אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לעשות את זה נכון: איך להתבלט בעבודה בלי לדרוך על אחרים צילום: שאטרסטוק

לעשות את זה נכון: איך להתבלט בעבודה בלי לדרוך על אחרים

אתם יכולים להיות עובדים מצויינים אך אם אף אחד לא יודע על כך - ידלגו עליכם בסבבי קידום. אבל כדי להתבלט אין צורך להפוך לחנפן של המשרד או ל"כריש" חסר חמלה

11.04.2015, 08:02 | מעין מנלה
הימים שבהם היה מספיק לעשות את עבודתכם כראוי ולזכות בהערכה חלפו, ואולי הם מעולם לא היו קיימים. אתם יכולים להיות עובדים מצויינים, אך אם אף אחד לא יודע על כך – ידלגו עליכם בסבבי קידום או העלאות.

קראו עוד בכלכליסט

עובדים שמשקיעים זמן ומרץ בעבודתם אך לא זוכים לתשומת לב כנראה לא עושים מספיק כדי להתבלט. אין צורך להפוך לחנפן של המשרד או להיות כריש שדורך על אחרים כדי לזכות בהכרה מצד הממונים עליכם בארגון. אספנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו לכם להתבלט בעבודה ולהמשיך לחיות בשלום עם הקולגות:

1. קחו יוזמה

המשמעות של לקחת יוזמה היא לזהות צורך קיים ולחשוב על פיתרון שיביא תועלת וערך לחברה. הכוונה אינה לעמוד ביעדים שנקבעו לכם על ידי ההנהלה, אלא לעשות מעבר לנדרש מכם כעובדים. שאלו את עצמכם האם יש משימות שהבוס שלכם דוחה כבר כמה שבועות פשוט כי הוא לא מצליח להגיע אליהן? האם יש במשרד דברים שכולם יודעים שחסרים אך אף אחד אינו מתפנה לבצעם? אילו פעולות תוכלו לבצע אשר ישפיעו על ביצועי הצוות, רווחיות החברה או הצלחתה? כאשר המטרה היא להתבלט, התייחסו לתיאור התפקיד שלכם כנקודת הפתיחה, לא נקודת הסיום - והתפתחו משם.

2. הכירו את האנשים שאיתם אתם עובדים

בדרך כלל כשמדברים על נטוורקינג אנחנו חושבים על היכרות עם אנשים מחוץ לארגון, אך יצירת קשרים טובים במקום העבודה תשפר את סיכוייכם להתבלט. הצלחה בקריירה תלויה הן ביכולות המקצועיות והן ביכולת שלכם להתחבב על אחרים. הכירו את הקולגות שלכם, דעו את שמות בני המשפחה שלהם ומהם תחומי העניין שלהם מחוץ לעבודה. התעניינו באנשים סביבכם בלי קשר לתפקיד שלהם בארגון. בין אם מדובר בשליח, במנקה או בעובד הזוטר ביותר, דאגו להתנהג לכל העובדים בנימוס וחביבות. עובדים רבים מחבלים לעצמם בסיכויי ההצלחה כאשר הם נוהגים בגסות לעובדים זוטרים מתוך מחשבה שאין להם שום השפעה על עתידם המקצועי.

3. השתתפו בפעילויות מחוץ לשעות העבודה

מעטים האנשים שמחכים בכיליון עיניים לאירועים משרדיים. עם זאת, כאמור, הערך שלכם כעובדים נמדד לא רק על סמך הביצועים אך גם על סמך השאלה אם מחבבים אתכם או לא. לכן, אל תתבודדו ואל תסרבו להגיע לאירועים חברתיים של העבודה. נצלו את ההזדמנות בבילויים ובימי גיבוש כדי להכיר את הקולגות טוב יותר וליצור רשת קשרים אפקטיבית. עם זאת, גם כשאתם במסיבה של המשרד והאלכוהול חופשי, זכרו – אתם נמצאים באירוע של העבודה. התנהגו כראוי, אל תשתכרו ואל תתנהגו בצורה מביכה, למרות שמדובר באירוע חברתי אתם עדיין צריכים לשמור על תדמית מקצועית.

כדי להתבלט בעבודה לא צריך לדרוך על אחרים, צילום: שאטרסטוק כדי להתבלט בעבודה לא צריך לדרוך על אחרים | צילום: שאטרסטוק כדי להתבלט בעבודה לא צריך לדרוך על אחרים, צילום: שאטרסטוק

4. עזרו לאחרים להצליח

עזרה לאחרים תאותת לממונים עליכם בארגון שאתם בטוחים בעצמכם, שניתן לסמוך עליכם, שאתם טובים בעבודת צוות ואף בעלי כישורי מנהיגות. אם תזהו מתי העובדים שסביבכם זקוקים לעזרה ותוכלו לסייע להם, תמצבו את עצמכם טוב יותר בארגון. אינכם צריכים להיות קדושים ולהישאר עד מאוחר כל ערב על מנת לעשות עבודה של אנשים אחרים, אך אם תתנדבו לעזור לאחרים בלי לצפות לתמורה – אנשים בארגון ישימו לב לכך. כאשר הארגון בו אתם עובדים יזהה את הרצון האמיתי והכנה שלכם לעזור לקולגות, לאנשי הצוות שלכם או למחלקות אחרות – תבלטו.

5. אל תפחדו לטעות

עובדים רבים מפחדים 'לפשל' בעבודה ולכן למעשה מפספסים הזדמנויות. אל תפחדו להביע את דעתכם בפגישות ואל תחששו להתנדב למשימות שאף אחד אחר לא רוצה לקחת על עצמו מחשש לכישלון. כולם טועים וגם אתם תיטעו, אך אם תתנדבו ותביעו את דעתכם תיצרו לעצמכם תדמית של עובדים הבטוחים בכישוריהם ומוכנים לקחת סיכונים. אל תהיו אלו שיושבים מאחור ומחכים שמישהו אחר יגיד דברים מטופשים. אף אחד לא מקודם בעבודה רק בגלל ששאר האנשים סביבו נראים פחות טוב.

6. אל תלכלכו

אתם רוצים 'להיות בעניינים' אך במקום להתעסק בפוליטיקה משרדית קטנונית ורכילות - התרכזו ביכולת שלכם להשיג תוצאות ולהשפיע על החברה. לעולם אל תדברו סרה בעובדים אחרים, הנזק עבורכם תמיד יהיה גדול מהנזק שתגרמו לאדם אותו אתם מבקרים. עובדים רבים מאמינים שהדרך להתבלט היא להתעסק בפוליטיקה משרדית אך הם טועים. הישמרו משיחות רכילות מרושעות - אינכם מעוניינים להיות מקושרים אליהן. אינכם רוצים ליצור לעצמכם תדמית שלילית בארגון אשר במוקדם או במאוחר תיפגע בקריירה שלכם.

7. עשו דברים מבלי שמבקשים מכם

כל ארגון וכל בוס רוצה שהעובדים שלו יעשו יותר ממה שהם חייבים, או במילים אחרות "יגדילו ראש". מעטים המנהלים שרוצים שרק משימות אשר הם נתנו באופן מפורש ייעשו. דאגו לאותת לממונים עליכם שאפשר לסמוך עליכם לראות את התמונה הגדולה ולא צריך להגיד לכם כל דבר קטן. הרבה ארגונים מעודדים את העובדים לקחת על עצמם פרויקטים 'אקסטרה' שלא הכרחיים לעבודה. כאשר אתם מוצאים פרוייקט כזה, ודאו שאינכם עושים אותו בשקט ולבד – גייסו קולגות שיעזרו. כך, לא תיתפסו כמתבודדים בעלי שאיפות מוגזמות אלא כמי שמהווים השראה לעובדים אחרים.

8. מופנמים? זה לא תירוץ

אנשים מופנמים נמנעים הרבה פעמים מאירועים חברתיים או הזדמנויות לנטוורקינג ואינם מדברים בישיבות. לעיתים זה נכון עבורם לכבד את טבעם, אך הבעיה מתחילה כאשר משתמשים במופנמות כתירוץ שפוגע ביכולת שלהם להתבלט בעבודה. כאשר אדם מופנם מתלבט אם להיענות להצעה מכיוון שהוא מרגיש חוסר נוחות השאלה שהוא צריך לשאול את עצמו מהי הסיבה האמיתית שבגללה הוא רוצה לסרב. האם הסיבה היא שההזדמנות באמת לא מעניינת או שהוא פשוט לא רוצה לצאת מאיזור הנוחות.

אחד הכישורים של אנשים מופנמים שהם יכולים לנצל לטובתם הוא יכולת ההקשבה. אנשים רבים מרגישים שלא באמת מקשיבים להם. כך, אדם מופנם יכול להקשיב בסבלנות לאחרים ולאחר שיסיימו לדבר ואז לחזור על דבריהם בזמן שיביע את דעתו - האנשים סביבו ירגישו שהוא באמת מקשיב וזה יפעל לטובתו.

9. הכירו את המספרים

אם אתם רוצים להיראות מעולה – תהיו מעולים. בעולם העסקי כדי להצטיין אתם חייבים לדעת את המספרים. אם אתם יודעים כל מה שאפשר על המצב הפיננסי של המחלקה שלכם, על המדדים להצלחה וכיצד אתם עומדים ביחס לאחרים, יהיה לכם יתרון על פני אלו שאינם מודעים לנתונים אלה. המספרים יאפשרו לכם לראות את התמונה הגדולה ולהציע פתרונות או דרכים לשיפור הפעילות העסקית. אם תדעו את המצב האמיתי של המחלקה או הפרויקטים שלכם תדעו גם מתי הזמן הנכון לדרוש יותר שכר או קידום ומתי כדאי לחכות.

10. דאגו שישמעו אתכם

ישיבות בעבודה יכולות להיות ביזבוז זמן משווע בעיקר מכיוון שלרוב לא עושים בהם כלום. עובדים רבים מנצלים את הישיבות כדי לבהות בחלל, לבדוק מיילים או סתם לערוך רשימת מטלות מנטאלית - מעטים העובדים שבאמת לוקחים חלק פעיל. בפעם הבאה שאתם בפגישה, צאו מאיזור הנוחות שלכם והשתתפו באופן פעיל בנעשה. הביעו את דעתכם אבל אל תעשו זאת רק כדי לשמוע את קולכם. זה יכול להיות מפחיד להביע דעה שונה אך עובדים שמפגינים חשיבה שונה ויצירתית הם נכס לארגון.

תגיות

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
הנסיון שלי הוא עם מנהלים שבעצמם עושים את המינימום
מנהלים שלא לוקחים סיכונים הם מנהלים שלא מקבלים על הראש. בתור עובד, כל פעם שלקחתי יוזמה ומצאתי פרויקט חדש, לקחו את הרעיון שלי והתעלמו ממנו לחלוטין. למה? כי מי צריך את הכאב ראש הזה?? ממילא כולם עסוקים עד מעל הראש. אני אומר, קח יוזמה רק אם יעריכו את זה. אחרת, זה בזבוז זמן.
ברוך  |  22.11.18
30.
תגובה ל-28
כעובד לשעבר שעזב , מסכים לחלוטין. כרומגן מנוהלת ע"י אנשים מכוערים, המנכ"ל שמתנכל לכל מי ששם לו מראה מול הפרצוף, מנהלת משאבי אנוש - מלכת הקרח, חסרת אמפתיה וכל צלם אנוש ומנהלת המוקד החדשה, חולת נפש דו-קוטבית. כל החבורה הזאת הבריחה את האנשים הכי מוכשרים והנאמנים שהיו בחברה, והורידה לריצפהאנשים שבאמת עבדו.
כרומגם  |  12.04.15
29.
אנחנו לא מוכנים לעזור אחד לשני אלא אם יצא לנו משהו מזה
צר לי אבל הרוב העם גודל ככה שהרגילו אותו שמותר רק לקחת כמו שהמדינה מחייבת אותך "לתת" את חייב רק לקחת. חלקנו עדיין גודלו וחונכו כמו הציונים האמיתיים שבאו מהגלות למען יישוב הארץ ולא לקחת את כל מה שרק אפשר ממנה. אז תשכחו ממשפטים כמו "זה פוליטיקה" "איך זה יעזור לי" "אין לי זמן לזה" ותנו מעצמכם באמת ואל תשפטו את האחר אלא תעזרו לו להבין את הטעויות שלו רק ככה נגיע להצלחה כחברה ויעריכו אותכם הסובבים אותכם.
ישראלי אמיתי  |  12.04.15
לכל התגובות