אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בין סרטן לרוקנרול

בין סרטן לרוקנרול

עמותה ממקסיקו המגייסת מהציבור תרומות שיער לצורך הכנת פיאות רתמה את מעריצי מוזיקת מטאל למהלך. איך הצליחו לגייס המונים לוותר על הקוקו?

19.04.2015, 08:37 | ניב חורש וזיו קורן

חולי סרטן רבים מתחילים לחבוש פאות כששיערם נושר, אבל כשמדובר בילדים עניים שסובלים מהמחלה, רכישת פאה היא מעבר ליכולתם. לשם כך הוקמה במקסיקו עמותת קאסה דה לה אמיסטד, המגייסת מהציבור תרומות שיער.

האתגר שעמו מתמודד הארגון כדי לבצע את המשימה מורכב: ראשית, מרבית האנשים מתקשים לוותר על שיער ראשם. שנית, כדי ששיער יוכל להפוך לפאה, עליו להיות באורך 25 סנטימטר לפחות ולא צבוע. המגבלות הללו מצמצמות את קהל התורמים.

הלקוח: Casa de la Amistad. המדינה: מקסיקו. משרד הפרסום: Ogilvy & Mather הלקוח: Casa de la Amistad. המדינה: מקסיקו. משרד הפרסום: Ogilvy & Mather הלקוח: Casa de la Amistad. המדינה: מקסיקו. משרד הפרסום: Ogilvy & Mather

במשרד הפרסום Ogilvy & Mather מצאו פתרון מבריק לבעיה: הם זיהו כי מעריצי מוזיקת מטאל נוהגים להאריך את השיער ולרוב לא צובעים אותו. לאחר שזיהו את הפוטנציאל הגלום בקהל המטאליסטים, מצאו גם דרך יצירתית לגייס אותו לתהליך: ה־HAIRFEST, פסטיבל מטאל שכל מה שצריך לעשות כדי להיכנס אליו זה - להסתפר.

מעריצי המטאל, שלרוב נתפסים כאנטי־ממסדיים, רצו להראות שגם להם אכפת, התגייסו בהמוניהם למהלך, ורבים מהם הסכימו לוותר על הקוקו שהולך איתם כבר שנים.

בעזרת זיהוי קהל יעד מדויק ולא צפוי, הצליח הארגון לגייס תרומה אדירה וגם לשפר את תדמיתם של מאות אלפי מעריצי מטאל.

בשורה התחתונה:

  • בערב אחד נאסף שיער לכ־107 פאות (כמות שמקבילה לשנה), וסך הכל 160,500 דולר
  • פרסום חינם בשווי חצי מיליון דולר ו־9 מיליון אזכורים ברשת

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

תגיות