אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"האספקה של האפל ווטש ליום ההשקה אזלה לחלוטין בתוך 10 עד 30 דקות" צילום: בלומברג

"האספקה של האפל ווטש ליום ההשקה אזלה לחלוטין בתוך 10 עד 30 דקות"

לפי הערכות אנליסטים, הביקוש לשעון החכם עתיד לגדול בטווח הקצר. אם אפל תציג מכירות כמו של האייפד - זה ייחשב להצלחה

10.04.2015, 20:28 | עומר כביר

האם אפל עשתה זאת שוב? הסימנים הראשונים מצביעים על תשובה חיובית. חרף ביקורות פושרות וספקנות מצד פרשנים, נראה שדגמי המשלוח הראשון של האפל ווטש אזלו לחלוטין בתוך 10 עד 30 דקות ממועד המכירה המוקדמת. מנכ"ל אפל, טים קוק, התייחס לראשונה למכירות והגדיר אותן כ"יוצאות מהכלל". בשיחה קצרה עם CNBC הוסיף קוק כי “לקוחות נתנו לנו פידבק מצוין וגם המכירות מצוינות".

קראו עוד בכלכליסט

מוקדם יותר היום החלה אפל במכירה המוקדמת של השעון החכם, המוצר החדש ביותר שלה. במקור, מועד המשלוח המקורי של המכשיר עמד על ה-24 בחודש. ואולם, בתוך דקות לא רבות מזמן התחלה המכירה כבר עודכן מועד המשלוח לתחילת מאי.

השקת האפל ווטש, אוסטרליה, צילום: בלומברג השקת האפל ווטש, אוסטרליה | צילום: בלומברג השקת האפל ווטש, אוסטרליה, צילום: בלומברג

אחרי כמה שעות עודכן המשלוח פעם נוספת, ונכון לעכשיו מי שיזמין את אחד מדגמי האפל ווטש יקבל אותו רק ביוני. המועד המעודכן נכון לכל דגמי השעונים של אפל, החל מהדגמים הזולים ביותר, שמחירם 349 דולר, ועד לדגמי הפרימיום שנמכרים ב-17 אלף דולר.

"על סמך המעקב שלנו ודיווחים בתקשורת, נראה שהאספקה של האפל ווטש ליום ההשקה אזלה לחלוטין בתוך 10 עד 30 דקות, בהתאם לדגם", אמר האנליסט ג'ין מונסטר מפייפר ג'פרי, לפי דיווח של אתר ביזנס אינסיידר. “רוב זמני ההמתנה עומדים על 4 עד שישה שבועות, או משלוח ביוני/יולי. מדובר באינדיקציה לביקוש חזק לצד מלאי מוגבל מאוד".

מונסטר העריך עוד שלפחות בטווח הקצר הביקוש לשעון החכם של אפל צפוי לגדול, לאור האפשרות להתנסות בשעון החכם בחנויות אפל. לדבריו, צרכנים רבים העדיפו להמתין עם ההחלטה לגבי רכישת המכשיר החדש וצפויים לבצע אותה רק אחרי שיתנסו בשעון החכם.

השאיפה - לחקות את הצלחת האייפד

השאלה הגדולה היא, כמובן, כמה יחידות אפל מכרה בפועל, שכן לפי הערכות אנליסטים החברה נתקלה בקשיים בייצור המוני של האפל ווטש והמלאי המוגבל הוא במידה רבה תוצאה של קשיים אלו ולא רק אינדיקציה לביקוש גבוה למכשיר. ככל הנראה, לקראת תום סוף השבוע תפרסם אפל הודעה לעיתונות ובה נתונים ראשונים על מכירות השעון החכם.

ביום הראשון למכירה המוקדמת של דגם האייפד המקורי מכרה אפל 300 אלף יחידות של הטאבלט המהפכני. ובחודש הראשון מאז תחילת המכירה המוקדמת הגיעו מכירות המכשיר למיליון יחידות, ואחרי פחות מחודשיים ל-2 מיליון יחידות. על מנת שהשקת האפל ווטש תיחשב להצלחה, אפל צריכה לכל הפחות להציג מספרים שקרובים למכירות דגם האייפד הראשון. כל דבר פחות מזה, ייחשב לכישלון צורב.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
ל-3-4 אפל מכרה 74 מיליון אייפון 6 ברבעון, על איזה טריקים אתם מדבר???
חברה שמוכרת 74 מיליון מאייפון 6 על איזה טריקים הם נופלים עוד פעם??? אתם ממש חיים בעולם אחר, אני הזמנתי את השעון ובתוך 2 דקות של התלבטות בצבע זמן המשלוח קפץ חודש. בכל מקרה השעונים של אנדרויד כולם ביחד מכרו 750,000 יחידות בשנה. אפל בטוח מכרה יותר ביום הראשון.
אדי.מ6 , צפון  |  11.04.15
6.
5, מה קשור אנאכרוניזם?
מדובר במוצר טיפשי במיוחד. למשל, כדי לעשות שימוש בחלק ניכר בפונקציות השעון אתה חייב מכשיר אייפון עליך. אתה רוצה לצאת לריצה כאשר אתה חייב לשאת גם טלפון וגם שעון כדי למדוד ביצועים כאשר יש עשרות דגמים שיעשו זאת ללא הצורך הזה וגם עמידים במים. אני מעריך את אפל רק לא מצליח להבין מה השעון הזה מחדש בדיוק ואיזה פתרון הוא מציע למשתמש?
בוב ספוג  |  11.04.15
לכל התגובות