אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שעון אפל? השוק האמריקאי אדיש

שעון אפל? השוק האמריקאי אדיש

חדשות רעות לשוק המחשוב הלביש כולו: סקר שנערך בארצות הברית לאחר חשיפת יכולותיו המלאות של האפל ווטש גילה כי 69% מהאמריקאים לא מעוניינים לרכוש את המוצר וחצי מהנשאלים סברו ששעונים חכמים הם אופנה חולפת

15.03.2015, 12:08 | עומר כביר
לא מתקתק טוב: 69% מהאמריקאים לא מעוניינים לקנות את השעון החכם של אפל, האפל ווטש - כך לפי סקר שערכה סוכנות רויטרס בשיתוף עם מכון המחקר Ipsos. רק כרבע מהנשאלים אמרו שהם מעוניינים ברכישת השעון של אפל ו-6% אמרו שהם לא בטוחים.

קראו עוד בכלכליסט

הסקר נערך אחרי האירוע המיוחד שערכה אפל בשבוע שעבר, ושבמסגרתו הציגה החברה את מלוא יכולות המוצר החדש שלה. חרף העניין התקשורתי הרב שעורר האירוע, והשעון עצמו מאז נחשף לראשונה בסתיו שעבר, רק חצי מהנסקרים אמרו שבכלל שמעו על השעון החכם.

אפל ווטש אפל ווטש אפל ווטש

מדובר בנתון מעודד, שכן ייתכן שעם הגדלת המודעות לקיומו של השעון יגדל גם מספר האנשים שמעוניינים לרכוש אותו. נתון מעודד נוסף הוא העובדה ש-13% מהנשאלים שלא מחזיקים באייפון אמרו שישקלו לקנות את הסמארטפון של אפל כדי שיוכלו לקנות ולהשתמש באפל ווטש (השעון אינו יכול לפעול ללא סמארטפון אפל).

מנגד, 52% מהנשאלים הסכימו עם האמירה שלפיה שעונים חכמים הם אופנה חולפת. 46% אמרו שלאפל ווטש יש תדמית מגניבה, אבל רק 29% אמרו שהם מתעניינים בשעון של אפל יותר מאשר בשעונים של חברות אחרות.

ב-2014 נמכרו בכל העולם 4.6 מיליון שעונים חכמים בלבד, לעומת מיליארד סמארטפונים בסך הכול. הניסיונות השונים להכניס את קטגורייה זו למיינסטרים לא זכו עד עתה להצלחה משמעותית. בתעשייה מקווים שאפל, עם יכולותיה המוכחות להזניק למרכז הבמה קטגוריות נישה, תעשה לשעונים החכמים את מה שעשתה לסמארטפונים לטאבלטים. עם זאת, לפי הסקר של רויטרס לחברה יש עדיין עבודה רבה לעשות.

תגיות