אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
SIPG הסינית זכתה במכרז להפעלת הנמל החדש בחיפה

SIPG הסינית זכתה במכרז להפעלת הנמל החדש בחיפה

חברת נמלי ישראל מודיעה היום באופן רשמי על זכייתה של על המתמודדת היחידה שהשתתפה במכרז לבניית הנמל הצפוני החדש; שר התחבורה ישראל כץ אמר היום כי הנמלים החדשים ייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים ויביאו להורדת יוקר המחייה

23.03.2015, 16:21 | ליאור גוטמן

חברת SIPG הסינית (Shanghai International Port Group) היא הזוכה הרשמית במכרז הלאומי להפעלת הנמל החדש בחיפה. כך מודיעה היום (ב') חברת נמלי ישראל. הזכייה של SIPG הייתה צפויה מאחר והיא הייתה המתמודדת היחידה שניגשה למכרז זה שנסגר לפני כשבועיים.

קראו עוד בכלכליסט

SIPG פועלת בעיקר באזור המזרח הרחוק והיא נחשבת לאחת החברות הבולטות בעולם בתחום הפעלת מסופי מכולות, לרבות אחד ממסופי המכולות הגדולים בעולם בנמל שנחאי. מנתוני חברת נמלי ישראל עולה ש-SIPG שינעה במהלך 2014 כ-35 מיליון מכולות (TEU). לשם השוואה נמלי ישראל יחד שינעו באותה תקופה כ-2.5 מיליון מכולות. תקופת ההפעלה היא לכ-25 שנה, כאשר בניית הנמל אמורה להסתיים עד שנת 2021.

מי שבונה את הנמל היא קבוצה משותפת של שפיר הנדסה ואשטרום. יצויין שהחברות הישראליות כבר החלו לפעול בשטחי חיפה במטרה להכין את הקרקע לבניית הנמל. בחברת נמלי ישראל מחדדים שהמפעילים הבינלאומיים נדרשים לתכנן, לממן ולהקים את השטח התפעולי, כולל השלמת מערכות תשתית שונות (Service Infrastructure) לרבות חשמל, מים, תקשורת וכן הקמת מבנים תפעוליים שונים. המפעיל גם מחוייב לרכוש ולהתקין את הציוד התפעולי - מנופים, כלי רכב ייעודיים, מערכות ניהול ומידע וציוד אחר הנדרש - להפעלת נמל.

המכרז השני שעדיין מתקיים הוא זה להפעלת הנמל החדש בדרום, כאשר מי שמתמודד על הפעלתו הן חברת TIL (הולנד) וקבוצת יורוגייט ( EUROGATE) הגרמנית, אליה ביקשה להצטרף גולדבונד הישראלית. הנמל באשדוד נמצא בהליכי בנייה מזה מספר חודשים כאשר החברה הבונה היא צ'יינה הארבור הסינית.

לטענת שר התחבורה ישראל כץ מדובר בעידן חדש בו חברות זרות ובינלאומיות יפעילו נמלים פרטיים בשוק המקומי. "מדובר ביום היסטורי למדינת ישראל, הקבוצה הסינית שזכתה במכרז להפעלת הנמל החדש בחיפה תביא לתחרות בענף. הנמלים החדשים ייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים ויביאו להורדת יוקר המחייה".

 

לתפיסת כץ כניסת הסינים מהווה הבעת אמון של מעצמת ענק במדינת ישראל שהחליטה להשקיע בארץ מיליארדי שקלים, ולהפוך אותה למרכז תובלה בינלאומי של סחורות מכל העולם. . שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל הוסיך שהנמלים החדשים שיופעלו בסטנדרטים בינלאומיים, וכאשר הנמל החדש בחיפה צפוי להוות מנוף כלכלי ומוקד תעסוקה רב חשיבות לחיפה, לקריות ולאזור הצפון.

 

נמל חיפה כיום. בניית הנמל החדש אמורה להסתיים עד שנת 2021, צילום: בלומברג נמל חיפה כיום. בניית הנמל החדש אמורה להסתיים עד שנת 2021 | צילום: בלומברג נמל חיפה כיום. בניית הנמל החדש אמורה להסתיים עד שנת 2021, צילום: בלומברג

 

 

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
מדינת ישראל נמצאת בין קיסריה לראשון לציון. חיפה כנראה לא שייכת
הרבה מאד שנים פינו מדינות מפותחות את הפסולת התעשייתית והרדיו-אקטיבית שלהן לאזורים אומללים בעולם. חיפה והקריות נמצאות באיזור מוכה זיהום,מחלות וסכנת מוות יומיומית. ממשלות ישראל לא דאגו לשפר את המצב. מי שמפליאה לעשות היא ממשלת הליכוד שמתכננת להקים נמל אדיר מימדים בחוף קרית חיים (השיכת לחיפה) ולהגדיל את בתי הזיקוק פי 3. כנראה שחצי מליון התושבים שחיים באותו אזור מזוהם ומחליא נהנים מאד מהחיים בצל הסכנות והזיהום ,שכן מלבד שתי נשים אכפתיות שנאבקות במצב ובתוכניות המגולומניות של הממשלה,לאף אחד אחר כנראה לא אכפת.
חיפאי לשעבר  |  28.03.15
16.
תושבים מוזרים גרים בחיפה וסביבתה
הממשלה מחויבת לכל אזרחי המדינה. ראשי הערים והישובים מחויבים בראש וראשונה לתושבי הישובים שבחרו בהם בבחירות אישיות. ממשלות ישראל לדורותיהן הנציחו והגדילו את העוול הקיים במפרץ חיפה. מאות אלפי תושבים חיים בתוך זיהום אוויר אדיר ,זיהום האוויר הכבד ביותר במדינה(דבר שהוכר לאחרונה בפירסום רשמי של משרד הבריאות). תושבי חיפה רבתי חולים יותר במחלות קשות בגלל זיהום האוויר. מיכל האמוניה האימתני ששוכן במפרץ חיפה וכנראה שתוקפו הבטיחותי פג לאחרונה מגביר את הזילזול הקיים בתושבי האיזור. ממשלת נתניהו החליטה לדחות את העברת המיכל המסוכן הזה ובנוסף החליטה להקים נמל בינלאומי ענק בחופי המפרץ ,בתחום קרית חיים השייכת מוניציפאלית לחיפה, ובנוסף להעביר לאותו מתחם את הנמל הצבאי. אם לא די בכך ,החליטה הממשלה לאשר את הגדלת בתי הזיקוק פי 3 מגודלם ולהקים בשטח שנקרא "קרקעות הצפון" ושנמצא בין קרית אתא לבין נשר ויגור, מאגרי גז ודלק ענקיים ולהקים שם גם מפעל פטרוכימיים נוסף. זהו מחדל ענקי כלפי כל תושבי האיזור . התמהון הגדול ביותר הוא משתיקתם של ראשי הערים והישובים ומאדישותם של תושבי האיזור. הרכב הממשלה נעשה על ידי ראש הממשלה- כל אלו לא נבחרו על ידי האזרחים בבחירות אישיות והם מחויבים כלפי האזרחים האיזור חיפה פחות מאשר ראשי היישובים שנבחרו בבחירות אישיות. התושבים עצמם שאחראים לבריאותם ולבטחונם של בני משפחותיהם הם המוזרים הגדולים ביותר בכל הסיפור. אדישותם נותנת כנראה אור ירוק להמשך ביצוע התוכנית ההרסנית הזו
קתרין  |  24.03.15
15.
המטרה העיקרית של הקמת נמל המפרץ היא שבירת ועדי העובדים בנמל חיפה.
חייב להפסיק את הביזיון שעל כל פלוץ של תורג'מן משביתים את המשק וסוחטים כסף מהקופה הציבורית. דיי לשחיתות!!! דיי למשכורות של 50 אלף ש"ח בחודש למנופאים שעובדים 3.5 שעות ביום!!! נמל המפרץ הוא הדבר הכי מבורך שעשה ישראל כץ!!! שרוליק...אתה גבר!!!
שפיץ , ץפון  |  24.03.15
לכל התגובות