אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהפך במקדונלד'ס: הגשת מנות לשולחן ואקסטרה מלפפון

מהפך במקדונלד'ס: הגשת מנות לשולחן ואקסטרה מלפפון

ענקית המזון המהיר מתגמשת כדי להילחם בירידה במכירות. המנכ"ל החדש סטיב איסטרברוק מוביל את השינוי במדיניות

01.04.2015, 19:02 | שירות כלכליסט

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס בוחנת דרכים חדשות ויוצאות דופן בניסיון לעצור את הירידה המתמשכת במכירות. הרשת, תחת המנכ"ל החדש סטיב איסטרברוק שנכנס לתפקידו החודש, תחל להגיש מהיום ארוחות בוקר לאורך כל שעות היממה. בשלב הראשון תיבחן כדאיות המהלך במסעדות מקדונלד'ס שבאזור העיר סן דייגו שבמדינת קליפורניה.

קראו עוד בכלכליסט

מקדונלד'ס היא הרשת המובילה במכירת ארוחות בוקר מבין רשתות המזון המהיר. תפריט הבוקר של החברה אחראי ל־25% מהמכירות במסעדות הרשת בארה"ב. ואולם, כשמספר גדל והולך של אמריקאים נוהגים לאכול ארוחת בוקר מחוץ לבית, רשתות מזון מהיר מתחרות דוגמת סטארבקס וטאקו בל מנסות לנגוס בנתח השוק של מקדונלד'ס בתחום. רשת ברגר קינג רכשה את רשת בתי הקפה הקנדית טים הורטונס בתמורה ל־11.4 מיליארד דולר, ואחת ממטרות המהלך היתה לחזק את מעמדה כמתחרה של מקדונלד'ס בתחום ארוחות הבוקר.

אף שבסקרים שביצעה התברר כי לקוחות רבים היו שמחים להזמין מנות מתפריט הבוקר של מקדונלד'ס גם לאחר שעות הבוקר, נמנעה החברה מלהגיש את המנות הללו לאחר השעה 10:30, בתואנה שמשטחי הטיגון בסניפיה אינם גדולים דיים כדי להכין ארוחות בוקר וארוחות צהריים באותו הזמן.

בד בבד השיקה הרשת מחדש את סניף הדגל שלה בגרמניה בעיר פרנקפורט. נוסף על העיצוב המחודש, הסועדים בסניף יוכלו להתיישב באזור מיוחד שיוקצה למי שמעוניין לקבל את המנות עם מלצר היישר לשולחן, ולא להזמין ולקבל אותן בדלפק. הסועדים גם יוכלו לבקש בקשות מיוחדות הנוגעות להכנת המנות שהזמינו, כמו הסרה או הוספה של רכיבים מסוימים. מנכ"ל מקדונלד'ס בגרמניה הולגר ביק אמר לאתר רשת השידור הגרמנית דויטשה וולה שבעתיד כל הסניפים במדינה יפעלו בדרך דומה.

מקדונלד מקדונלד'ס בסין | צילום: בלומברג מקדונלד

גרמניה היא אחת מהשווקים הקשים שבהם פועלת מקדונלד'ס, והתחרות העיקרית של הרשת היא דוכני הקבאב הטורקי במדינה. בעקבות הפופולריות של הדוכנים האלה החלו רשתות מזון מהיר גרמניות להציע מנות קבאב משלהן.

שינוי נוסף שביצעה הרשת מאז כניסתו לתפקיד של המנכ"ל איסטרברוק הוא השקת קמפיין של צעדים שיווקיים יוצאי דופן. כך למשל, בקופנהגן שבדנמרק פתחה מקדונלד'ס מסלול מיוחד עבור רוכבי אופניים שמעוניינים לקנות ארוחה ארוזה, ובשבדיה השיקה החברה קולקציית ביגוד בהשראת המנות שבתפריט.

תגיות