אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המלחמה על הגבינה הצהובה עולה מדרגה: תנובה הגישה צו מניעה נגד נטו צילום: אלי סהר

המלחמה על הגבינה הצהובה עולה מדרגה: תנובה הגישה צו מניעה נגד נטו

כפי שפורסם ב"כלכליסט", בשבוע שעבר שלחה תנובה מכתב לנטו ובו דרשה להסיר את אריזות גבינת 'עלמה' בשל הדמיון לאריזות גבינת 'עמק'; כעת הגישה החברה כתב תביעה לביהמ"ש ובו היא טוענת כי מדובר ב"חשש להטעיית צרכנים"

25.03.2015, 15:07 | נורית קדוש

בהמשך לחשיפת "כלכליסט" כי תנובה שלחה לנטו מכתב דרישה להסיר את כל אריזת הגבינה הצהובה "עלמה" מהמדפים, בשל הדמיון לאריזות עמק, פנתה תנובה לבית המשפט המחוזי בלוד בבקשה לצו מניעה לתביעה נגד נטו. במסגרת התביעה חשפה תנובה כי השקיעה בפרסום למעלה מ-750 מיליון דולר ב-7 השנים האחרונות. בעמק השקיעה החברה 31.4 מיליון דולר באותה תקופה. בין השנים 2008 ל-2014 מכרה עמק כ-3.5 מיליארד שקל במשקל כולל של כ-60 אלף טונות.  עוה"ד רקפת פלד וענת גוזלן ממשרד גילת ברקת מקבוצת ריינהולד כהן ייצגו את תנובה והגישו בשמה את הצו.

קראו עוד בכלכליסט

בעקבות מכתב הדרישה שנחשף בשבוע שעבר ב"כלכלכיסט", טוענת תנובה כי נטו השיבה לה כי הצבע המאפיין את הגבינה הצהובה מסוג אדם (המקבילה לעמק, נ"ק) בעולם הינו אדום. לטענת תנובה, הדימיון בין האריזות מתבטא בצבע האדום, אשר בניגוד לטענת "נטו" אינו מאפיין גבינות מסוג "אדם" בעולם, והיא מציגה בכתב התביעה מגוון רחב של אריזות "אדם" מכל העולם המעידות על כך ושומטות את הקרקע מתחת לטענה זו של "נטו". הדמיון בין עלמה לעמק בא לידי ביטוי בבכך שעל שתיהן מופיעה פרוסת גבינה מקופלת עליה מוצבת עגבניית שרי חתוכה ועשבי תיבול ירוקים, על שתי האריזות מופיעה פינה צהובה בקצה האריזה המסמן אפשרות לסגירה חוזרת וכן על שתי האריזות שמות המותגים "עמק" ו"עלמה" ממוקמים בנקודה דומה ובצבעים דומים. כל אלה, לטענת תנובה, מעידים על הדימיון רב ועל החשש להטעיית צרכנים.

מנטו נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה, עם זאת נטו דוחה מכל וכל את כל טענות תנובה. נראה כי תנובה, מונופול בתחום הגבינות החצי קשות, אינה שבעת רצון מהתחרות שנפתחה לאחרונה בתחום זה אותה מובילים משרד הכלכלה והממונה על הגבלים העסקיים בפתיחת השוק ליבוא גבינות ללא מכס, ומנסה בכל מחיר לשמר את אחיזתה כמונופול. כבר פורסם בעבר כי בידי תנובה דו"ח המצביע על שוק קשיח למוצרים אלה והמלצה להעלאת מחירים. נראה כי תנובה אשר רואה בימים אלה כיצד השוק נפתח לתחרות וכיצד מוצרי נטו נמכרים ברשתות השיווק במחירים שווים לכל נפש ונמוכים משמעותית ממחיר מוצרי תנובה, החליטה להיאבק בתחרות שלא באמצעים לגיטימיים. נטו תמשיך להיכנס לקטגוריות שבהן התחרות נמוכה ותציע לצרכנים מוצרים אלטרנטיביים ברמת מחירים הוגנת ואטרקטיבית ביחס למחירים הקיימים כיום בשוק".

גבינת עלמה של נטו
גבינת עלמה של נטו צילום: אלי סהר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
תנובה, תודה על הפירסומת
תנובה, חברה שמזלזלת באינטיליגנציה של היהודים. תתעוררו, אנחנו במדינת היהודים. אנחנו יודעים לקרוא. עברנו את גיל ה-6 שקונים דרך שחקני קולנוע וסרטים מצויירים. תתמקדו בתחרות. שמח לשמוע יש מוצר חלופי. אשמח לדעת היכן משווק המוצר הזה? יש דיילות שמציעות טעימות? לצערנו במדינת המוחות, עד שלא מגיעים למצבים כאלו והכנסת מתחרים, העושק והרצון לעוד לא נגמר.
צרכן חכם  |  01.04.15
לכל התגובות