אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה בוחן אמצעים לריסון מהירות הנסיעה בכבישים צילום: צביקה טישלר

משרד התחבורה בוחן אמצעים לריסון מהירות הנסיעה בכבישים

משרד התחבורה יקיים ניסוי במהלכו ייערכו תצפיות על נהגים שייחשפו לאמצעים חזותיים ותיבחן השפעתם על מהירות הנסיעה לפני עיקולים בכביש

12.04.2015, 17:04 | תומר הדר

אנשי משרד התחבורה יקיימו בקרוב ניסוי לריסון מהירות נסיעה, שבמסגרתו ייבחן הקשר בין אמצעי ריסון ויזואליים והשפעתם על מהירות של נהגים בדרך עירונית. כך עולה מתוכן דו"ח מחקר ופיתוח לשנת 2015 של משרד התחבורה שהגיע לידי "כלכליסט".

מדובר בדו"ח המפרט את תוכניות משרד התחבורה לשנת 2015. במסגרת הניסוי ייערכו ניסויי תצפיות על נהגים, שיחשפו לפני עיקולים בכביש לאמצעים בולטים, כגון שלטים מהבהבים, שיורו להם להאט את מהירות נסיעתם. על פי לשון הדו"ח, "במסגרת הניסוי ייבחנו שני אמצעים חזותיים ותבחן תגובת הנהגים ע"י ביצוע וניתוח תצפיות. במידה ואמצעי ריסון מהירות אלו יימצאו כיעילים, תגובש מדיניות והנחיות לשימוש באמצעים אלו".

פקק תנועה, צילום: צביקה טישלר פקק תנועה | צילום: צביקה טישלר פקק תנועה, צילום: צביקה טישלר

עוד עולה מן הדו"ח שמשרד התחבורה ערך בשנה שעברה מחקר בנושא אפליקציות המעבירות לנהגים מידע בזמן אמת על פקקי תנועה ועומסים. מסקנות המחקר, שהתבססו על רשת המשתמשים הקיימים של אפליקציית WAZE, כשמדובר בנסיעות בכבישים בינעירוניים, הדיווח על עומסים הופך יעיל יותר ומקצר את זמני הנסיעה. עם זאת, בנסיעות בינעירוניות ארוכות, לפי ממצאי משרד התחבורה, ישנם פחות נוסעים. עוד עולה מן המחקר כי לפי נתוני משרד התחבורה, שיעור השימוש באפליקציית WAZE עומד כיום על כעשרה אחוזים. על פי האומדן שמפרסם משרד התחבורה, במידה ושיעור המשתמשים באפליקציה יעלה לכ-40% ייחסכו לנהגי ישראל כ-35 שעות של שהות בכבישי הארץ.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
אמצעי לריסון שר גס, דורסני ואלים ולא מקצועי יש?
יש אמצעי ריסון לשרים כולשים ועתירי שובע? שרים שטורקים את הטלפון לאם שכולה בכביש שבו מעל ל-21 הרוגים בכלל כשל תכנוני? שרים שמחפשים לחנוך סרטים בפרוייקטים בזבזניים ( רכבת לבית שאן ולאילת) במקום לדאוג לתחבורה ציבורית בסיסית כמו בכל העולם המתוקן? ובעיקר, שרים שכל הציבור כבר מאס בהם והם חיים מדילים פוליטיים של עסקני המרכז?
דוה ןיבור בהפוכה  |  14.04.15
7.
ריסון מהירות? בוא נסתכל על מה שקורה בעולם
גרמניה - אין הגבלת מהירות בחלק מהכבישים. ארה"ב - 140 קמ"ש בחלק מהכבישים אוסטריה, צ'כיה, קרואטיה, דנמרק, ליטא, לוקסמבורג, רומניה, סלובקיה וסלובניה - 130 קמ"ש בכבישים מהירים ואף מהר יותר אז... בוא לא נקרא לזה "ריסון מהירות". השם האמיתי הוא "הטלת מס". תבואו ותגידו לנו: אתם תשלמו לנו המון כסף בקנסות והכסף הזה לא ילך לשיפור תשתית. תזכרו דבר אחד: בכל מקום שיש מכונית יהיה גם תאונות. רק תשתית טובה תקטין את הסיכון למקסימום. מה שטוב לכל העולם המערבי - חייב להגיע גם לישראל. אם בשנת 2015 נוסעים בקטע שבין ראש פינה לבין צומת גולני בנתיב אחד (1 !!!) - זה אומר דרשני.
דני , צפון  |  13.04.15
6.
רק בעייה אחת יש עם זה - אנשים, לאט לאט, מתעלמים מכל רעשי הרקע הללו
כמו שלמדו להתעלם מפרסומות באתרי אינטרנט. כמו שלמדו להעביר ערוצים בזמן שידור הפרסומות. כמו שלמדו להתעלם משלטי החוצות. כך, לאורך זמן, ייתעלמו גם מכל השילוט המרצד. לכן - כל המחקר הזה לא יהיה שווה כלום. מחקר שייערך על תקופה קצרה, כשהשילוט המרצד הוא עוד דבר חדש, שהמוח עוד לא למד לסנן.
12.04.15
לכל התגובות