אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"ל שופרסל: "אנחנו שוקלים העלאת מחירים"

בשיחה עם כלכליסט לרגל השקת מותג החלב הפרטי של הרשת העריך המנכ"ל איציק אברכהן כי ייתכן והעלאת שכר המינימום ודרישת השקיפות בחוק המזון יובילו לעליית מחירים. מוצרי החלב החדשים יהיו זולים יותר מהמתחרים

04.05.2015, 08:09 | נורית קדוש

העלאת שכר המינימום וכניסת פרק השקיפות בחוק המזון בעוד שבועיים יובילו לגל עליות מחירים בענף המזון. בשיחה עם "כלכליסט" לרגל הרחבת המותג הפרטי לתחום החלב אמר איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "שופרסל מברכת על העלאת שכר המינימום ותיישם אותה. מקורות המימון לכיסוי העלאת שכר המינימום לעובדים יבואו משיפור הסכמים מסחריים ומהתייעלות ברשת. תמיד קיימת האופציה להעלאת מחירים ואנחנו שוקלים אותה".

בדבריו התייחס אברכהן לשאלה כיצד תוכל הרשת, שחתמה את השנה החולפת בהפסד, לממן את עליית שכר המינימום שאותה העריכה בתוספת של 55 מיליון שקל. אברכהן העביר באחרונה הודעה לספקים, ולפיה יעלה את עמלת הסדרנות ואת עמלת ההפצה ב־8% בשל העלייה בשכר המינימום. אלא שהדבר לא צפוי לכסות את התייקרות שכרם של עובדי הרשת שאינם קשורים להפצה וסדרנות, דוגמת קופאיות, מאבטחים ועוד.

מימין: צביקה ויליגר, איציק אברכהן, סמנכ"ל במחלבת קמפינה ההולנדית מיין הרינגסמה ויוסי ויליגר. בהמשך גם יוגורט , צילום: אוראל כהן מימין: צביקה ויליגר, איציק אברכהן, סמנכ"ל במחלבת קמפינה ההולנדית מיין הרינגסמה ויוסי ויליגר. בהמשך גם יוגורט | צילום: אוראל כהן מימין: צביקה ויליגר, איציק אברכהן, סמנכ"ל במחלבת קמפינה ההולנדית מיין הרינגסמה ויוסי ויליגר. בהמשך גם יוגורט , צילום: אוראל כהן

הסמיכות שבין העלאת שכר המינימום בחודש שעבר לכניסת פרק השקיפות בחוק המזון - שמחייב את הקמעונאים לפרסם החל מעוד שבועיים את מחירי כל המוצרים בכל החנויות - גורמת לכך שעל הקמעונאים למהר להעלות מחירים בשבועיים הקרובים, שכן כל העלאה שתתבצע אחרי הפרסום תהיה חשופה לציבור. בהקשר זה אמר אברכהן: "יכול להיות שהקמעונאים יעשו מהלכים להעלאת מחירים ערב פרסום המאגר המקוון. בנינו תרחישי התנהלות, ונשקול את הנושא של העלאת מחירים בהתאם לתחרות שתתפתח ולנתונים שנלמד מהמאגר".

20% הפחתה במחירי מוצרי החלב

כפי שנחשף ב"כלכליסט" לפני כחודש, אתמול השיקה שופרסל תחת המותג הפרטי את מוצרי החלב בהשקעה של 3.5 מיליון שקל. אברכהן הציב לעצמו יעד להגיע לנתח שוק של 25%, גבוה מזה המחזיקה טרה, אך לא נקב בפרק הזמן שיידרש לכך. בניגוד לאופטימיות של אברכהן, קרא אורי קילשטיין, סמנכ"ל השיווק של שופרסל, לשולי שגב, מנכ"ל מחלבות רמת הגולן, ואמר לו: "אם הפרויקט הזה לא יצליח, לא יוכלו להגיד שלא ניסינו".

את היעד ינסה אברכהן להשיג באמצעות תמחור מוזל של המוצרים שברובם מצויים תחת הפיקוח על המחירים. מחיר קרטון חלב יעלה 5.4 שקלים, מחיר הנמוך ב־20% מהמחיר המפוקח שקבעה המדינה; גבינת אדם (מקבילה לעמק של תנובה) המיובאת על ידי וילי פוד ללא מכס תעלה 37.9 שקל לק"ג, 12.5% פחות ממחיר עמק בפיקוח; ומחיר הגבינה הצהובה הארוזה במדפים יהיה 11.9 שקל ל־200 גרם, לעומת 14–18 שקל הנגבים על ידי תנובה וטרה. בהמשך צפויה שופרסל להשיק גם יוגורט, גבינות שמנת, חלב בטעמים, חלב מועשר, משקאות סויה ומרגרינה.

"מהלך לא רציונאלי ושוחק את הרווחיות"

בענף המזון טענו כי מדובר במהלך מגלומני שאינו תואם את מצבה של שופרסל. "ההשקה מונעת מאגו ואינה רציונאלית", טוען גורם בענף. "במקום לשפר את המצב ולעבור מהפסד לרווח, שופרסל ממשיכה לשחוק את הרווחיות שלה עד דק".

כמו כן, אף שמדובר במוצרים בפיקוח, מאז כניסת טרה לתחרות זכו הרשתות לתוספת הנחה על מוצרים בפיקוח בגובה 6%–14% מהמחלבות. כך, מכירת כל קרטון חלב של המותג הפרטי תניב לא רק הכנסה ורווחיות פחותות, אלא גם אובדן הנחה שהיתה הרשת מקבלת אם היתה מוכרת חלב של תנובה או טרה. אברכהן דחה את הטענה: "נכון שאני צריך להשיא רווח לבעלי המניות, אבל אם לא יהיו לי לקוחות, לא יהיה לי מענה לבעלי המניות".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
לא לקנות בשופרסל בגבעת שאול!
יצאנו מהקופה וכשהסתכלנו בחשבון הבחנו שכמעט לכל מוצר שני המחיר שהיה נקוב על המוצר ומה שנכתב בחשבון היה עם היפרש שבסופו של דבר הצתבר לסכום של כמעט 20 שח. זה לא העניין הכספי אלא העניין העקרוני אםכתוב מחיר על מוצר זה המחיר שאתם צריכים לקחת גם בקופה זה ממש לא לעניין לרמות ככה אנשים. מה גם שהתלוננו לאחד העובדים הוא התעצבן עלינו שאנחנו בכיינים וזה בסך הכל כמה שקלים ובוא רוצה כבר ללכת הביתה..אני כבר בטוח לא אקנה יותר בשופרסל..
גל  |  22.05.15
8.
"נחרים" נצלני" ומה עוד.. אין לכם מושג בכלום , תקראו
אתם לא מבינים בכלל את ההשפעה של העלאת שכר המינ' על הוצאות חברה . זה לא רק אלפי העובדים כפול השכר זה גם " התיקון לשכר שמבקשים עובדים ותיקים שאינם משתכרים שכר מינ' . " נפילת רשת מעידה על חוסר רווחיות . את נושא המחיר אפשר וצריך לתקוף מצד שני , פערי התיווך למשל .
ע זאב  |  08.05.15
6.
שופר סל, אתם חושבים "נכון ובעיקר חכם"
מחשבה בראה ובעיקר "חכמה" בזמן שכולם חושבים איך למתן את עליית המחירים באים החוכמולוגים של שופרסל "וחושבים" על העלאת מחירים, והם בטח חושבים שקהל הלקוחות לא יצביע ברגליים, הם יקרים גם כך וכדאי שיחשבו איך לא להגיע למצב של "מגה".......
רותם , תל אביב  |  06.05.15
לכל התגובות