אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראש בראש: החלו מכירות האפל ווטש והגלקסי S6 צילום: רויטרס

ראש בראש: החלו מכירות האפל ווטש והגלקסי S6

השקת השעון החכם של אפל לא כללה תורים עצומים מחוץ לחנויות - משום שרכישתו זמינה ברשת בלבד, והקונים יוכלו להתנסות במוצר אך יקבלו אותו רק בעוד שבועיים. במקביל, החלה מכירת סמארטפוני הדגל המדוברים של יריבתה הגדולה, סמסונג

10.04.2015, 11:35 | ניצן סדן
היום (ו') מתחילה מכירת שתי סדרות מוצר חשובות מאוד עבור שתי ענקיות טכנולוגיה: אפל משיקה את האפל ווטש, השעון החכם הראשון שלה ואילו סמסונג מתחילה במכירת הגלקסי S6 והגלקסי S6 אדג', סמארטפוני הדגל האחרונים שלה.

קראו עוד בכלכליסט

אפל: רוצה שעון? קבע פגישה

השקת שעון אפל מתבצעת באופן שונה מהותית מההשקות הקודמות של מוצריה: היום יוצבו השעונים בחנויות לראשונה, מה שיאפשר למעריצים ולסקרנים להתנסות בהם, אם כי אף אחד לא יזכה לחזור עם שעון הביתה. ההזמנה בחנות המקוונת של החברה כבר נפתחה. אנג'לה ארנדט, מנהלת פעילות הקמעונאות של אפל, העריכה כי המלאי יאזל במהירות כבר בימים הראשונים.

מבקרי חנות אפל בסידני, צילום: בלומברג מבקרי חנות אפל בסידני | צילום: בלומברג מבקרי חנות אפל בסידני, צילום: בלומברג

בניגוד להשקות האייפון והאייפד לדגמיהם, רק מי שהזמין את השעון מראש באתר החברה יוכל להגיע לחנות ולזכות להדרכה מקיפה אודותיו - ולקבל את המוצר בחלוף שבועיים. עד כה, לא נצפתה התקהלות גדולה מחוץ לחנויות אפל במדינות בהן החלה המכירה. 

מבקרים בחנות אפל בטוקיו מבקרים בחנות אפל בטוקיו מבקרים בחנות אפל בטוקיו

ועדיין, הבאז סביב השעון החדש עשה את שלו ולכמה חנויות הגיעו רוכשים כשהם מחופשים לשעונים, משמרים את אווירת הקרנבל שעוטפת את השקות האייפון לדגמיו. עד כה, לא נצפו תורים ארוכים מחוץ לחנויות שנפתחו (יפן ואוסטרליה, בשלב זה). עד סוף היום, השעון יהיה זמין בחנויות החברה גם בסין, קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה וארצות הברית. 

רוכשי שעון אפל מחוץ לחנות החברה בטוקיו, צילום: רויטרס רוכשי שעון אפל מחוץ לחנות החברה בטוקיו | צילום: רויטרס רוכשי שעון אפל מחוץ לחנות החברה בטוקיו, צילום: רויטרס

ביקורות עומק ראשונות של השעון היללו את עיצובו המרשים, את יישומי הכושר והבריאות שבו, את איכות ההרכבה ואת מממשק הטפיחות על היד שמתריע על מידע חדש. אך לפי כולן המוצר אינו חף ממגרעות.

שעוני אפל בחנות החברה שעוני אפל בחנות החברה שעוני אפל בחנות החברה

באתר The Verge טען הסוקר שלשעון יש בעיות ביצועים ושלא כל שירותי המיקום פועלים כשורה; באתר בלומברג התלונן הסוקר על כך שאין די שליטה במינון ההתראות ושהשעון פשוט מציק לפעמים; וכל הסוקרים התייחסו לסוגיית אפשרויות הממשק בשעון שהן מורכבות יותר מבשעון חכם סטנדרטי - השילוב של מסך מגע עם כפתור גלילה אינו אינטואיטיבי במיוחד לטעמם ומצריך הסתגלות. בנוסף, השעון מסוגל לשלוט על מצלמת האייפון אך לא כולל מצלמה משלו, וכמצופה מאפל, מדובר במוצר יקר משמעותית מכל מתחריו. הסוקרים טענו שזהו השעון החכם הכי מרשים בשוק, אך שגם אפל לא פיצחה את הנוסחה - ושמדובר לכל היותר באביזר נלווה, לא משהו שכל אחד צריך.

תור מחוץ לחנות אפל בסידני. קצר משמעותית מהתורים להשקות האייפון, צילום: בלומברג תור מחוץ לחנות אפל בסידני. קצר משמעותית מהתורים להשקות האייפון | צילום: בלומברג תור מחוץ לחנות אפל בסידני. קצר משמעותית מהתורים להשקות האייפון, צילום: בלומברג

סמסונג: החלוץ עולה למגרש

הענקית הקוריאנית משיקה היום את הגלקסי S6 והגלקסי S6 אדג', מכשירי הדגל שלה שנחשפו בתערוכת הסלולר בברצלונה. שני המכשירים חשובים לאין שיעור עבור החברה: רווחיה נמצאים בירידה כבר שלושה רבעונים ברציפות, על רקע מכירות מאכזבות של הגלקסי S5, התגברות התחרות בזירת הפרימיום (בעיקר בשל הצלחת האייפון 6 לדגמיו) ובזירת המכשירים המוזלים בשל הזינוק במכירות שיאומי, חואווי ולנובו הסיניות.

תור לרכישת הגלקסי S6 בסניף הספקית הסינגפורית סינגטל תור לרכישת הגלקסי S6 בסניף הספקית הסינגפורית סינגטל תור לרכישת הגלקסי S6 בסניף הספקית הסינגפורית סינגטל

ואולם, דיווחים ראשונים מראים שההשקה עשויה להפוך למוצלחת במיוחד עבור סמסונג: בארצות הברית, הודיעה ספקית הסלולר טי-מובייל כי שיעור ההזמנות המוקדמות של הגלקסי S6 לדגמיו כמעט כפול מזה של הגלקסי S5, קודמו. ספקיות הסלולר בצפון אמריקה פתחו רשימת הזמנה מוקדמת לפני כשבוע וכולן חוששות מבעיות אספקה אם יימשך קצב ההזמנות הנוכחי. עדיין לא ידוע מצב ההזמנות בשווקי סין, קוריאה ויפן - שווקים חזקים עבור החברה בדרך כלל.

גלקסי S6 בחנות בקוריאה גלקסי S6 בחנות בקוריאה גלקסי S6 בחנות בקוריאה

השקות מוצרי סמסונג לרוב לא מושכות קהל משולהב כפי שקורה בהשקות אפל, ממספר סיבות. הבולטת בהן היא העובדה שלסמסונג מספר גדול בהרבה של נקודות מכירה משל אפל ושההשקות שלה לרוב כוללות מספר גדול יותר של מדינות בגל ההשקה הראשון.

לסמסונג יש צרכנים, אך לא מעריצים לסמסונג יש צרכנים, אך לא מעריצים לסמסונג יש צרכנים, אך לא מעריצים

סיבה נוספת היא שלסמסונג אמנם יש צרכנים נאמנים שנשבעים במוצריה, אך לא "מעריצים" שמתנהגים כמעריצי אמנים וקבוצות ספורט, או מארגנים הגעה בצוותא לחנות ויוצרים קרנבל גדול מחוץ לה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות