אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל מקורות ייזום לשעבר מונה למנכ"ל ברן צילום: איי אף פי

מנכ"ל מקורות ייזום לשעבר מונה למנכ"ל ברן

גיורא גוטמן יחליף את נחמן צבר, שכיהן כמנכ"ל הקבוצה, ואת דן שנבך, שכיהן כמנכ"ל ברן ישראל. השניים פרשו במפתיע בשבוע שעבר

05.05.2015, 08:19 | רעות שפיגלמן

קבוצת ברןהודיעה על מחליף לשני הבכירים שפרשו באופן פתאומי בשבוע שעבר. גיורא גוטמן יכהן כמנכ"ל הקבוצה במקומו של נחמן צבר וכמנכ"ל ברן ישראל במקומו של דן שנבך.  

קראו עוד בכלכליסט

זו לא הפעם הראשונה שגוטמן פוגש את קבוצת ברן. גוטמן כיהן כמנהל חטיבת ההנדסה של הקבוצה במשך כשנתיים וחצי עד שעזב את התפקיד ב־2007. בין 2008 ל־2011 כיהן כמנכ"ל מקורות פיתוח וייזום, הזרוע הבינלאומית של מקורות. מאז 2012 מכהן גוטמן כיו"ר חברת או.פי.סי רותם, שהקימה בנגב תחנת כוח פרטית לייצור חשמל.

במקביל לכך, פרסמה אתמול גאראפה (GARAPA BV), שמחזיקה ב־28% מקבוצת ברן, כי היא ובעל השליטה הנוסף בברן, מאיר דור שמחזיק ב־19.9%, "פועלים בשיתוף פעולה כדי לקדם את ענייניה של קבוצת ברן ובכוונתם אף לחזק את מערך היחסים ושיתוף הפעולה ביניהם לטובת פעילות עתידית של הקבוצה".

אלכסנדר נסיס, צילום: איי אף פי אלכסנדר נסיס | צילום: איי אף פי אלכסנדר נסיס, צילום: איי אף פי

אי־סדרים בהתנהלות בעל השליטה בפעילות ברן ברוסיה

גורמים המקורבים לחברה מסרו שהודעת גאראפה היא על רקע סכסוכים ואי הסכמות בין אלכסנדר נסיס, בעל השליטה בגאראפה, לבין דור, שמכהן גם כיו"ר ברן. הסכסוך בין בעלי השליטה החל לאחר שהחברה נאלצה לצמצם באופן משמעותי את הפעילות ברוסיה ב־2014, זאת לאחר שגילתה אי־סדרים בהתנהלות של נסיס. בביקורת שביצעה רשות ני"ע בתחילת השנה הנוכחית גילתה הקבוצה כי נסיס ביצע ללא ידיעתה או הסכמתה שינויים בהסכמים מקומיים למתן שירותים. בנוסף, נודע לקבוצה כי חלק מההתקשרויות שלה ברוסיה, שנעשו באמצעות נסיס, כלל אינן תקפות.

הפרויקט עם רכבת ישראל בוטל

השבוע החולף לא היה קל לברן. יום לאחר פרישת שני הבכירים הודיעה החברה כי בוטלה השתתפותה בשלב הביצוע של פרויקט חישמול המסילות ברכבת ישראל. הפרויקט היה אמור להכניס לחברה 50 מיליון שקל. בהודעת החברה נמסר שבפגישה שנערכה בין רכבת ישראל לחברה נודע כי "עם השלמת השלב הראשון של תכנון והוצאת מכרז לביצוע בפרויקט חישמול הרכבת (שבוצע על ידי החברת־הבת בשליטה מלאה של ברן), בכוונת רכבת ישראל לצאת למכרז בינלאומי לצורך ביצוע השלב השני של הפרויקט".

את שנת 2014 סיימה הקבוצה עם הכנסות של חצי מיליארד שקל, ירידה של 5.7% לעומת 2013. ההפסד הסתכם ב־12.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 65 מיליון שקל ב־2013. הכנסות החברה ב־2014 משקפות ירידה בכלל המגזרים, כאשר הירידה בהכנסות של ברן ישראל היא בעקבות סיום של כמה פרויקטים רחבי היקף, דוגמת מתן שירותים לחברת הרכב החשמלי בטר פלייס ובזן. במגזר הבינלאומי חלה ירידה בהכנסות באירופה, בין השאר בגלל צמצום הפעילות ברוסיה. בנוסף לכך הפעילות של הקבוצה בארה"ב הופסקה לחלוטין ב־2014, על רקע ההאטה במשק האמריקאי.

תגיות