אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"המכירות החודשיות שלנו: 1.9 מיליון שקל" צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

"המכירות החודשיות שלנו: 1.9 מיליון שקל"

אירי שחר פותח בנתניה סניף שני לרשת השיווק אחד, המבוססת על ספקים קטנים. לדבריו, הרשת משווקת 50 מוצרים ביבוא מקביל ונערכת ליבוא משקאות קלים

15.03.2015, 07:06 | נורית קדוש

ערב פתיחת הסניף השני של רשת השיווק אחד בנתניה, חושף הבעלים והמנכ"ל אירי שחר בפני "כלכליסט" את נתוני המכירות של הסניף הראשון שנפתח בקול תרועה רמה לפני חודשיים ברעננה. לדבריו, בכל יום מבקרים בו אלף לקוחות ומבוצעות יותר מ־500 פעולות קופה.

קראו עוד בכלכליסט

"סכום חשבונית יומית ממוצעת הוא כ־130 שקל. אף שהרווחיות הגולמית נמוכה מ־20% מהמכירות שזה השיעור הנמוך ביותר בענף, הפעילות מאוזנת". לפי נתוניו של שחר, מחזור המכירות החודשי של החנות הראשונה הוא כ־1.925 מיליון שקל על שטח של 770 מ"ר. הנתונים משקפין מכירות של כ־2,500 שקל למ"ר. 

לאחר הקמת הסניף השני בנתניה צפוי שחר לפתוח סניפים ברמלה, לוד, גבעת שמואל והקריות. "אנחנו מנהלים משא ומתן עם כמה בעלי נכסים בערים אלה לפתיחת סניפים במהלך השנה הקרובה. הקו המנחה הוא שמחיר השכירות לא יעלה על 80 שקל למ"ר".

שחר. מספר הספקים גדל מ־40 בפתיחה ל־80 היום, צילום: אוראל כהן שחר. מספר הספקים גדל מ־40 בפתיחה ל־80 היום | צילום: אוראל כהן שחר. מספר הספקים גדל מ־40 בפתיחה ל־80 היום, צילום: אוראל כהן

לקראת הקמת הסניף השני הגביר שחר את פעילות היבוא המקביל, מה שהוביל לדבריו לפניות מצד ספקים גדולים בבקשה להיכנס אל הרשת. "הגיעו אלינו כל הספקים הגדולים וביקשו להשתלב ברשת - או שהם לא מאמינים שאפשר להסתדר בלעדיהם או שהם חוששים מיבוא מקביל למוצרים שלהם", סבור שחר שטוען כי דחה את הבקשות. "יש לנו 50 מוצרים ביבוא מקביל ובמחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מהמקובל. עכשיו ניגע גם בפרות קדושות כמו משקאות קלים", טוען שחר.

לשאלת "כלכליסט" אם ינסה לייבא את מוצרי קוקה־קולה השיב: "יש קוקה־קולה ופפסי קולה, וכל האפשרויות פתוחות". שחר מביא ביבוא מקביל בעיקר מוצרי טיפוח וטואלטיקה ממותגים כקולגייט, ג'ילט ואולדייז ומוצרי מזון כסויה קיקומן ואבסולוט וודקה. מאז פתיחת החנות גדל מגוון המוצרים בה מ־700 ל־1,500, בין היתר באמצעות הכפלת מספר הספקים מ־40 בפתיחה ל־80.

שחר מתכנן לפתוח סניף בכל רבעון, קצב אטי שיקשה עליו לבסס את הרשת כגורם מהותי בשוק. "אנחנו עושים שינוי מהותי בהרגלי הצריכה וזה משהו שצריך לעשות בסבלנות ולא בן לילה", מסביר שחר. "צרכנים ישראלים קונים בפעם הראשונה חלב שלא כתוב עליו תנובה או טרה". על המשקיע מאחורי הרשת יצחק מירילשווילי אמר שחר: "הוא לא סוחר שרוצה תוצאות מיידיות ברמה היומית, אלא כזה שחושב לטווח הארוך".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות