אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התינוק החדש של בית המלוכה הבריטי יעניק דחיפה של 80 מיליון ליש"ט לכלכלה צילום: איי.אף.פי

התינוק החדש של בית המלוכה הבריטי יעניק דחיפה של 80 מיליון ליש"ט לכלכלה

קייט מידלטון צפויה ללדת בכל יום את ילדה השני ובבריטניה מצפים שהלידה תקפיץ את מכירות רשתות הקמעונאות. על פי הערכות, אם תיוולד נסיכה היא עשויה להניב הכנסות לטווח ארוך יותר: "סגנון הלבוש שלה ימשוך את תשומת הלב של התקשורת לאורך זמן"

26.04.2015, 19:41 | שירות כלכליסט

קייט מידלטון צפויה ללדת בכל יום את ילדה השני, ובבריטניה גוברות הערכות כי הלידה המצופה תהווה דחיפה לכלכלה הבריטית, במיוחד אם הדוכסית מקיימברידג' תלד תינוקת.

קראו עוד בכלכליסט

 בהתבסס על ההשפעות כתוצאה מהלידה הקודמת של יורש העצר, הנסיך ג'ורג', ההערכה היא כי רשתות קמעונאיות יהיו בין המרוויחות העיקריות מהלידה המלכותית. להערכתו של ג'ושוע במפילד, מנהל המרכז למחקר קמעונאי בבריטניה, הלידה צפויה להעניק לכלכלה הבריטית דחיפה קצרת טווח בשווי 80 מיליון ליש"ט (120.4 מיליון דולר).

קייט מידלטון ובנה הנסיך ג קייט מידלטון ובנה הנסיך ג'ורג'. "הלידה תהיה חדשות טובות עבור העיתונים והמגזינים" | צילום: אימג'בנק, Gettyimages קייט מידלטון ובנה הנסיך ג

"אני חושב שהדחיפה המיידית לכלכלה תהיה בסביבות 80 מיליון ליש"ט לאחר הלידה, כשבין 20-35 מיליון ליש"ט יוצאו על רכישת מזכרות", אמר בראיון ל-CNBC. אף שהוסיף כי ההתרגשות סביב התינוק החדש ככל הנראה לא תגיע לרמות שנרשמו בעת לידתו של הנסיך ג'ורג' ביולי 2013. "אם מזג האוויר יהיה נעים, אז אפשר לצפות להוצאות נוספות של כסף על מזון ושתייה, שכן אנשים יערכו פיקניקים וברביקיו".

עם זאת, אם תיוולד נסיכה, במפילד מאמין שההשפעה הכלכלית ארוכת הטווח "תהיה משמעותית יותר", ותעשיות האופנה והקמעונאיות יהיו המרוויחות העיקריות. "אם תהיה להם בת, תמונות שלה יזרמו מההתחלה. כולם ירצו לדעת מה היא לובשת, באיזה מותג הלבישו אותה ויליאם וקייט", הוא מסביר. "עד להתבגרות שלה, אז תשתתף בנשפים, היא וסגנון האופנה שלה קרוב לוודאי שימשכו את תשומת הלב של התקשורת".

ההערכה היא שבדומה לקייט, שכל בגד שהיא לובשת אוזל מהמדפים, כך יקרה לבגדים שבהם ילבישו את התינוקת.

בריאן רוברטס, מקנטאר ריטייל, המתמחה בנושאי קמעונות, מחזק את דבריו של במפילד. "הלידה תהווה חדשות טובות עבור העיתונים והמגזינים, ואין ספק שתהיה עלייה קלה במכירות הקמעונאיות", הסביר. "לאחר לידתו של ג'ורג' הרבה רשתות ניסו לקפוץ על הרכבת, אך אני חושב שהפעם ההשפעה על הקמעונאים תהיה פחותה בהשוואה ללידה הקודמת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות