זינוק של 20% בהכנסות שלה מצפון אפריקה ואסיה אפשרו לפיפ"א להעלות את ההכנסות שלה מטלוויזיה מהמונדיאל האחרון לעומת הקודם שנערך בדרום אפריקה. העלייה התאפשרה על אף ירידה של 10% מהאזור המרכזי שלה, אירופה.
ניתוח הדו"חות הפיננסים של הארגון מאז 2007 שפורסם ב- Insideworldfootball חושף כי ההכנסות מחוזי השידור למונדיאל 2014 בברזיל היו גבוהים ב-0.9% לעומת מונדיאל 2010. כלומר, עלייה מ-2.405 מיליארד דולר ל-2.426 מיליארד דולר.
ההתקדמות נזקפת לזכות עליות מאזורי אסיה וצפון אפריקה, וכן מצפון ודרום אמריקה והקאריביים, שעזרו לפצות על ירידות באירופה ובשאר העולם. בעוד שהעלייה המשמעותית של 20% בצפון אפריקה ואסיה עשויה להיתפס כמפתיעה, שאר הדפוס הוא כמצופה, בהתחשב בכך ששני הטורנירים התקיימו בהבדלי שעות.
ההכנסות מאירופה נפלו ב-9.5% ל-1.167 מיליארד דולר מ-1.289 מיליארד דולר. כתוצאה מכך, ההכנסות מהאזור המסורתי של המשחק יצגו ב-2014 פחות מ-50% מכלל הכנסות הטלוויזיה מהמונדיאל, ועמדו על 48.1% , זאת לעומת 53.6% ארבע שנים קודם לכן. הפרשי השעות בין דרום אפריקה לאירופה הקלו על הצופים האירופיים.
לעומת זאת, ההכנסות מאזור אסיה וצפון אפריקה טיפסו מ-503.5 מיליון דולר ב-2010 ל-604 מיליון דולר בקיץ האחרון. במקביל, ההכנסות מדרום אפריקה ומרכז אפריקה טיפסו מ-329.3 מיליון דולר ל-355.8 מיליון דולר, עלייה מפתיעה של 8% בהתחשב בכך שהתחרות נערכה באזור זה.
הירידה באזורים הנוספים עמדה על 25% - מ-71.1 מיליון דולר ל-54 מיליון דולר.
עוד עולה מהדו"חות הפיננסים כי פיפ"א שילמה עמלת מכירות נמוכה יותר עבור עסקאות זכויות השידור מאשר במחזור של 2010: 109 מיליון דולר לעומת 115.5 מיליון דולר.
ששת הספונסרים העיקריים של פיפ"א (FIFA
Partners), שילמו לארגון 708.5 מיליון דולר במחזור ארבע השנים עד ברזיל 2014, מ-594 מיליון דולר במחזור הקודם.
נתון זה מצביע על כך שהסכום הממוצע ששילמו כל אחד מהספונסרים: קוקה קולה, אדידס, יונדאי, אמירייטס, ויזה וסוני, עלה מ-99 מיליון דולר ל-118 מיליון דולר. שניים מתוכם, אמירייטס וסוני סיימו את חוזה הספונסרשייפ שלהם עם פיפ"א, בעוד שגזפרום הצטרפה לרביעייה הנותרת למחזור הבא שכולל את מונדיאל 2018 ברוסיה.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה