אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אברקרומבי אנד פיץ' משנה כיוון: המוכרים לא ייבחרו רק על פי המראה החטוב צילום: בלומברג

אברקרומבי אנד פיץ' משנה כיוון: המוכרים לא ייבחרו רק על פי המראה החטוב

רשת האופנה שמתקשה להתאושש מהמשבר הכלכלי רוצה להיפטר מהדימוי המיני: המוכרים לא יכונו יותר "דוגמנים", אלא "נציגי המותג"

25.04.2015, 11:07 | שירות כלכליסט

רשת האופנה לצעירים אברקרומבי אנד פיץ' משנה כיוון ונפרדת ממדיניות העסקת מוכרים מצודדים בלבד. החברה הודיעה ביום שישי כי המוכרים בחנויות שלה לא ייבחרו יותר "בהתבסס על מבנה גוף או מאפיינים פיזיים".

קראו עוד בכלכליסט

כמו כן, בחברה יפסיקו לכנות את המוכרים "דוגמנים" אלא יסתפקו בתיאור "נציגי המותג". כמו כן, המוכרים או נציגי המותג יורשו להפגין את הסגנון האופנתי שלהם, זאת בעוד שעד כה הם לא הורשו להתאפר באייליינר ותסרוקות שיער מסוימות היו מחוץ לתחום.

השינוי הזה במדיניות יבוא לידי ביטוי גם בחומרי השיווק שמפרסמת החברה בחנויות ובשקיות שכללו תמונות של דוגמנים בעלות אופי מיני. המדיניות החדשה תיכנס לתוקף החל מיולי.

מודעת פרסומת אופיינית של אברקרומבי, צילום: אימג מודעת פרסומת אופיינית של אברקרומבי | צילום: אימג'בנק, Gettyimages מודעת פרסומת אופיינית של אברקרומבי, צילום: אימג

המהלכים האלה הם חלק משורה של שינויים עליה הכריזה הרשת ביום שישי, שנועדו להרחיק אותה מהדימוי המיני השנוי במחלוקת שביסס המנכ"ל לשעבר מייקל ג'פריס, שנאלץ להתפטר בדצמבר לנוכח הירידה במכירות.

עם זאת, עוד נותר לראות אם הגימיק השיווקי החדש יעזור להשיב את הקונים לחנויות שלה. מאז המשבר הכלכלי הרשת מתקשה להתאושש. הצעירים שהיוו את הקהל המרכזי שלה מעדיפים רשתות זולות יותר כמו H&M ובכלל מעדיפים להוציא כסף על מכשירים טכנולוגיים כמו אייפון מאשר על בגדים.

"אברקרומבי אנד פיץ' חייבים למצוא את הנישה שלהם. אך איני יודע מה היא תהיה", מסכם קן פרקינס נשיא חברת המחקר ריטייל מטריקס.

תגיות