בעוד שלוש שנים: כביש גישה חדש לירושלים - בעלות של מיליארד שקל
לפי משרד התחבורה, הכביש עתיד לחסוך למשק הישראלי 100 מיליון שקל כבר בשנה הראשונה לפתיחתו
משרדי האוצר והתחבורה יחפשו החל מהבוקר (ב') זכיין חדש לאחד מפרויקטי תשתיות התחבורה הגדולים שייצאו לדרך עוד בשנת 2015. מדובר בכביש הגישה החדש לירושלים, הידוע יותר בכינויו כביש מס' 16. על פי התוכנית, הכביש יחבר בין מחלף מוצא שממוקם באמצע כביש ירושלים-תל אביב לבין ירושלים בשתי נקודות; הראשונה באזור גבעת שאול והשניה בדרך בגין (בסמוך לגבעת מרדכי).
קראו עוד בכלכליסט
משרד התחבורה טוען שבדיקת כדאיות שערכו כלכלני המשרד מצביעה כי הכביש עשוי לחסוך למשק הישראלי כ-100 מיליון שקל כבר בשנה הראשונה לפתיחתו. בשנים שלאחר מכן צפוי החיסכון לגדול לכ-400 מיליון שקל, כאשר מקור החיסכון הוא בזמן ובהוצאות התפעול של כלי הרכב. עוד נמצא בבדיקה שהכביש החדש יצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים, דרך הכניסה המערבית (גינות סחרוב) בכ-30%. מדובר בהפחתה של כאלף כלי רכב בשעה (בשעות השיא בבוקר), לכל כיוון.
במשרד האוצר מחדדים שהפרויקט יבוצע בשיטת PFI (כלומר - Private Finance Initiative), מה שאומר שהמגזר הפרטי יהיה אחראי על כל שלבי התכנון, הבנייה, המימון והאחזקה.
על פי ההערכות, עלות הפרויקט כולו היא כמיליארד וחצי שקל כאשר חלקו של הזכיין נאמד ב-900 מיליון שקל עד מיליארד שקל. תקופת הסלילה עד לפתיחת הכביש נאמדת בשלוש שנים. מי שילווה את המכרז יהיה סגן בכיר לחשבת הכללית, רו"ח יריב נחמה.
לפי משרד התחבורה, אורכו של הכביש החדש יהיה כ-5 קילומטרים והוא יכלול 2 נתיבים, בני 2 מסלולים כל אחד. הכביש יעבור ברובו דרך 2 מנהרות, באורך של קילומטר וחצי כל אחת ויכלול שלושה מחלפים, באזור מוצא, בנחל רבידה ובצומת בייט.
7 תגובות לכתיבת תגובה