אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריאייטיבי זה אפקטיבי: כסף קטן גדול

קריאייטיבי זה אפקטיבי: כסף קטן גדול

חברת הביטוח וניהול הכספים Sanlam יזמה מהלך תקשורתי שבו היא מתעדת חודש בחייו של בחור שכל התנהלותו הכספית מתבצעת במטבעות של ראנד אחד

15.03.2015, 09:04 | מערכת כלכליסט

אחת הבעיות החברתיות הקשות בדרום אפריקה היא שהתושבים אינם מתורגלים לחסוך כסף - לא לפנסיה ולא עבור ילדיהם. על רקע זאת הכריזה הממשלה ביולי 2014 על חודש המודעות לחיסכון, שבו תיתן לאזרחים כלים להתנהלות פיננסית נבונה.

חברת הביטוח וניהול הכספים הוותיקה Sanlam החליטה לחבור למהלך ויזמה מהלך תקשורתי יצירתי בשם One Rand Man (ראנד הוא המטבע הדרום־אפריקאי). הרעיון היה לתעד חודש בחייו של בחור שכל התנהלותו הכספית מתבצעת במטבעות של ראנד אחד (ששווה ערך ל־30 אגורות). את משכורתו הוא קיבל בקופסאות מלאות במטבעות של ראנד ובאמצעותם הוא שילם בסופרמרקט, בחנויות ובבתי קפה. השימוש במטבעות נועד להמחיש כיצד ההתנהלות הכלכלית שלנו הופכת שקולה יותר כשאנו "מרגישים" את ההוצאות.

המותג: Sanlam; מדינה: דרום אפריקה; משרד פרסום: King James Group המותג: Sanlam; מדינה: דרום אפריקה; משרד פרסום: King James Group המותג: Sanlam; מדינה: דרום אפריקה; משרד פרסום: King James Group

הניסוי המשעשע תועד לכל אורך החודש במגוון כלים דיגיטליים. בכל יום עלו לערוץ היוטיוב של Sanlam סרטונים המתעדים את חוויותיו של הבחור, ובמקביל עלו באתר סרטונים של יועצי החברה, שבהם ניתנו המלצות לחיסכון ולהתנהלות פיננסית נכונה. גם אמצעי המדיה המסורתיים התלהבו מהמהלך, והוא זכה לחשיפה בשווי מיליונים רבים.

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

תגיות