אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השירות של HOT ונטווז'ין מקבל ציון לקוי ממשרד התקשורת צילום: שאול גולן, סיון פרג'

השירות של HOT ונטווז'ין מקבל ציון לקוי ממשרד התקשורת

דו"ח פניות הציבור של משרד התקשורת נותן ציון" טוב" לשירות של בזק, פרטנר וגולן טלקום. סלקום ו-012 סמייל מקבלות ציון "טעון שיפור". ירידה של 8.5% במספר התלונות לעומת השנה הקודמת

31.03.2015, 11:30 | אופיר דור

בשנת 2014 קיבל משרד התקשורת 9,506 תלונות מצרכנים על ספקי התקשורת, ירידה של 8.5% בהשוואה לשנת 2013. כך עולה מדו"ח פניות הציבור ל-2014 שמפרסם משרד התקשורת היום (ג'). במשרד התקשורת מסבירים את הירידה במספר הפניות בקיומו של שוק תקשורת תחרותי ביחד עם אכיפה מוגברת מול חברות התקשורת. כ-34% מהתלונות על חברות התקשורת נמצאו מוצדקות ב-2014, לעומת 44% ב-2013.

קראו עוד בכלכליסט

מבין התלונות 39% עסקו בנושאי חשבונות והתמקדו בטענות לחיוב שלא על פי תנאי הסכם ההתקשרות, חיוב שגוי בגין שירותי תוכן של ספקי תוכן חיצוניים, חיוב בגין שירותים שלא נתבקשו ואי-מתן החזר כספי בגין חיובי יתר. הקטגוריה המרכזית השנייה היתה נושא איכות השירות (34% מהתלונות) שכללה נושאים כמו בעיות קליטה, תיקון תקלות, מהירות גלישה איטית, אי-מתן מענה בכתב לפניות בכתב, זמני המתנה ארוכים לקבלת שירות ואי-מתן שירות אוניברסאלי.

משרד התקשורת משווה בין חברות התקשורת על פי שני מדדים. המדד הראשון הוא מספר התלונות שהתקבלו עליהן על כל 10,000 קווים-לקוחות-מנויים שיש להן. לפי מדד זה חברת הסלולר עליה התקבלו המספר הגדול ביותר של תלונות היא גולן טלקום עם 8.6 תלונות לכל 10,000 קווים. ב-2013 התקבלו על גולן טלקום 10 תלונות על כל 10,000 קווים של החברה.

מנכ"ל פרטנר חיים רומנו, מנכ"ל מנכ"ל פלאפון גיל שרון ומנכ"ל סלקום ניר שטרן. ציון טוב, תקין וטעון שיפור, צילומים: אוראל כהן, נמרוד גליקמן מנכ"ל פרטנר חיים רומנו, מנכ"ל מנכ"ל פלאפון גיל שרון ומנכ"ל סלקום ניר שטרן. ציון טוב, תקין וטעון שיפור | צילומים: אוראל כהן, נמרוד גליקמן מנכ"ל פרטנר חיים רומנו, מנכ"ל מנכ"ל פלאפון גיל שרון ומנכ"ל סלקום ניר שטרן. ציון טוב, תקין וטעון שיפור, צילומים: אוראל כהן, נמרוד גליקמן

המפעיל הסלולרי הווירטואלי עליו התקבלו הכי הרבה תלונות הוא רמי לוי (10.7 תלונות על כל 10,000 קווים) וספקית האינטרנט עליה התקבלו הכי הרבה תלונות היא נטוויז'ן של סלקום עם 4.3 תלונות לכל 10,000 קווים. בתחום תשתית האינטרנט והטלפוניה הקווית התקבלו הכי הרבה תלונות על HOT, כאשר מספר התלונות על החברה גדל משמעותית ביחס ל-2013.

עם זאת, המדד המעניין יותר הוא זה שבודק את היחס בין נתח השוק של כל חברה לבין מספר התלונות המוצדקות עליה. במדד זה קיבלה HOT mobile את הציון הגרוע ביותר, "לקוי", ממשרד התקשורת אף שהחברה רשמה שיפור מסוים ביחס ל-2013. סלקום קיבלה במדד זה ציון "טעון שיפור" ממשרד התקשורת, עם ירידה ביחס ל-2013. פלאפון קיבלה ציון תקין ופרטנר וגולן טלקום קיבלו את הציון הגבוה ביותר – ציון "טוב".

בתחום ספקי האינטרנט התייחס משרד התקשורת רק לשלושת הספקים הגדולים. המשרד העניק ציון "לקוי" לנטוויז'ן של סלקום עם ירידה בציון בהשוואה ל-2013. 012 סמייל של פרטנר קיבלה ציון "טעון שיפור" ובזק בינלאומי קיבלה ציון "טוב". בתחום תשתית האינטרנט והטלפוניה הקווית קיבלה HOT ציון "לקוי", עם ירידה בתוצאות בהשוואה לשנת 2013. לעומת זאת, בזק קיבלה ציון "טוב".

דו"ח תלונות הציבור מפורסם מידי שנה על ידי אגף פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת בראשות סמנכ"ל בכיר מימון שמילה. משרד התקשורת מאפשר לצרכנים לפנות בתלונות על ספקי השירות דרך אתר האינטרנט ומפעיל גם מספר טלפון ייעודי לפניות של אנשים עם מוגבלויות, אותו מתפעלות בנות שירות לאומי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
SORRY גולן טלקום זה "שטן" שמתחזה ל"צדיק" - לברוח מגולן כמו מאש
רק בגולן טלקום גונבים מראש ואין חיוב ייחסי באם עוברים באמצע החודש לחבילה -קודם משלמים "דמי טיפול " של עושק המנוי בסך 49 שח גם ואם עוברים לחבילת 9.90 שח במקום 9.99 שח ובנוסף אין כל זיכוי ייחסי על החבילה ביחס לסך הימים בשנוי שנעשה בין החבילות - הם גונבים 99 שח מלא לכל החודש גם ואם עברתי לחבילת 9.90 שח באמצע החודש +49 שח דמי עושק למעבר חבורת גנבים - איפה שר התקשורת ?. אני משלם היום עבור חבילה ללא הגבלה מחיר של 59 שח פניתי לגולן טלקום לשדרג את החבילה ל-20GB כפי שמיכאל גולן הצהיר בתקשורת ...לא סתם הם לא משדרגים לכל המנויים בעלי חבילת ללא הגבלה אוטומטית את החבילה ל20GB .... ומבקשים את המנויים לפנות לגולן טלקום .. הנה מלכודת הדבש שמיכאל גולן מסתיר מעיני המנויים והתקשורת - שידרוג 20GB מתבצעת רק לחבילת הכל כלול למנויים המשלמים 99 שח ואלו שינטשו את מחיר המבצע 59 שח לאותה חבילה ויעברו לשלם 99 שח וזו בעצם התניה שהינה בניגוד לתקנות החדשות של משרד התקשורת ...זה מה שקרה לי גם בדיוק לעניין קבלת "בונוס" חבילת בחבילת חו"ל ...שאם לא אעבור לשלם 99 ש"ח אין "בונוס" ... איפה משרד התקשורת באמת ?? SORRY גולן טלקום זה "שטן" שמתחזה ל"צדיק" - לברוח מגולן כמו מאש , לא מצליחה להבין איך גולן עדיין שורדים? חברה שמתחמנת מנויים זוכה לציון טוב - זה קורה רק בישראל .
רוני בן ציון  |  11.04.15
3.
גולן ציון טוב ? גולן בבעלות טייקון בריון ועבריין שמתפאר בחברה מספר 1 בישראל ? פחחחח
אני מנויה של גולן טלקום וסטודנטית שלומדת באירופה GOLAN לא מאפשרים להעביר שיחות ל- Roamer לפני הנסיעה לחו"ל התקנתי את האפליקציה באנדרואיד - Roamer, ריכשתי ב Roamer סים לכל אירופה ב - 25 יורו (סים אורנג' עם מספר ספרדי) וגלישה 100 מ''ב ב- 1 יורו ליום. שיחות נכנסות ויוצאות לכל העולם ב - Roamer תמורת סכומים בערך 6 סנט יורו לדקה. ה-Roamer מאפשר לקבל (עקוב אחרי) ולהוציא את שיחות בחו''ל מבלי לשנות את המספר הישראלי ומקבל השיחה יראה את המספר הישראלי שלנו. ה- Roamer הוא גם הפתרון היעיל והזול לשיחות יוצאות מהארץ לחו''ל. בגולן טלקום לא מאפשרים להעביר שיחות ל- Roamer נוכלים ותחמנים בגולן מתפארים בהגינות מתפארים שהם חברת סלולר שקופה ? לא השגתי אותם מחול. כשחזרתי בדקו אמרו לי שבכלל לא ניסיתי להתחבר .שטות גמורה. בכל קו של חברת סלולר אחר הצלחתי רק לא בגולן - גולן גנבים ורמאים-לברוח!! איך מעניקים לגולן ציון טוב אחרי שאנו מנויי גולן מתלוננים על בעיות אפססס קליטה בקו גולן , מהירות גלישה איטית וחסימת גלישה , אי-מתן מענה בכתב לפניות בכתב, זמני המתנה ארוכים לקבלת שירות ואי-מתן שירות בכלל ?? מישהו יכול להסביר לי איך משרד התקשורת נותן ציונים ומשווה בין חברות התקשורת על פי מדדים ?
אמירה  |  11.04.15
2.
ל-1 כנראה הפראנסאווי "מפטם" את אנשי מ.התקשורת ..זה הוא הכי מיומן ...
אחרת אין כל הסבר הגיוני לציון "טוב" שמעניקים לגולן. בכל מדינה אחרת היו שוללים רשיון מחברה המפרה תנאי רשיון/חוזה בכל מדינה אחרת היו קונסים חברת גולן במליוני שח על הפרות תני מיכרז ורשיון מפעיל ובישראל ?? מעניקים "פרס" לכל מי שמפר חוזה וגם מפארים אותו כנפוליאון .... כאן מדינת זימבבואהה לתפארת פוליטיקאים ופקידונים מושחתים .
שמעון אליעז  |  05.04.15
1.
איך נותנים במשרד התקשורת ציון "טוב" לחברת גולן טלקום שמפרה תנאי רשיון מפעיל סלולר ?
הדו"ח נותן לגולן טלקום ציון "טוב" ?????????. איך נותנים במרשד התקשורת ציון "טוב" לחברה שמפרה תנאי רשיון מפעיל סלולר ומפרקת אתרי סלולר בכדי לחסוך לגולן ומשאירה את המנויים ללא קליטה ברוב חלקי הארץ והזמן ?? איך מאפשרים לחברת סלולר בישראל להתקיים תוך הפרת תנאי מפעיל סלולר וחוזה ? מה כל 1 בישראל יכול להפר חוזה ולקבל גם ציון "טוב" על השרות/האיכות ??? בגולן מתנהלים תוך זלזול בוטה במנויים לצד "עושק" מנויים על חיובים הזויים ותשלומים שאין להם כל הצדקה . מה קורה כאן ??? עד מתי ??? בהתקיימות מערכת רגולטורית ופיקוח של משרד התקשורת בהתנהלות אימפוטנטית מיכאל גולן כנראה מעדיף לחטוף קנס מאשר לשלם מאות אלפי שקלים בחודש על תגבור כוח אדם , פריסת תשתיות ומתן שרות הולם ללקוחות. גם בקנס עד להיום גולן טלקום לא נקנסה - ממש מעניין .... אליך שר התקשורת .
ריאליסט  |  01.04.15