אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי: הסניפים החדשים העלו את המכירות - והורידו את הרווח צילום: דן בלילטי

רמי לוי: הסניפים החדשים העלו את המכירות - והורידו את הרווח

הרשת סיימה את השנה עם עלייה של 6% במכירות ל-3.4 מיליארד שקל - אך הוצאות התפעול שגררו הסניפים החדשים הורידה את הרווח הנקי ב-22% ל-94.6 מיליון שקל

30.03.2015, 10:33 | נורית קדוש

פתיחת 5 חנויות חדשות סייעה לרמי לוי להתמודד עם הירידה שחווה שוק המזון בשנה החולפת. מכירות החברה צמחו ב-6% והסתכמו ב- 3.4 מיליארד שקל לעומת 3.2 מיליארד שקל אשתקד. בעוד שוק המזון חווה ירידה של 1.7%, מכירות החנויות הזהות של לוי צמחו ב-0.5% ביחס ל- 2013. 

קראו עוד בכלכליסט

בעקבות העלייה במכירות צמח הרווח הגולמי של החברה ב- 6.7% והסתכם ב- 718 מיליון שקל, לעומת 672.6 מיליון שקל בשנת 2013. גם שיעור הרווח הגולמי מן המכירות עלה ועמד בשנת 2014 על-21.05%, לעומת 20.92% בשנת 2013. העלייה בשיעור הרווח הגולמי מוסברת בעיקר מכך שתוצאות החברה לשנת 2014 כוללים גם את תוצאות חברת הבת ביכורי השקמה באיחוד יחסי.

למרות העלייה במכירות וברווח הגולמי - הרווח התפעולי והנקי נפגעו מהעלייה של 12% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות שהסתכמו ב-606.7 מיליון שקל. העלייה בהוצאות מוסברת בעיקר בהכללת הוצאות מכירה ושיווק של ביכורי השקמה בשנת 2014 באיחוד יחסי ומהוצאות בכח אדם, פרסום, שכירות ובהוצאות תפעול אחרות הקשורות לפתיחת שישה סניפים חדשים שנפתחו במהלך שנת 2014 ותחילת שנת 2015.

הרווח התפעולי השנתי ירד ב-9.2% והסתכם ב- 123.5 מיליון שקל. שיעור הרווח מפעולות רגילות מן המכירות ירד משיעור של 4.23% בשנת 2013 ל- 3.62% בשנת 2014. הירידה בשיעור הרווח מפעולות רגילות נובעת בעיקר מעליית שיעור הוצאות המכירה שיווק הנהלה וכלליות בשיעור גבוה יותר מעליית הרווח הגולמי.

הרווח הנקי של החברה הסתכם בשנת 2014 ב- 94.6 מיליון שקל, לעומת 121.5 מיליון שקל בשנת 2013 - ירידה  של 22%. שיעור הרווח הנקי מן המכירות ירד מ-3.78% בשנת 2013 ל-2.77% בשנת 2014.

רמי לוי, צילום: טלי מאייר רמי לוי | צילום: טלי מאייר רמי לוי, צילום: טלי מאייר

שכרם של 5 הבכירים בחברה הסתכם בשנה החולפת ב- 3.35 מיליון שקל. רמי לוי עצמו תוגמל ב- 2.73 מיליון שקל, 1.54 מיליון שקל כמענק ו- 1.18 מיליון שקל כדמי ניהול ויעוץ. עלות שכרה של רעייתו עדינה, המשמשת כסמנכ״ל וגזברית ראשית של החברה, עמדה על 1.28 מיליון שקל. עלות שכרו של שמוליק לוי עמדה על 955 אלף שקל. עלות שערם של יוסי סבתו, מנהל הסחר והרכש, ורן אפרתי היועץ המשפטי עמדה על 522 אלף שקל ו- 588 אלף שקל בהתאמה.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
המשך המהפכה
כל הכבוד למהלך שהביא תחרות משמעותית בשוק המזון החשוב כל כך רעיון נוסף לרמי לוי: תחלק 50ֵ % מהרווח לקונים המסורים של הרשת למה ? אם רמי לוי הוא עם הפנים לעם ולדעתי זה אכן נכון , לא צריך להגדיל את הרווח למעט בעלי מניות או שותפים אלא לחלק אותו חזרה לעם אולי כתוצאה מהמעשה החלוצי ויוצא הדופן הבנקים יחלקו גם ללקוחות שלהם חלק מהרווח מה דעתכם ? הזוי ? , תלוי בנו
NEGEV , השרון  |  01.04.15
לכל התגובות