אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליבאבא השקיעה 200 מיליון דולר בסנאפצ'ט

עליבאבא השקיעה 200 מיליון דולר בסנאפצ'ט

אפליקציית הצ'ט והסקסטינג ממשיכה במסע הגיוסים שלה, לפי שווי מוערך של בין 15 ל-19 מיליארד דולר; עליבאבא מתכננת להסתייע בפופולריות של סנאפצ'ט כדי לקדם את חנויותיה המקוונות במובייל

12.03.2015, 09:04 | ניצן סדן
עליבאבא, ענקית האינטרנט הסינית, תשקיע 200 מיליון דולר באפליקציית הצ'ט האמריקאית סנאפצ'ט. ככל הנראה שמאחורי ההשקעה עומדת תוכניתה של עליבאבא לקדם את פעילותה בפלטפורמות מובייל, או להשתלב בשירות העברת הכספים של סנאפצ'ט.

קראו עוד בכלכליסט

אפליקציית הצ'ט נמצאת באמצע מהלך גיוס כספים נרחב מאוד, לפי שווי שמוערך ב-15 עד 19 מיליארד דולר; לצד הגיוס שהשיגה מעליבאבא, מחפשת סנאפצ'ט השקעה של חצי מיליארד דולר. סנאפצ'ט סירבה בעבר להצעות רכישה מגוגל ומפייסבוק וממשיכה לצמוח בהיקף המשתמשים, בעיקר בצפון אמריקה.

תכונת העברת הכספים של סנאפצ תכונת העברת הכספים של סנאפצ'ט תכונת העברת הכספים של סנאפצ

מודל הפעילות שלה, שמתבסס על הצגת הודעות ותמונות שנמחקות לאחר שצופים בהן, הוא בעייתי להיוון: רוב המשתמשים שלה צעירים יחסית וללא כוח קנייה משמעותי, היא משמשת בעיקר לסקסטינג - העברת הודעות מיניות ועוד.

בשנה האחרונה הציגה החברה שירותי העברת כספים ופרסום, שפועלים במתכונת פיילוט ועדיין לא דווח על רווחיותם. אנליסטים צופים לסנאפצ'ט גדולות ונצורות בשל הפופולריות שלה (והעובדה שגופים גדולים ומצליחים בחרו להשקיע בה), בעוד פרשנים ועיתונאים רואים בה סמל לבועת הצ'ט, שהחלה להתנפח מאז נרכשה ווטסאפ ביותר ממיליארד דולר בידי פייסבוק מבלי להניב לה רווחים.

תגיות