אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קנון עברה לרווח נקי צנוע של 18 מיליון דולר בגלל ההסדר בצים צילום: בלומברג

קנון עברה לרווח נקי צנוע של 18 מיליון דולר בגלל ההסדר בצים

התוצאות חשפו את הכישלון המתמשך ממיזם הרכב קורוס בסין, שמכר רק 7,000 רכבים ב-2014 והפסיד 175 מיליון דולר

31.03.2015, 18:55 | ניר צליק

קנון, חברת האחזקות שבשליטת עידן עופר ואודי אנג'ל, שפוצלה מהחברה לישראל, פירסמה היום (ג') את דו"חותיה בארצות הברית בה היא חשפה שוב את ההצלחה של ICPower, מיזם תחנות החשמל שלה, ומנגד, את הכישלון המתמשך של קורוס.

קנון פירסמה את הדו"ח שלה בשעה 17:08 (שעון ישראל) בארה"ב, ורק בשעה 18:00 פירסמה אותו למשקיעים בישראל באמצעות מערכת המגנ"א. זאת, בדומה לאלון רבוע כחול, שאתמול פירסמה את התוצאות הכספיות שלה בשעה 16:10 בארה"ב, ורק בשעה 16:35 בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

את 2014 סיכמה קנון עם הכנסות של 1.37 מיליארד דולר, עלייה של 57% לעומת הכנסות 2013, כאשר עיקר העלייה נבעה מהפעלת תחנת החשמל של IC פאואר בישראל. הרווח הנקי מהפעילות הנמשכת הסתכם ב-18 מיליון דולר לעומת הפסד של 96 מיליון דולר ב-2013. הרווח לבעלי המניות ב-2014 הסתכם ב-468 מיליון דולר לעומת הפסד של 626 מיליון דולר ב-2013, כאשר עיקר הרווח נוצר מהסדר החוב בצים שהניב לחברה רווח הון של 609 מיליון דולר.

IC פאואר, מיזם תחנות הכוח, הסב לקנון רווח של 209 מיליון דולר לעומת 66 מיליון דולר ב-2013. צים תרמה הפסד של 142 מיליון דולר לעומת 533 מיליון דולר ב-2013. טאואר תרמה רווח של 10 מיליון דולר לעומת הפסד של 27 מיליון דולר ב-2013 ואילו קורוס, מיזם הרכב, תרם הפסד של 175 מיליון דולר לעומת הפסד של 127 מיליון דולר ב-2013.

קורוס, מיזם הרכב המשותף עם צ'רי, מכר ב-2014 כ-7000 רכבים בלבד, כאשר בחודשיים הראשונים של 2015 הוא מכר 1,423 רכבים. בחודש יוני האחרון השקיעה החברה לישראל 80 מיליון דולר בהלוואה, ובהמשך אף הלוותה לה 56 מיליון דולר נוספים, כדי להשתחרר מערבות בנקאית שהעניקה לה בעבר. בפברואר 2015 העניקה קנון לקורוס הלוואה של 64 מיליון דולר כדי לשחרר את החברה לישראל מערבות נוספת.

קורוס 3, צילום: בלומברג קורוס 3 | צילום: בלומברג קורוס 3, צילום: בלומברג

קורוס הודיעה בפברואר על מינוי מנכ"ל חדש לחברה, פיל מורטאו, לשעבר נשיא חטיבתה הסינית של ג'נרל מוטורס, הנמנית על יצרניות הרכב המובילות בסין, לצד פולקסווגן. לפני כמה חודשים ביצעה קורוס ארגון מחדש בשורות ההנהלה, שכלל את פיטורים של מנהל המכירות העולמי סטפאנו וילאנטי. 

קנון היא חברת אחזקות עם אחזקה מהותית אחת ויחידה שיוצרת רווחיות שוטפת ,ICP ואחזקות נוספות שהפעילות שלהן מפסידה, או שעדיין לא הבשילו לייצירת רווחיות. בתשקיף של הנפקת קנון הוגדרו ICP וקורוס בתור האחזקות העיקריות שבהן החברה מתכוונת לשמור על שליטה ארוכת זמן. מנגד, טאואר, צים ושתי חברות הטכנולוגיה הירוקה, פרימוס,HellioFocus-ו הוגדרו כאחזקות עיקריות פחות.

קנון מורכבת מנכס ששוק ההון אוהב מאוד - 100% ממניות ICP והתחנות לייצור חשמל בדרום ומרכז אמריקה ובישראל שבבעלותה; ומנכס ששוק ההון מאוד לא אוהב - 50% ממניות קורוס, שלה פרויקט שאפתני לייצור רכב בסין הרושם הפסדים תפעוליים גדולים.

תגיות