אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטייל ללא תוכן

סטייל ללא תוכן

אתר style.com, מקור המידע המוביל והמשפיע ביותר בעולם האופנה, ינטוש בקרוב את התוכן ויהפוך לעוד אתר מכירות מקוון. הקוראים הנאמנים נרעשים, אבל ראשי תאגיד קונדה נאסט חושבים שמדובר בצעד טבעי

06.05.2015, 09:35 | תמרה וולמן

בשבוע שעבר נפל דבר בתעשיית האופנה: צ'ארלס טאונסנד, מנכ"ל ענקית המו"לות קונדה נאסט, וג'ונתן ניוהאוס, יו"ר ומנכ"ל קונדה נאסט הבינלאומית, הודיעו שבסתיו הקרוב יהפוך אתר style.com לבוטיק אופנה מקוון, וכל ערוצי התוכן יוסרו ממנו.

מי שלא בקיא במעמדו של האתר בעולם תקשורת האופנה יכול היה לסור לזירת התגובות כדי להבין את ממדי הסערה שיצרה ההודעה הלקונית, שפורסמה כמובן גם באתר עצמו: "style.com היה חלק עצום מחיי בעשר השנים האחרונות", כתב אחד המגיבים, "אין פלטפורמה מקוונת שמסקרת את עולם האופנה לאורכו ולרוחבו באופן כה אמיתי, לא מתנצל ומתקדם". ואכן, מאז הוקם בשנת 2000 היה style.com למקור מידע מרכזי עבור אנשי ועוקבי תעשיית האופנה, וצבר השפעה לא רק על צרכני תוכן אופנה - אלא גם על התנהלותה של התעשייה כולה.

בתחילה נועד style.com לשמש פלטפורמה מקוונת עבור המגזינים המובילים של קונדה נאסט, ובראשם "ווג" ו"W". ההחלטה שלא להשתמש בשמו של אחד המותגים המוכרים של ההוצאה נדמתה אז כמשונה, אבל הוכיחה את עצמה כחכמה: style.com הצליח להפוך בתוך זמן קצר לבעל מוניטין כזה בתחום האופנה, עד שלמעשה עקף את המגזינים שלהם הוא היה אמור לשמש כמוצר משלים.

עיקר ההפתעה בהודעה טמון בעובדה שבניגוד למיזמים דומים, כאן לא מדובר בהטמעת ערוצי סחר מקוון באתר תוכן או להפך - אלא בביטול מוחלט של כל ערוצי התוכן וניצול המותג להפעלת אתר מכירות אופנה.

"הקהל של המגזינים והאתרים שלנו מסביב לגלובוס כולל יותר מ־300 מיליון אנשים שאיתם כבר יש לנו מערכת יחסים פעילה", הסביר ניוהאוס את הצעד. ואם השחקנים הגדולים ביותר בזירת מסחר האופנה המקוון כיום, כמו Net-A-Porter, מפרסמים בפלטפורמות של קונדה נאסט תמורת ממון רב כדי להגיע לקהל הלקוחות העצום הזה, מדוע שהתאגיד עצמו - שמכיר את לקוחותיו טוב מכולם - לא יציע להם אותו השירות בעצמו? "קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו גדול יותר משל כל אתר מכירות אופנה מקוונות שפועל כיום. עובדה זו תיתן ל־style.com יתרון עצום על פני מתחריו", הוסיף.

 , צילום: style.com , הגרסה הנוכחית. נוטש את המסלולים והמסיבות רוויות הסלבס צילום: style.com , הגרסה הנוכחית. נוטש את המסלולים והמסיבות רוויות הסלבס  , צילום: style.com , הגרסה הנוכחית. נוטש את המסלולים והמסיבות רוויות הסלבס

ביי, ילדה קוּלית

השינוי אמור להיערך בסתיו הקרוב. חלק מערוצי התוכן שהופיעו ב־style.com יעברו לאתר "ווג" האמריקאי, ואילו פלטפורמת המסחר של style.com המחודש תציע מותגי אופנה עילית, מותגי ביוטי, גאדג'טים טכנולוגיים ושירותים שונים.

תחילה תיערך ההשקה בבריטניה, אחר כך בשוק האמריקאי ורק לאחר מכן בשאר השווקים. בריטניה נבחרה להתנעת הפרויקט לא רק מכיוון שההוצאה לנפש על רכישות ברשת בה היא הגבוהה ביותר מבין המדינות המפותחות, אלה גם כי שם יושבות רוב הנהלות האתרים המתחרים העתידיים Net-A-Porter, Farfetch, ASOS ואחרים - מה שיאפשר ציד ראשים וכישרונות שלפי הדיווחים כבר נמצא בעיצומו.

"השינוי הזה בפירוש לא יהפוך אותי לצרכנית של vogue.com", כתבה אחת המגיבות להודעה. "בשעה ש'ווג' הוא הילדה הסנובית שבכוח (אם כי בדיסקרטיות) דוחפת אג'נדה צרה ביותר של אופנה, style.com הוא הילדה הקוּלית שיודעת כיצד להציג את הטוב שבכל דבר ובכל אחד".

להקריב מלכה

"בניגוד למגזינים, שלהם מערכת נפרדת בכל מדינה, style.com הוא אתר גלובלי ומכאן גם הכלי המושלם עבור קונדה נאסט למהלך שכזה", אומר אייל דה ליאו, יועץ לחברות וארגונים בענייני תוכן ודיגיטל ולשעבר מנהל קשרי החוץ של מוזיאון העיצוב ומנהל שבוע האופנה בחולון. "הם כאילו החליטו להניח לטרנדים, למסיבות ולסלבריטאים ופשוט להתחיל להכניס עוד כסף. זה נראה כמו משחק שח, שבו הוקרבה המלכה - style.com - עבור הניצחון.

"כוחו של קונדה נאסט אינו טמון עוד, כבעבר, במהירות הדיווחים, בזמינות האינפורמציה או בסיקור. כשאתרים כגון Net-A-Porter נושפים בעורפו (בשנה שעברה השיק האתר גם מגזין מודפס - ת"ו), על קונדה נאסט לנצל את כוחו האמיתי, שהוא בדאטה בייס שלו. עם 300 מיליון קוראים ושם הדומיין הכי טוב בשוק זה בהחלט צעד טבעי ומרתק. לא רק בגלל היריבות הגדולות שנמצאות בשוק ומחכות לתחרות, אלא גם בגלל האתגר העתידי שלנו כקוראים - להבחין בין תוכן אמיתי למכירתי".

אייל דה ליאו. "להניח לטרנדים, להכניס עוד כסף", צילום: אוראל כהן אייל דה ליאו. "להניח לטרנדים, להכניס עוד כסף" | צילום: אוראל כהן אייל דה ליאו. "להניח לטרנדים, להכניס עוד כסף", צילום: אוראל כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות