אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון נגד ביקורות מזויפות: תובעת ארבעה אתרים המפרסמים אצלה צילום: אי פי איי

אמזון נגד ביקורות מזויפות: תובעת ארבעה אתרים המפרסמים אצלה

לטענת אמזון , הנתבעים מפרסמים ביקורות בקצב לא אחיד ואיטי שמיועד לעקוף את מנגנוני הזיהוי האוטומטיים של החברה. מחיר ממוצע לביקורת נע בין 19 ל-22 דולר

10.04.2015, 11:30 | עומר כביר
אמזון נגד ביקורת מזויפות: ענקית המסחר המקוון תובעת ארבעה אתרים שמקבלים תשלום על מנת לפרסם באתרה ביקורות חיוביות מזויפות למוצרים שונים.

קראו עוד בכלכליסט

לפי דיווח של סוכנות רויטרס, התביעה הוגשה שלשום (ד') בבית משפט במדינת וושינגטון. לטענת אמזון, לביקורות של ארבעה או חמישה כוכבים יכולה להיות השפעה משמעותית על מכירות מוצרים, במיוחד אם לקוחות סבורים שמדובר בביקורות אוביקטיביות. עוד טוענת החברה כי כותבי הביקורות המזויפות מערערים מערכת שהחברה עמלה 20 שנה על פיתוחה.

ארבעת האתרים שעומדים במרכז התביעה הם buyazonreviews.com, buyamazonreviews.com, bayreviews.net ו-buyreviewsnow.com (שני האחרונים אינם פעילים נכון לשעת כתיבת הידיעה). לדברי אמזון, אתרים אלו מטעים לקוחות ויוצרים רווח לא נאות לעצמם ולכמה מוכרים ויצרנים "לא ישרים". “אף שמספרן קטן, ביקורות אלו מאיימות לערער את האמון שהלקוחות, והרוב הגדול של היצרים והרוכשים, נותנים לאמזון, ובכך הם פוגמים במותג של אמזון", נכתב בתביעה.

הנתבעים, אומרת אמזון, מפרסמים ביקורות בקצב לא אחיד ואיטי שמיועד לעקוף את מנגנוני הזיהוי האוטומטיים של החברה. מחיר ממוצע לביקורת נע בין 19 ל-22 דולר. החברה טוענת שבפעילותם מפירים ארבעת האתרים את זכויות הסימן המסחרי שלה, עוברים על חוקים פדרליים נגד השתלטות על שמות מתחם ועל חוקי הגנת הצרכן של מדינת וושינגטון. היא מבקשת לעצור את פעילותם וכן תובעת פיצויי נזקים ופיצויי עונשין בסכום שלא פורסם.

תגובת ארבעת הנתבעים לא התקבלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות