אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עניין של זמן: כך תכבשו את פייסבוק וטוויטר

עניין של זמן: כך תכבשו את פייסבוק וטוויטר

פרסום של התכנים הנכונים בזמנים הנכונים יכול להשיג תגובות והקלקות רבות, בעוד שפרסום בזמן שגוי עלול להוביל להתעלמות. מתי כדאי לפרסם בפייסבוק, טוויטר ולינקדאין?

10.04.2015, 08:01 | שירות כלכליסט
מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם במדיה החברתית? כולם הרי מעוניינים לדעת מהם הזמנים הטובים ביותר להשגת התגובות הרבות ביותר בערוצי המדיה החברתית?

קראו עוד בכלכליסט

פרסום של התכנים הנכונים בזמנים הנכונים יכול להשיג תגובות והקלקות יקרות ערך על הלינקים, בעוד שפרסום בזמן שגוי עלול להוביל להתעלמות.

עם זאת, מסתבר כי הזמן הנכון תלוי במגוון גורמים, כולל הקהל אליו אתם מכוונים, סוג המידע שאתם מפרסמים והפלטפורמה. פירוש הדבר שאנשים ועסקים שונים יגלו ששעות שונות ביום מתאימות להם.

בהאפינגטון פוסט פרסמו כמה הנחיות כלליות בנוגע לזמנים הטובים ביותר לפרסום בטוויטר, בפייסבוק ובלינקדאין. ההנחיות מתבססות על העצות של קתריונה פולארד, מנהלת חברה המשלבת בין אסטרטגיות יחסי ציבור וטקטיקות מתקדמות לשיווק במדיה החברתית ומחברת הספר "מלא ידוע למומחה" (From Unknown To Expert) , מדריך לפיתוח אסטרטגיות יחסי ציבור ומדיה חברתית, אך הן יכולות להתאים גם לאנשים פרטיים. 

רשתות חברתיות בסמארטפון רשתות חברתיות בסמארטפון רשתות חברתיות בסמארטפון

פייסבוק

 

הימים הטובים ביותר לפרסם בפיסבוק הם חמישי ושישי, בעוד שימי ראשון עד רביעי זוכים לשיעורי ההשתתפות הנמוכים ביותר. בנוסף, הגלישה בפייסבוק מזנקת ב-10% בימי שישי. באופן כללי, הזמן הטוב ביותר ביום לפרסם בפייסבוק הוא בין השעות 13-15, ובטווח רחב יותר בין 9 בבוקר ל-19 בערב. במינימום עליכם לפרסם בפייסבוק פעם ביום. אולם זה תלוי בסוג הפוסט ובקהל היעד שלכם. עליכם לעקוב באופן קבוע ולענות על תגובות ושאלות שמפרסמים בדף שלכם. מנהלי עמודים יכולים לתזמן מראש את פרסום הפוסטים.

טוויטר

 

בארץ מספר המשתמשים בטוויטר בעלייה מתמדת, אף שעד לאחרונה היה בעיקר נחלתם של אנשי התקשורת והברנז'ה. באופן כללי משתמשי הטוויטר נוטים להיות פעילים יותר בדרך לעבודה, ובעלי סבירות גבוהה יותר להשתמש בטוויטר בשעות הלימודים והעבודה. על מנת להשיג את המספר המקסימאלי של ציוצים חוזרים (retweets), רצוי לפרסם בשעה חמש אחרי הצהריים, 12 בצהריים ובשש בערב. חיי המדף של ציוץ הם קצרים למדי ונמשכים בסביבות 8 שעות (או חצי דקה, תלוי במספר העוקבים אחריכם). מסיבה זו, מומלץ לפרסם 4 ציוצים לפחות ביום כדי לוודא את מקסום החשיפה בפיד. אפשר גם לפרסם יותר, כולל retweet של פוסטים ישנים שלכם, אם הם עדיין רלוונטיים.

לינקדאין

הימים הטובים ביותר לפרסום בלינקדאין הם בין שני לרביעי במהלך שעות העבודה. בנוסף, יום שלישי בין השעות 10-11 בבוקר, ידוע כזמן הטוב ביותר להשגת מספר הקליקים הרב ביותר. לעומת זאת, הזמן הגרוע ביותר הוא בין 22 בלילה לשש בבוקר. מומלץ לפרסם לפחות פעם ביום בפרופיל הלינקדאין. בעמודי חברות, רצוי לכוון לפרסום של לפחות פעם בשבוע, אבל לא יותר מפעם ביום. לפישוט התהליך, תוכלו לפרסם את אותם מאמרים שכבר שיתפתם בטוויטר ובפייסבוק. עם זאת, ייתכן שתצטרכו לשנות מעט את הניסוח כדי להבטיח שהפוסט מתאים ללינקדאין. אם יש לכם קבוצה בלינקדאין, מספיק לפרסם שלוש פעמים בשבוע. הפוסטים האלה צריכים לעורר מחשבה ולהתחיל דיון. חשוב גם שתתרמו אתם הערות משל עצמכם.

ההמלצות הללו הן כאמור כלליות, וכדאי שתתנסו בפרסום בשעות שונות ובסוגי תכנים שונים כדי לבדוק מה עובד הכי טוב עבורכם.

תגיות