אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרובע המתוכנן יכניס לת”א חצי מיליארד שקל

הרובע המתוכנן יכניס לת”א חצי מיליארד שקל

לפי ההערכות, היטלי הפיתוח שישלמו היזמים בשטח התוכנית יכניסו לקופת העירייה חצי מיליארד שקל. העירייה בוחנת גם הקמת מנהרת תשתיות לאורך רחוב אבן גבירול לטובת הרובע שיוקם בצפון העיר

15.04.2015, 08:55 | יעל דראל

תוכנית 3700 להקמת רובע חדש בתל אביב היא תוכנית ענק שתחבר את העיר מאזור שדה דב עם הרצליה. הרובע, שישתרע על פני כ־2,000 דונם לאורך חוף ימה הצפוני של תל אביב, צפוי לכלול כ־12 אלף יחידות דיור, כ־150 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, כ־70 אלף מ"ר שטחי מסחר וגם פארק ירוק. התוכנית כבר אושרה בינואר בידי שר הפנים גלעד ארדן, אך עדיין ניצבת בפני אתגר משמעותי, המעסיק כבר בשלב זה את בעלי הקרקעות הרבים ואת אנשי העירייה - הפיתוח.

"בעלי קרקעות בשטח חוששים מעיכוב במימוש התוכנית בגלל סוגיית הפיתוח, משום שמדובר בחטיבת קרקע גדולה שייקח זמן רב לפתח", מעריכה בשיחה עם "כלכליסט" עו"ד מרים דונין, המייצגת בעלי קרקעות רבים בשטח התוכנית. דונין מציינת כי כבר בשלב זה קבוצה גדולה של בעלי קרקעות המצויה בקשר עם גורמי התכנון בעירייה הביעה נכונות להקדים את תשלום היטלי הפיתוח בתוכנית כדי לאפשר הקמה מהירה של תשתיות באזור. על פי ההערכות, היטלי הפיתוח בשטח תוכנית 3700 יכניסו לקופת העירייה כחצי מיליארד שקל - כ־250 אלף שקל לכל אחד מ־2,000 הדונמים בשטח התוכנית.

אזור תוכנית 3700 בצפון תל אביב אזור תוכנית 3700 בצפון תל אביב אזור תוכנית 3700 בצפון תל אביב

סוגיית הפיתוח מעסיקה לא רק את בעלי הקרקעות הפרטיים הרבים בשטח התוכנית, אלא גם את אנשי עיריית תל אביב. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי אחד הדברים המרכזיים שהעירייה בוחנת בשלב זה הוא האפשרות להקים מנהרת תשתיות בשטח התוכנית, שתרכז את מערך החשמל, הגז, המים והתקשורת של האזור כולו. בתקופה האחרונה נבדק הנושא בין אנשי העירייה לבין נציגי גורמים מרכזיים, בהם אנשי חברת החשמל וחברת בזק.

על פי התכנון, מנהרת התשתיות העתידית תימתח מתחת לחלקו העתידי של רחוב אבן גבירול, המוגדר כאחד משני הרחובות הראשיים של התוכנית לצד רחוב הירקון. שני הרחובות הללו אמורים להתארך לאורך כל העיר עד לגבול הרצליה ולחבר את שטח תוכנית 3700 עם מרכז העיר.

בינתיים, במקביל לשאלות הפיתוח באזור, מצויה התוכנית בתחילת הליך התכנון המפורט. לצורך קידום התוכניות המפורטות שכרה הוועדה המקומית את שירותי האדריכלים שמאי אסיף, אלי אליקים, משה צור, משרד קולקר ומודי אבירם. לדברי דונין, התוכניות שיגבשו האדריכלים יקבעו את החלוקה בין בעלי הקרקעות השונים, כך שהתארגנות של בעלי הקרקעות תגדיל את סיכוייהם לקבל את הזכויות במאוחד.

רק לאחר השלמת התכנון המפורט ניתן יהיה לקבוע סופית את הזכויות לכל אחד מבעלי הקרקעות, באופן שיאפשר בעתיד להוציא היתרי בנייה לכל מתחם ומתחם. על פי הערכותיה של דונין, היתרי בנייה לתוכנית יינתנו בשנים 2019–2021.

מעיריית תל אביב לא נמסרה תגובה.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מה קורה פה, כל המדינה "יוקרתית"? עוד דרך לקבלנים להתעשר מהר?
דופקים אותנו ואנחנו מבקשים עוד??? שיבנו דירות רגילות במחירים שפויים ואנחנו כבר נדאג ל"יוקרתיות" שלהן. קודם שיהיה היכן להניח את הראש לנו ולילדינו במחירים שפויים ל"קישוטים" אנחנו כבר נדאג בעצמנו!!! נו באמת, חברות הבנייה כנראה אוהבות מאוד את המילה "יוקרה" שממלא ומנפחת את הכיסים שלהם. כל המדינה עכשיו בניית "וקרה" של דחפורים ומנופים שמתנשאים לשמיים לבנות לנו עוד ועוד מגדלי "יוקרה" ומלאים את השטח בעוד ועוד בטון חסר חיים. אפילו בניין ערים לא פועל כהלכה ורשיונות מונפקים לפי הכסף שנכנס לקופת העיריה. רק תראו את המפלצות שזרועות בשטח ב
ווששההוהריה מרויחה יותר מסים!  |  20.04.15
14.
את החצי מיליארד הזה צריך להשקיע ברכבת תחתית
לא צריך להעלות על הכביש עוד רכבת עילית שתתווסף לעומס ותרעיש לנו את החיים עם צלצולים. הגיע הזמן לחשוב ברצינות על רכבת תחתית. במשך שנים אפשר היה לרשת את המדינה עם זה והחיים כאן היו משתנים לגמרי ולא היו לנו "פריפריות" מפגרות כי המרחקים לא כאלה גדולים ואנשים היו יכולים לעבוד ולגור בכל מקום ולהתנייע מהר ובקלות לעבודה והביתה. למה מקשים עלינו את החיים? הסינים יכולים להקים לנו את המערכים של תחבורה בקלי קלות ומהירות מבלי לגרום לנו סבל של חברות ישראליות שחופרות מדרכות וכבישים בקצב של עולם שלישי . למשל - כבר מספר שבועות שחפרו לנו קטע ברח' גורדון ועד היום לא סיימו אותו ובקושי רואים שם את הפועלים זזים. כשהייתי באחת החופשות ברומא חפרו כביש ראשי ברח' נציונאלה ותוך יומיים העבודה הושלמה. אתם רואים את קורה עם חברות ישראליות ופועלים שמגיעים מכל חור מהכפרים הערביים או מהשטחים??? באמת מספיק להתעלל בנו התושבים והאזרחים ולדאוג לנו לחיים ראויים ולתחבורה הולמת כדי לאפשר חיים כנדרש בכל מדינה מודרנית. במקום לטפל כנדרש אנחנו מקבלים חסימות כבישים, פקחים וקנסות חנייה שמעשירים את קופת העיריה שהיא כבור שאין לו תחתית ושכנראה המצב הזה מתאים להם. והאופניים ברחובות הבלתי מתאימים והצרים של העיר שמציקים להולכי הרגל, אינם אלא זריית חול פאתטית בעיניים של התושבים!
יש כבר חנק בכבישים , תל אביב  |  20.04.15
13.
אופטימי ופסימי
גם פסימי וגם אופטימי.הרבה מים כנראה עוד יעברו הרבה מים בנהר עד שאני ובעלי קרקע נוספים נראה משהו מזה...בטוח שהיוקר יחגוג וכולם יחגגו לפני הבעלי קרקע . גם 4-5 שנים זה הרבה לשטח כזה..לחשוב שעוד יש אח"כ לבנות בקיצור יש עוד כמה שנים טובות לעבור .מטריד ומציק
בעל קרקע נוסף  |  19.04.15
12.
למדינות עולם 3 יש רכבת תחתית - לישראל אין!
איפה כל כספי המיסים ששולמו לעיריה במשך עשרות שנים? מדוע עד עכשיו לא הצליחו העיריות "לחסוך" מכספי המיסים שלנו עבור רכבת תחתית ורק מייצרים טלאים ועוד בעיות על הכבישים? תושבי העיר דורשים רכבת תחתית ולא רכבת קלה שרק תתפוס עוד מקום על הכבישים העמוסים גם ללא זה, והרעש והצילצולים של הרכבת הקלה רק יוסיפו לעצבים של התושבים!
18.04.15
לכל התגובות