אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה כץ מתעקש: לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת צילום: מאור סויסה

שר התחבורה כץ מתעקש: לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת

ישראל כץ, שעומד במרכז סערה סביב הפעלת אוטובוסים בשבת, ממשיך להאשים את השמאל בדרישה וטוען כי התסכול מהבחירות מתפרץ מכל עבר "כמו קן צרעות שהתעורר". חלק מהפונים הם דווקא חברי ליכוד

08.04.2015, 13:02 | ליאור גוטמן
"ממשלת ישראל תומכת בשימור הסטטוס קוו בעניין תחבורה ציבורית בשבת ובחג, בהתאם לעקרון שנקבע עוד מאז ימי דוד בן גוריון - ראש הממשלה הראשון, וכפי שנהגו כל ממשלות ישראל". כך כותב הבוקר (ד') שר התחבורה ישראל כץ בדף הפייסבוק שלו. הוא הוסיף כי "אני כשר תחבורה מהווה חלק מעמדה זו, ובאופן אישי גם חושב שהיא נכונה. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית וככזו עליה לשמר כללים יחודיים הקשורים לזהותה, כאשר באופן אישי יש לכל אדם את החופש לנהוג כרצונו".

קראו עוד בכלכליסט

כץ עמד בימים האחרונים במרכזה של סערה תקשורתית בעקבות בקשה ממנו בפייסבוק לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, שזכתה ממנו לתגובה זועמת תוך כינוי חלק מהמבקשים "שמאלנים" והפניית הבקשה ליו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג.  

לטענת כץ, הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרד התחבורה מטפלים בכל פנייה בנושא, אולם "בכל מבחן משפטי שהיה עד כה, כולל בערכאות הגבוהות ביותר, נדחו העתירות ואושרה מדיניות הממשלה".

ישראל כץ. "האשימו אותי שאני חונך רכבות לשום מקום", צילום: צביקה טישלר ישראל כץ. "האשימו אותי שאני חונך רכבות לשום מקום" | צילום: צביקה טישלר ישראל כץ. "האשימו אותי שאני חונך רכבות לשום מקום", צילום: צביקה טישלר

עוד טוען כץ שלמיטב ידיעתו לא מונחת אף פנייה של רשות מקומית שמבקשת תחבורה ציבורית בשבת, כולל בערים בעלות רוב חילוני מובהק. "עיריית ת"א ביקשה תוספת מוניות שירות, ועירית הרצליה ביטלה את בקשתה", אומר כץ, ומוסיף באותה נשימה ש"זכותם של מי שחושבים אחרת לפעול בדרך דמוקרטית לקידום עמדתם, אבל הקמפיינים שמובילים בימים אלה פעילי שמאל וארגוני תחבורה ציבורית המזוהים עם השמאל בנושא, הם המשך למתקפה הפוליטית שהובילו בבחירות נגד ממשלת הליכוד, כחלק מקמפיין "רק לא ביבי" (יש איזו עמותה המזוהה עם הליכוד שלא עסקה כלל בנושא השבת ודחפה את עצמה על רקע הערתי בדבר מושכי המשכורות- על זה אמר אריק איינשטיין- "מה הוא קופץ")", אומר כץ

בהתייחסו לפנייה הפרטנית שבעקבותיה כץ הפנה את הבקשה להרצוג, כולל פנייה של אחד מהעיתונים לפתוח נגד השר בחקירה, טוען שר התחבורה שמדובר ב"פעיל שמאל מובהק שבא לנגח, לסדר לו טרמפים לחג ושלחתי אותו לבוז׳י הרצוג (לא כדי שיסדר, אלא שיבהיר את עמדתו העקרונית בנושא), ועיתונאי אחר מאשים אותי, במאמר דעות, בפקקים שבין תל אביב לחדרה בחול המועד, וטוען שתחנות הרכבת שאני חונך בפריפריה הן רכבות לשום מקום. הגולש המיתמם מירושלים תקף את ראש הממשלה באופן בוטה בעמוד הפייסבוק שלו, עוד קודם לוויכוח על התחבורה הציבורית, וחבריו בשמאל ממשיכים להשמיץ אותי ואת תומכי הליכוד בלשון גסה ובשפה נמוכה, תוך התעלמות מהעשייה התחבורתית העצומה בשש השנים האחרונות- בדיוק כמו שעשו במערכת הבחירות. התסכול מתפרץ מכל עבר, כמו קן צרעות שהתעורר".

כץ מסכם שאם כוונת הפונים הייתה אמיתית "הם היו פועלים בדרך אחרת, ומנסים להשפיע על כל המפלגות לכיוון עמדתם, דווקא במועד זה עם כינון כנסת חדשה, כשם שעשו בעבר למשל התנועות לשינוי שיטת הממשל, אבל הם בחרו לתקוף דווקא את ממשלת הליכוד לקראת סיום כהונתה. איזה הגיון יש בזה? אין שום הגיון, רק ציניות וצביעות והרבה אינטרסים פוליטיים. להרצוג , שבו תמכו, הם נותנים פטור ולא דורשים ממנו להתחייב, כי הם רוצים לאפשר לו לשמר אופציות להרכיב ממשלה, או לשבת בכל ממשלה, ואז הכל יהיה כשר. הם לא לומדים כלום ובכל פעם מופתעים מחדש".

חלק מהפונים בנושא הם דווקא חברי ליכוד, שהביעו ביקורת נוקבת על התנהלותו של כץ. ארגון "תחבורה בדרך שלנו" כתב בתגובה לכץ ש"אנו פועלים בזירות רבות, מול ועדות הכנסת, משרדי הממשלה הרלוונטיים וקהילות מקומיות. אנו מעדיפים שיתוף פעולה על פני העצמת קונפליקט, אך אמירה אומללה זו הגדישה את הסאה. דבריו של השר כץ מביעים יוהרה ואטימות, זלזול ומעילה בתפקיד 'נבחר הציבור'", אמרו סטלה אבידן, יו"ר הארגון, שהיא חברת מרכז ליכוד, המנכ"ל איתי חיים, מנכ"ל הארגון וחבר תנועת הליכוד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות