אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקץ לסיוט בטיסות: מזוודה שלעולם לא תאבד ותעשה צ'ק אין לעצמה

הקץ לסיוט בטיסות: מזוודה שלעולם לא תאבד ותעשה צ'ק אין לעצמה

סמסונג מפתחת את המזוודה ביחד עם סמסונייט, יצרנית תיקי היוקרה. המזוודה תיסע בכוחות עצמה אחרי המשתמש, תדווח על מיקומה ותודיע אם מישהו מנסה לגנוב או לפתוח אותה - ואפילו תבצע צ'ק-אין בלעדיכם

05.05.2015, 13:56 | עומר כביר
זה קורה כמעט לכל מי שנוסע באופן קבוע לחו"ל: יורדים מהמטוס, עוברים את ביקורת הדרכונים וניגשים למסוע המזוודות. אבל המזוודה ששלחתם לבטן המטוס פשוט לא מופיעה. במקרה הטוב, היא תאותר ותישלח אליכם בתוך שבוע. ובמקרה הרע? היא אבודה לנצח בנבכי מערכת התעופה העולמית.

קראו עוד בכלכליסט

ענקית הטכנולוגיה סמסונג ויצרנית מזוודות היוקרה סמסונייט מאחדות כוחות במטרה למנוע את עוגמת הנפש הנ"ל ומפתחות מזוודה חכמה, מצוידת בחיישנים ושבבים, שלא רק שלא יכולה ללכת לאיבוד אלא שגם לא צריך לסחוב אותה ממקום למקום.

מזוודות אבודות? יש פיתרון טכנולוגי מזוודות אבודות? יש פיתרון טכנולוגי מזוודות אבודות? יש פיתרון טכנולוגי

לפי דיווח של הדיילי מייל, המזוודה המדוברת תצויד בשבב GPS וביכולות קישוריות שיאפשרו לבעליה לאתר את מיקומה בעולם בכל רגע נתון. חיבור לסמארטפון יאפשר תכונות נוספות כמו שליחת התראה ברגע שהבעלים מתרחק מהמזוודה - שירות שיסייע משמעותית לצמצום מקרי גניבה.

“אנחנו עובדים עם סמסונג כדי ליצור משהו שהוא יותר מגימיק", אמר לדיילי מייל מנכ"ל סמסונייט, ראמש טאניוואלה. “מזוודות חכמות יוכלו לתקשר אתך, ולעשות הרבה יותר מרק למסור מידע על מיקומן". כך, למשל, המזוודה תוכל לשלוח התראה כשהיא מועלת למטוס, מורדת ממנו ומועלת למסוע, או בכל פעם שמישהו פותח אותה.

צ'ק אין? המזוודה תעשה בעצמה

בעיה אחרת איתה מתמודדת סמסונייט היא חוויית הצ'ק אין המייגעת, כשהפתרון הוא מזוודה חכמה שמסוגלת לבצע צ'ק אין בעצמה. בפיתוח זה מצוידת המזוודה בשבב ובו פרטי הבעלים. עם ההגעה לשדה התעופה ניתן יהיה להטעין בשבב, באמצעות תקשורת WiFi, את פרטי הטיסה וכל שיצטרך המטייל לעשות הוא להניח את המזוודה במסוע מתאים, שיבדוק את משקל המזוודה וינפיק קוד זיהוי ושילוח ייחודי שישוגר לסמארטפון.

סמסונייט גם מפתחת דגם של מזוודה מצוידת במנוע, שתוכל לנסוע עצמאית בעקבות הבעלים מבלי שזה יצטרף לסחוב אותה. “זו האוטופיה שאנחנו רוצים ליישם, אבל אנחנו עדיין לא שם", אמר טאניוואלה. “החזון שבו המזוודה תוכל לעקוב אחריך עדיין רחוק. בשלב הזה המיקוד הוא ביצירת מנוע קל וקטן שגם נשלט בשלט רחוק. באבי הטיפוס הראשונים המנוע תופס שליש מנפח המזוודה ושוקל 20 קילו. אבל גם רמקולים היו פעם ענקיים והיום הם קטנים. אנחנו עובדים על הפרויקט הזה בקביעות".

תגיות