אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות ענף האופנה ירדו ב-1.41% מתחילת השנה צילום: עמית שעל

מכירות ענף האופנה ירדו ב-1.41% מתחילת השנה

בפאוור סנטרים נרשמה ירידה של 2.62% בעוד בקניונים חלה עלייה מינורית של 0.15% במכירות הענף. המכירות הכוללות של החנויות הזהות במרץ-אפריל למרות פסח ויום הבחירות ירדו ב-2.56% ל-1.09 מיליארד שקל

04.05.2015, 19:07 | אורנה יפת

המכירות בענף האופנה וההנעלה ירדו ב-1.41% בשליש הראשון של השנה (ינואר-אפריל) ברמה ארצית.

קראו עוד בכלכליסט

בפאוור סנטרים נרשמה ירידה של 2.62% בעוד בקניונים חלה עלייה מינורית של 0.15% במכירות הענף. כך עולה מנתוני חברת ריס שמבוססים על בדיקת פדיונות למ"ר של 2800 חנויות זהות.

המכירות בכלל הענפים עלו בשליש הראשון ב-1.59% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, כאשר הקניונים רשמו עלייה של 2.48% במכירות והפאוור סנטרים רשמו עלייה של 0.34% בלבד באותה תקופה.

פאואר סנטר בצומת ירקונים (ארכיון), צילום: אריאל בשור פאואר סנטר בצומת ירקונים (ארכיון) | צילום: אריאל בשור פאואר סנטר בצומת ירקונים (ארכיון), צילום: אריאל בשור

המכירות הכוללות של החנויות הזהות בחודשים מרץ-אפריל, בהם חל חג הפסח, יום העצמאות, ושבתון יום הבחירות, ירדו ב- 2.56% והסתכמו ב-1.09 מיליארד שקל, לעומת 1.118 מיליארד שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

יומיים השפיעו במיוחד על הירידה במכירות על פי הנתונים – אחד מהם הוא חג פסח שני, שנפל בצמוד לשבת, וחל ב-10.4.

ביום זה עבדו כ-400 חנויות בלבד מתוך 2800 החנויות שנבדקות על בסיס קבוע ונרשם בו אובדן מכירות בהיקף 16 מיליון שקל, ביחס ליום רגיל. היום השני המשמעותי היה יום העצמאות שגם בו נרשם אובדן פדיונות של 15 מיליון שקל ביחס ליום רגיל, כאשר בפועל עבדו ביום זה כ-800 חנויות בלבד מתוך ה-2800 שנמצאות במאגרי החברה.

מנגד, ביום הבחירות נרשמה תוספת של 25 מיליון שקל בפדיונות החנויות וממוצע המכירות למ"ר הגיע ל-117 שקל. לשם השוואה, ביום העצמאות עמד הפדיון הממוצע למ"ר על 34 שקל בלבד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות