אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכנסות ה-NFL צמחו ב-41% מאז 2008 צילום: איי פי

הכנסות ה-NFL צמחו ב-41% מאז 2008

ב-NFL מעריכים כי ההכנסות השנה יעמדו על למעלה מ-12 מיליארד דולר, עלייה של 1 מיליארד דולר לעומת 2014

16.03.2015, 13:06 | שירות כלכליסט
ב-NFL מעריכים כי ההכנסות השנה יעמדו על למעלה מ-12 מיליארד דולר, עלייה של 1 מיליארד דולר לעומת 2014, בזכות חוזי שידור והכנסות מקומיות גבוהות מהצפוי.

הנתונים מצביעים על כך שעל אף משברים מתמשכים מחוץ למגרש, וקריאות להתפטרותו של הקומישינר רוג'ר גודל, העסקים של ה-NFL נותרו יציבים.

קראו עוד בכלכליסט

סופרבול 49. בשנה שעברה ה-NFL דיווחה כי סכום "כלל ההכנסות" עומד על 11.2 מיליארד דולר, צילום: רויטרס סופרבול 49. בשנה שעברה ה-NFL דיווחה כי סכום "כלל ההכנסות" עומד על 11.2 מיליארד דולר | צילום: רויטרס סופרבול 49. בשנה שעברה ה-NFL דיווחה כי סכום "כלל ההכנסות" עומד על 11.2 מיליארד דולר, צילום: רויטרס

חלק ניכר מהעלייה המוערכת נזקפת לזכות המדיה. DirecTV חידשה את החוזה שלה בשנה שעברה עם ה-NFL, ו-2015 היא השנה השנייה של חוזי השידור של הליגה עם ESPN ושותפות השידור שלה, החוזים הללו כוללים העלאות שנתיות.

עם זאת, הפרטים האלה היו ידועים כבר בדצמבר, אז העריכה הליגה כי תקרת השכר עבור 2015 תעמוד בין 138.6-141.8 מיליון דולר. בשבוע שעבר הוכרזה רשמית תקרת השכר והיא עומדת על סכום גבוה יותר של 143.28 מיליון דולר.

מה שהשתנה מאז דצמבר, מלבד עלייה של 25 מיליון דולר בחבילת השידור של ימי חמישי של CBS , הן גם הכנסות מקומיות גבוהות מפי שציפו. בעת קביעת תקרת השכר של ה-NFL, חישוב ההכנסות המקומיות מוצמד לתוצאות הפיננסיות של השנה הקודמת. אולם בין דצמבר (אז מפרסמת הליגה לראשונה את התחזיות) ותחילת העונה במרץ (אז נקבעת התקרה), הקבוצות מעדכנות את התוצאות של 2014.

החל מהמשבר של 2008, ההכנסות המקומיות של ה-NFL – המייצגות פחות ממחצית ההכנסות של הליגה – סבלו מהאטה. בתגובה, הליגה השקיעה בשנים האחרונות בשיפור חוויית יום המשחק, ונראה כעת שהמאמץ הזה נושא פירות.

בעונה שעברה, לדוגמה הטלוויזיה המקומית לא החשיכה את המסך באף משחק, מכיוון שכל 256 המשחקים הוגדרו ככאלה שאזלו להם הכרטיסים, ובכך נמשכה המגמה הכללית של ירידה במספר ההחשכות בכל שנה. ב-2009 היו 22 החשכות, בעוד שב-2010 היו 26, אך עד 2013 היו שתי החשכות בלבד ובשנה שעברה אפילו לא אחת.

"הקבוצות מוסיפות מוצרים ייחודיים, חלקם בתוספת לכרטיסים. פינוקים כמו גישה למגרש, ומתחילה להיות לכך השפעה ממשית", אומר מארק למפינג, נשיא הג'קסונוויל ג'גוארס, שההכנסות המקומיות של הקבוצה שלו זינקו בעונה שעברה ב-25%.

התוספת של אצטדיון ליווי'ס החדש, שנפתח בסתיו האחרון, עזר גם כן להעלות את ההכנסות ברמת הקבוצות. סן פרנסיסקו פורטיניינרס עברו מאפס מושבים לקבוצה ל-9,000, כך לפי נשיא הקבוצה פאראג מארתה. באצטדיון הישן היו לקבוצה 73 מושבי אח"מ, ואילו באצטדיון החדש יש לה קרוב ל-100 יותר.

הקבוצות מתחילות להרוויח גם מהתחום הדיגיטלי, הוסיף למפינג. חברות גם מוציאות יותר על פרסום בתחום הזה.

ב-NFL לא אישרו או הכחישו כי ההכנסות המוערכות עבור 2015 עומדות על יותר מ-12 מיליארד דולר, אך גם לא הפריכו את החישובים שבהם השתמשו ספורטס ביזנס ז'ורנל כדי להגיע לסכום.

ההסכם הקיבוצי מחייב כי שחקנים יקבלו בין 47%-48% מ"כלל ההכנסות", שכוללות את מרבית תזרימי המזומנים של הליגה כולל חוזי השידור הארציים והמקומיים, חוזי ספונסרשייפ, מכירת כרטיסים ורישיונות.

הסכום של השחקנים מחולק בין השכר (תקרה של 143.28 מיליון דולר) והטבות, שמסתכמות ב-37.55 מיליון דולר למועדון ב-2015, כך שעלות השכר במועדונים עמדה על ב-180.83 מיליון דולר עבור 2015.

אם השחקנים רוצים להרוויח את הקצה העליון של 48% מכלל ההכנסות, זה יתרגם להכנסה ממוצעת של 376 מיליון דולר, כפול 32 קבוצות התוצאה היא 12.055 מיליארד דולר בהכנסות לכלל הליגה. לפי הקצה התחתון של 47%, הסכום הסופי עומד על 12.31 מיליארד דולר.

בשנה שעברה ה-NFL דיווחה כי סכום "כלל ההכנסות" עומד על 11.2 מיליארד דולר.

לפני חמש שנים קרא גודל לבעלי הקבוצות להעלות את ההכנסות ל-25 מיליארד דולר עד 2027. באותה תקופה, ההכנסות של הליגה עמדו על 8.5 מיליארד דולר, כך שהליגה צמחה ב-41% מאז הקריאה של גודל.

הצמיחה המוערכת עבור 2015 מייצגת את העלייה השנתית המשמעותית ביותר מאז הציב הקומישינר את היעד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות