אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה זה עשור: זוגלובק חוזרת להפצה צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

לראשונה זה עשור: זוגלובק חוזרת להפצה

תשלובת המזון תשנע מיצים בקירור עבור פריניב לאחר ניסיון קצר מועד בהפצה ב־2006. בפריניב טוענים שהרחבת ההפצה תביא לירידת מחירים וחוזים השתלטות על 35% משוק המיצים בתוך שנה. מנכ"ל זוגלובק: ייתכן שניתן מענה לעוד חברות

23.03.2015, 08:13 | נורית קדוש

חברת זוגלובק מרחיבה את פעילותה בשוק המזון באמצעות מתן שירותי הפצה. ל"כלכליסט" נודע כי זוגלובק תחל להפיץ את המיצים הסחוטים של פריניב בכל הארץ בעזרת משאיות החברה. החברה בוחנת בימים אלו אפשרות להעניק שירותי הפצה לחברות נוספות מתחום המזון המצונן או הקפוא, מהלך שיאפשר לה לצמצם את עלויות התפעול.

תשלובת זוגלובק מגיעה מדי שבוע ל־4,000 נקודות מכירה שבהן היא משווקת את מוצריה. עבור פריניב, שעד כה הפיצה את מוצריה באמצעות 10 משאיות בלבד והגיעה בעיקר לרשתות השיווק, יאפשר שיתוף הפעולה חשיפה רחבה למגוון לקוחות במגזרים שונים. לדברי אשר יניב, בעלי חברת פריניב, בתוך שנה יופצו משקאות החברה לכל נקודות המכירה, כולל פיצוציות. "כשהפצנו את המוצרים שלנו עצמאית, השארנו את השוק לשני המתחרים שלנו (פריגת ופרימור – נ"ק), והמחיר של המיצים הסחוטים היה דומה בכל הרשתות בארץ” טוען יניב.” במקומות שאליהם הגענו גרמנו להורדת מחירים, כי מחיר המוצרים שלנו נמוך ב־15% מאלה של המתחרים. בשוק החרדי אנחנו מחזיקים ב־60% מהמכירות ועכשיו נוכל לעשות זאת בכל השוק". 

פיני קמרי מנכ"ל זוגלובק, צילום: עמית שעל פיני קמרי מנכ"ל זוגלובק | צילום: עמית שעל פיני קמרי מנכ"ל זוגלובק, צילום: עמית שעל

יניב מעריך כי העברת ההפצה לידי זוגלובק תוביל לצמיחה חדה במכירות פריניב: "כיום אנחנו מחזיקים ב־24% משוק המיצים הסחוטים ולהערכתי בתוך שנה נגיע ל־35% מהשוק, המגלגל 150 מיליון שקל בשנה. ההערכה מבוססת על תוספת של 3,000 נקודות מכירה שאליהן לא הגענו עד כה".

לדברי יניב, החברה תשלם לזוגלובק נתח של 20%-10% מהמכירות עבור שירותי ההפצה, מחיר דומה לעלויות ההפצה העצמית שהיו לפריניב לפני שיתוף הפעולה. מדובר בשיעור גבוה יחסית מהמכירות מפני שההפצה נעשית בקירור. "עלויות ההפצה לא ישתנו, כך שהמחיר לצרכן לא ישתנה”, טוען יניב, “הרחבת הפריסה תביא להורדת מחירים של הקטגוריה בכל הארץ".

מצידה של זוגלובק מדובר במהלך בעל פוטנציאל עסקי גדול. לפני כעשור נעשה נסיון קצר מועד להפיץ את סלטי שמיר על משאיות החברה, שהופסק. לדברי מנכ”ל זוגלובק פיני קמרי, הוא מקבל פניות מצד חברות רבות להפיץ את מוצריהן: "זאת הפעם הראשונה מאז שאני מנהל את החברה (חמש שנים – נ"ק) שבה זוגלובק תפיץ מוצרים של חברה אחרת. כל הזמן פונים אלינו כי יש לנו מערכת הפצה בקירור והקפאה מהטובות בארץ, אנחנו אטרקטיביים מאד ליצרנים קטנים שמבקשים להתרחב. הסכמי הפצה כאלו יאפשרו לנו גם לעזור לחברות קטנות יותר וגם להקל על עצמנו בעלויות התפעול. לכן ייתכן שניתן מענה לחברות נוספות".

תגיות