אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
How-Old: תנחש בני כמה אתם - ותגנוב לכם את התמונות

How-Old: תנחש בני כמה אתם - ותגנוב לכם את התמונות

יישום חביב שמנחש בן כמה המשתמש כבש את הרשת בימים האחרונים. ואולם, כשקוראים את האותיות הקטנות בתנאי השימוש שלו, מגלים שמיקרוסופט, המפתחת, מקבלת בעלות מלאה על התמונה שפרסמתם ותוכל לשלב אותה בקמפיינים

03.05.2015, 09:04 | ניצן סדן

האם נתקלתם כבר ב-How-Old? זהו יישום חמוד מאוד שמנחש את גילכם בדיוק רב על בסיס תמונה שמעליו אליו. הוא פותח בידי מיקרוסופט ונחשף בכנס המפתחים שלה בשבוע שעבר. בעוד משתמשים רבים התחברו אליו ופרסמו בפייסבוק את התמונות שהעלו, כנראה שכמעט כולם לא טרחו לקרוא את האותיות הקטנות בתנאי השימוש בו.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בכלי חביב שמדגים יכולות של מערכת זיהוי פנים מבוססת ענן שפיתחה מיקרוסופט ושילבה ב-Azure, שירותי הענן המתקדמים שלה. בעמוד הבית של How-Old כתוב במפורש "אנו לא שומרים את התמונה שלך". אבל לפי תנאי השימוש של Azure, ברגע שהשתמשתם ב-How-Old, התמונה שלכם כבר לא רק שלכם:

הבטחות לחוד, פרטיות לחוד הבטחות לחוד, פרטיות לחוד הבטחות לחוד, פרטיות לחוד

"בפרסום, העלאה, יישום, אספקה או הגשת הקובץ, אתה מעניק למיקרוסופט ולחברות השותפות שלה היתר לחיבור לשירותי עסקי האינטרנט שלהן, שכוללים (ללא הגבלה) רישיון להעתקה, הפצה, העברה, הצגה בפומבי, פרסום, עיבוד, עריכה, תרגום ופירמוט מחדש", נכתב בהם.

 

סביר להניח שמיקרוסופט לא תמהר להשתמש בתמונות שעברו לרשותה ובטח שלא בצורה מקומית; סביר יותר שהתמונות שמקורן בישראל יפרסמו שירותי מיקרוסופט בסעודיה מאשר פה בארץ, אם בכלל. ואולם, מקרה How-Old הוא דוגמה קלאסית לחשיבות תשומת הלב לתנאי השימוש של כל שירות מקוון חינמי. המהלך אינו אופייני למיקרוסופט, חברה שדווקא שומרת על פרטיות המשתמש וזכויותיו בדרך כלל (בעיקר כדי לא להפחיד לקוחות עסקיים); יש לקוות שמדובר בהחלטה נקודתית של החברה ולא במדיניות - כפי שנהוג בחברות כפייסבוק או גוגל למשל.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
3 צודק בד"כ. אני אישית מעדיף לשלם על האפליקציות ושרותים
למרות שזה מודל שהולך ונכחד .... לא ברור לי למה אנשים יכולים לשלם כסף על כמעט כל דבר .. אבל נחרדים לדוגמא שאולי ווטסאפ עוד תעלה 4 שקלים לשנה. (קצת יותר מאגורה ליום... איזה פחד) התנהגות הצרכנים המוזרה הזו גורמת לחברות המסחריות לנסות ולמצוא מודלים שיכניסו להם כסף ממקומות אחרים ובד"כ זה אומר שהמידע שלנו שווה להן משהו. אני לא מכיר את השרות שבכתבה ומה שתכבתי זה בגדר אמירות כלליות בנוסף שימוש במידע יכול להיות בצורה כזו שלא תפגע בפרטיות אבל אני הייתי מעדיף לשלם ולדעת שאין שום עניין מסחרי מאחורי השרות. חבל שגם החברות "מתייאשות" ולא מציעות כמעט מודלים מקבילים ללקוחות משלמים.
.מ  |  03.05.15
לכל התגובות