שעות

לפי החברה, מקור התקלה היה בעיה טכנית במערכותיה הפנימיות - שתוקנה. התקלה גרמה לחברה ולמפתחי אפליקציות הפסדים שנאמדו בשני מיליון דולר לשעה, אך עתה שבו המערכות לפעול כסדרן

12.03.2015, 08:49 | ניצן סדן
חנות היישומים אפסטור וחנות המדיה אייטיונס חזרו לפעול כשורה. זאת, אחרי בעיות בגישה אליהן שנמשכו כ-12 שעות. לדברי אפל, המקור לתקלה היה בעיה טכנית שנבעה משגיאה בשם דומיין במערכות שלה.

קראו עוד בכלכליסט

אתמול הופיעו דיווחים ראשונים על תקלות משונות בשתי החנויות הפופולריות וגם בחנות הספרים הדיגיטליים iBooks ובאתר שירות הלקוחות המקוון של הענקית האמריקאית. גולשים מרחבי העולם התלוננו בטוויטר על שאינם יכולים להיכנס לאפליקציות החנות או שמצליחים להיכנס אך לא להוריד תוכן. בתוך שעות ספורות מהופעת הדיווחים נסגרו החנויות לחלוטין ואף משתמש לא יכל להיכנס אליהן.

חנות האפליקציות של אפל חנות האפליקציות של אפל חנות האפליקציות של אפל

חנויות האפליקציות של אפל הן מקור רווח משמעותי עבורה; בחציון הפיסקלי האחרון היא הניבה לחברה רווחים של 4.8 מיליארד דולר, כמעט 6% מהרווח הכולל שלה לתקופה.

במבט ראשון, השבתת החנויות לחצי יממה אינה בעייתית עבור המשתמשים, שכן אף אחד לא ייפגע אם לא יוכל להוריד ולעדכן יישומים במשך כמה שעות. ואולם, להשבתה היו השלכות לא מבוטלות על שותפותיה של אפל - מפתחות האפליקציות, חברות שמספקות שירותי שיווק למפתחים, מפרסמים ועוד. לפי הערכת מקורות הדיילי מייל הבריטי, ההשבתה עלתה לאפל כשני מיליון דולר בכל שעה.

בפועל, מדובר בתקלה טכנית שתוקנה ולא גרמה נזקים כבדים מדי לתדמית החברה ולמשתמשיה. תקלות טכניות שונות קורות מפעם לפעם והאחרונה חלה בשירותי אפל בספטמבר האחרון.

תגיות