אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלינגר פרסמה מדד איכות לחברות הביטוח: חברות הביטוח הקטנות בולטות לטובה צילום: נמרוד גליקמן

סלינגר פרסמה מדד איכות לחברות הביטוח: חברות הביטוח הקטנות בולטות לטובה

המדד שפיתח אגף שוק ההון מעניק ציון משוקלל לחברות הביטוח לפי אחוז התביעות ששולמו, מידת שביעות רצון הלקוחות ושקלול תלונות הציבור

03.05.2015, 12:28 | רחלי בינדמן

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסם היום (א') מדד למוצרי הביטוח המרכזיים בישראל. המדד מאפשר לכל לקוח להשוות בין מוצרי ביטוח שונים, ומשמש כלי בקידום התחרות בשוק הביטוח.

קראו עוד בכלכליסט

המדד מציג את המוצרים המרכזיים בפעילות חברות הביטוח על בסיס השוואה בין שלושה נדבכים: תשלום תביעות – אחוז התביעות שאושרו ושולמו ומהירות הטיפול בהן (ציון משוקלל המונע אפשרות לראות בנפרד את שיעור התביעות ששולמו), מידת שביעות רצון הלקוחות מטיפול החברה בפניות אליה ושקלול תלונות הציבור שהוגשו ונבדקו באגף שוק ההון.

דורית סלינגר, צילום: אבי אוחיון, לע"מ דורית סלינגר | צילום: אבי אוחיון, לע"מ דורית סלינגר, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

בתחום ביטוחי הדירה ותכולתה הגיעו למקומות הראשונים חברות ביטוח חקלאי, AIG ושומרה (חברת בת של מנורה). בתחום זה בלטו לרעה מנורה והכשרה ביטוח. בביטוח רכב רכוש בלטו בראש הדירוג שוב ביטוח חקלאי ו-AIG אך גם חברת הביטוח איילון ואילו לרעה בלטו מגדל, מנורה והכשרה. בביטוח רכב חובה בלטו בראש הדירוג שירביט, שומרה וביטוח ישיר ואילו לרעה מנורה, מגדל וכלל. בביטוח סיעודי הובילו מנורה, הראל ומגדל ולרעה דקלה (של הראל) והפניקס. בביטוח סיכון חיים (ריסק) בלטו מגדל הראל וכלל ולרעה הכשרה והפניקס.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "מדד השירות יאפשר למבוטחים לבחור את הביטוח המתאים להם ביותר על סמך השירות של חברות הביטוח ואופן הטיפול שלהן בתביעות. פרסום המדד מדי שנה צפוי לשפר את השירות למבוטחים".

תגיות