אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כל מה שמשותף ליונדאי i20 החדשה והישנה הוא השם

יונדאי שינתה את i20 עד כדי כך שלא נותר דבר משותף בין המודל החדש ובין הסופר־מיני הקודם והפופולרי. המכונית החדשה, שתוכננה באירופה עבור לקוחות אירופים, גדולה בהרבה מהדור הקודם וגם עיצובה מרשים. עם זאת, האבזור והגימור שלה מקרינים דלות, והיא אינה מצדיקה תג מחיר של 105 אלף שקל לגרסה האוטומטית

26.04.2015, 23:36 | תומר הדר

"ילדים, בואו לראות, יונדאי חדשה", שואג בגאווה אב המשפחה. הילדים שומטים את הפיתות, משליכים את כוסות השתייה, זונחים את אמא מאחור ורצים לכיוון ה־i20 החדשה. התלהבות כזו ממכונית סופר־מיני של יונדאי כבר נצפתה בישראל, אך לא נראתה באירופה מעולם, פרט אולי פה ושם במתקני המחקר והפיתוח של החברה בגרמניה.

בישראל i20 מביאה כבוד. בשביל הכבוד יש לעבוד - ואנשי היבואנית אכן עבדו: זה ארבע שנים שיונדאי מובילה את שוק הרכב הישראלי, הודות לתמהיל מגוון של דגמים. בהיצע הדגמים הקודם של יונדאי תפסה i20 מקום חשוב: בלי להיות מוחצנת כמו i30 או וולוסטר, ובלי להיות מותאמת כמו כפפה לצרכיו של מחזיק הרכב הצמוד ‑ מכרה i20 הקודמת אלפי יחידות בישראל, למרות עיצובה הצנוע, ונהנתה מפופולריות הן בקרב לקוחות פרטיים והן בקרב ציי הרכב. אלא שהמכירה במסות גדולות לציי הרכב גובה מחיר מהצרכן הפרטי: כשמכונית נמכרת במספרים גדולים לציי רכב, למכירה מתלווה הנחה נאה לחברה הרוכשת. ואז היבואן מצמיד למכונית תג מחיר גבוה יחסית שיתקזז עם ההנחה שהוא יצטרך לתת לציים. הנפגעים העיקריים ממהלך זה הם הצרכנים הפרטיים, אלא אם הם יודעים היטב כיצד להצטרף למועדון הלקוחות הנכון, לפתוח את אתר האינטרנט הנכון ולהוציא את קופון ההנחה ‑ או פשוט להתמקח.

האבזור איבד מזוהרו בדרך לישראל

יונדאי i20 החדשה עולה כל קודמתה בכל הפרמטרים. יש להבהיר כבר כעת כי פרט לשם, אין שום דבר משותף בין הדגם הישן לדגם החדש. i20 החדשה תוכננה באירופה עבור לקוחות אירופאים. i20 החדשה היא מכונית גדולה משמעותית מזו של הדור הקודם ועיצובה מרשים. המכונית אמנם אינה מנסה בכל מאודה לגנוב מבטים ממכוניות אחרות, ועם זאת מדובר במכונית נאה מאוד. בנוגע לפנים המכונית, i20 החדשה מציגה תא נוסעים חדש לחלוטין ונעים מאוד. הפלסטיק המגורען, שנפוץ בכל דגמי יונדאי, נעים מאוד למגע, המושבים הקדמיים נוחים מאוד ותא המטען גדול. עם זאת, i20 החדשה מקרינה דלות מה בתחום האבזור. המכונית אמנם מצוידת ברדיו ראוי, ששוכן אחר כבוד במרכז הקונסולה, במתגי שליטה למערכת השמע, בשקעי USB ובשקעים חשמליים, שבולטים מתחתית לוח המחוונים ‑ אבל התחושה הכללית היא שהרכב, שניכר שיועד לצרכנים אניני טעם, איבד משהו מהאבזור בדרך לישראל. הדלתות למשל מחופות בפלסטיק שחור זהה לזה שמותקן בלוח המחוונים. צרכן אירופי היה דורש כאן דיפוני בד. באירופה לוח המחוונים צבוע בשני גוונים, ב־i20 הישראלית מדובר בפלסטיק שחור. חישוקי מגנזיום גדולים גם אין, אלא גלגלים קטנים מחופים בצלחות פלסטיק. חבל.

פנים הרכב של הגרסה האירופית פנים הרכב של הגרסה האירופית פנים הרכב של הגרסה האירופית

i20 נחלצת מהמנגלים ויוצאת לעיר.

הרושם הראשוני הוא שמדובר במכונית שמתנהגת היטב. המתלים מעט נוקשים ולא מסוגלים להתמודד באופן מיטבי עם שיבושי כביש קטנים, אך לא מדובר בנוקשות שאינה נסבלת, ההפך ‑ ככל שקצב הנסיעה עולה, המתלים ההדוקים מוכיחים שמישהו ביונדאי אוהב לנהוג. i20 מצטיינת דווקא בטיפול במפגעי כביש יותר חמורים, כמו קפלי אספלט, מהסוג שמשרד התחבורה אוהב לשתול במרכז כבישים מהירים כדי לבחון את ערנותם של נהגי ישראל. במהירויות עירוניות המכונית שקטה מאוד, אולי אפילו השקטה ביותר בקטגוריה. אבל כשיוצאים מהעיר, המצב משתנה: ל־i20 יש מנוע בנפח 1.4 ליטרים, שמפיק 100 כוחות סוס, הספק סביר בהחלט למכונית בגודלה, אך תיבת ההילוכים היא בעלת ארבע מהירויות בלבד. זהו חיסון בעידן שבו תיבה רציפה או תיבה בעלת שש מהירויות הן מחזה נפוץ. כל עוד i20 מתנהלת בעיר, מדובר בעצלנות מסוימת ותו לא, אך מחוץ לעיר היעדרו של הילוך חמישי בולט, מה שמעלה גם באופן ניכר את רמות הרעש. אף שהמכונית מצוידת בתיבת הילוכים בעלת ארבע מהירויות בלבד, צריכת הדלק מפתיעה מאוד לטובה: ליטר אחד של דלק לכל 13.7 קילומטרים.

סופר־מיני שגדלה לממדי משפחתית

ועכשיו הנקודה הקריטית ביותר: המחיר הגבוה יחסית. יונדאי i20 אוטומטית עולה 105 אלף שקל. לשם השוואה, סוזוקי קרוס אובר משפחתית עולה 120 אלף שקל; ניסאן אלמרה משפחתית עולה 110 אלף שקל; ושברולט סוניק אוטומטית עולה 100 אלף שקל. כאן טמונה הבעיה ב"גיור" של דגמי מכוניות רבים.

יונדאי i20 יונדאי i20 יונדאי i20

אין ספק ש־i20 היא מכונית טובה בהרבה מקודמתה, למעשה היא עד כדי כך טובה מקודמתה, שמדובר במכונית שכבר אינה מוגדרת בדיוק כמכונית סופר־מיני, אלא אפילו כמכונית האצ'בק משפחתית קטנה. אלא שכל יתרונותיה לא מספיקים כדי להצדיק את המחיר, במיוחד לנוכח רמת האבזור והגימור, שרחוקה מלהיות הטובה ביותר בקטגוריה. מבחינת היבואן, הוא אינו משלם עליה באירו, המטבע האירופי ששערו היום נמוך, מה שמצמצם את שולי הרווח שלו.

יונדאי I20

מנוע: בנזין, נפח 1,368 סמ"ק, הספק מרבי 100 כ"ס, מומנט מרבי 13.7 קג"מ.

ביצועים: מהירות מרבית 170 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 13.2 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 16.1 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 13.7 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 5

מחיר: 105 אלף שקל

תגיות