אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממחר - שביתה נוספת בכל קווי אגד תעבורה צילום: מיכאל קרמר

ממחר - שביתה נוספת בכל קווי אגד תעבורה

אגד תעבורה, חברת בת של קואופרטיב אגד הודיעה כי שביתת העובדים תחול עד 10 בבוקר, בפעם השנייה החודש. החברה: "גם הפעם זו תהיה שביתה מיותרת". יו"ר הוועד: "ההנהלה מסרבת לשינוי בתנאי השכר"

25.03.2015, 11:30 | ליאור גוטמן
חברת אגד תעבורה מודיעה הבוקר (ד') על קבלת הודעת שביתה מוועד עובדי החברה. זו תחל מחר (ה') בבוקר בין השעות 5 ל-10 בבוקר. לטענת הנהלת החברה מדובר באמצעי לחץ על החברה שמקיימית בימים אלו מו"מ מול עובדי החברה להשגת הסכם קיבוצי חדש.

אגד תעבורה היא חברת בת של קואופרטיב אגד והיא מוחזקת האופן שווה על ידי אגד ו-IDB. לפי נתוני החברה היא מפעילה כ-760 אוטובוסים ומשרתת מאות אלפי נוסעים בחלק מערי השרון והדרום כמו גם בקווים שמזינים את ירושלים (מבשרת ציון, גבעת זאב) כולל מאזור השומרון.

אוטובוס של אגד. שביתה שנייה החודש, צילום: נמרוד גליקמן אוטובוס של אגד. שביתה שנייה החודש | צילום: נמרוד גליקמן אוטובוס של אגד. שביתה שנייה החודש, צילום: נמרוד גליקמן

השביתה המובטחת היא השנייה החודש וזאת לאחר השבתה דומה שנרשמה בתחילת מרץ. במידה והיא תתקיים ירשמו שיבושים בערים אשדוד, נתניה, מבשרת, גבעת זאב, מעלה אדומים, נתיבות, אופקים, עוטף עזה וקווי השירות בין אשקלון לבאר שבע

"אנו מתנצלים בפני ציבור לקוחותינו על שוועד העובדים לא למד את הלקח מהאירוע הקודם, בו הוא השבית את השירות ללא התראה וללא כל סיבה, ופגע בשגרת היום של עשרות אלפי נוסעים ברחבי הארץ. אנו מכבדים את זכות העובדים להתאגד אבל סבורים, כי על הוועד להפגין כבוד רב יותר כלפי הנוסעים ולמתן את הנכונות שלו לפגוע בהם שוב. דומה, כי ועד העובדים התאהב בנשק ההשבתה ושוב בוחר לעשות בו שימוש לא אחראי ונמהר מדי. לצערנו, גם הפעם זו תהיה שביתה מיותרת, שלא תשיג דבר למעט נוסעים כועסים, ולכן אנו קוראים לוועד לגלות אחריות ולדבוק במסלול ההידברות", אומרים בהנהלת החברה.

לטענת יו"ר ועד העובדים איציק קשקש, הוועד שב לשבות לאחר שבמו"מ המתנהל בין הצדדים להשגת הסכם קיבוצי מסרבת ההנהלה לכל שינוי בתנאי השכר של העובדים. שכר הנהגים לשעה (32.60) הוא הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית. העבודה השוחקת בתנאים הללו יוצרת חוסר בנהגים, עובדה המאלצת נהגים לעבוד כ-11 שעות בממוצע על הכביש. בנוסף, גם בנושאים בהם הושגו הסכמות חזרה בה ההנהלה: "הגענו להסכמות עם ההנהלה בנושאים שאינם כלכליים כמו הסדרת תהליך הפיטורין. הדרישה הבסיסית שלנו היא להשתתפות שווה של הוועד בוועדת הערעור על פיטורים. ההנהלה הסכימה וחזרה באופן שמעלה ספק לגבי כוונתה הכנה של ההנהלה להגיע להסכמות", מסכם קשקש.

תגיות