צילום: נמרוד גליקמן
סלקום גייסה 20 אלף מנויי טלוויזיה, ההכנסות ב-2014 ירדו ב-7.2%
הירידה בהכנסות נובעת מקיטון משמעותי של 11.1% בהכנסות ממכירת שירותי סלולר כתוצאה מהתוכניות המוזלות המוצעות בשוק
16.03.2015, 09:45 | אופיר דור
התחרות האינטנסיבית בשוק הסלולר ממשיכה לתת את אותותיה בדו"חות החברות הוותיקות. סלקום רשמה במהלך 2014 ירידה של 7.2% בהכנסות שהסתכמו ב-4.5 מיליארד שקל, לעומת 4.9 מיליארד ב-2013.
קראו עוד בכלכליסט
בשורה התחתונה מסיימת סלקום את 2014 עם רווח נקי של 354 מיליון שקל – עלייה של 22.9% לעומת 2013. העלייה ברווח הנקי נובעת מירידה של 19.5% בהוצאות המימון ב-2014 עקב ירידה בהוצאות הריבית וירידה בהפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן. הרווח הנקי של סלקום ברבעון הרביעי עמד על 55 מיליון שקל, ירידה של 46.1% לעומת רבעון מקביל.
סלקום מדווחת על אובדן של 125 אלף מנויים נטו במהלך 2014, מתוכם 43 אלף מנויים ברבעון הרביעי. ההכנסה הממוצעת למנוי סלולר הסתכמה ב-2014 ב-72.1 שקל לעומת 78.5 שקל ב-2013. מנכ"ל סלקום ניר שטרן חשף באופן רשמי לראשונה נתונים על גיוס המנויים לשירות הטלוויזיה של סלקום. "אנחנו מרוצים מההשקה המוצלחת של סלקום tv וצופים שנסיים את הרבעון הראשון של שנת 2015 עם למעלה מ-20 אלף לקוחות טלוויזיה. לשם השוואה, במשך שנת 2014 כולה, yes גייסה 31 אלף מנויים ו-HOT איבדה 22 אלף מנויים. ביחס לשוק הטלוויזיה מדובר על הצלחה יוצאת מן הכלל. הישג זה הינו מעבר לציפיות הגיוס המקוריות שלנו וכל זאת עוד בטרם השקת חבילות טריפל". סמנכ"ל הכספים שלומי פרילינג אמר כי "אשר לרבעון הראשון של 2015, כפי שכבר דיווחנו, ברבעון זה נראה לראשונה את השפעת הכניסה לתחום הטלוויזיה עם גידול בעלויות התוכן והשיווק לצד השפעה מינורית בהכנסות כצפוי בשלבי חדירה ראשוניים לתחום פעילות חדש ובהתאם לתוכנית העסקית של החברה ובנוסף, בעקבות ההסכם הקיבוצי שעליו חתמה החברה, צפויה החברה לרשום הוצאה חד פעמית בסך של כ- 30 מיליון שקל". כלומר סלקום עומדת לפני פגיעה משמעותית בתוצאות ברבעון ראשון של 2015.
5 תגובות לכתיבת תגובה