אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אגרה על פי עיריית גבעתיים: את הכסף סופרים במדרגות הנעות

אגרה על פי עיריית גבעתיים: את הכסף סופרים במדרגות הנעות

עבור פרסומת אחת שמתנוססת על גבי שלושה דרגנועים בקניון גבעתיים דורשת העירייה, שגובה את אגרת השילוט בקניון, 52,628 שקל. גם אם היא נתלתה לשבוע בלבד, התשלום הוא על חצי שנה לכל הפחות

11.05.2015, 08:19 | אורנה יפת

כמה עולה שלט פרסום על מעקה של דרגנוע בקניון? באמצעות חשבונית שהגיעה לסניף של אופטיקה הלפרין בקניון עזריאלי בגבעתיים מתברר כי לא מעט. הנהלת הרשת קיבלה דרישה לתשלום מעיריית גבעתיים, שאחראית לגביית אגרת שילוט בגין פרסומת בשטחי הקניון, בסכום של יותר מ־50 אלף שקל לחודשיים של פרסום.

בנובמבר 2014 פרסה רשת אופטיקה הלפרין למשך חודשיים שלטי פרסום המודיעים שפתחה חנות בקומה השלישית; אלה נתלו על גבי מעקות של שלושה דרגנועים בקניון גבעתיים. להפתעתה התקבלה חשבונית מעיריית גבעתיים ובה דרישה לתשלום 52,628 שקל - סכום המשקף פרסום למשך חצי שנה. כשפנתה הרשת לעירייה קיבלה תשובה כי האגרה היא שנתית, אלא אם כן הוצבו השלטים בחצי השני של השנה, ואז החיוב הוא עבור חצי שנה. כלומר, עיריית גבעתיים דורשת תשלום שנתי של 105,255 שקל עבור פרסומת באורך 9 מ"ר, אבל גם אם השוכר פרסם חודש־חודשיים בלבד, הוא נדרש לתשלום חצי שנתי ולא לסכום היחסי.

מנכ"ל אופטיקה הלפרין יעקב הלפרין. חוקים מיושנים, צילום: יובל חן מנכ"ל אופטיקה הלפרין יעקב הלפרין. חוקים מיושנים | צילום: יובל חן מנכ"ל אופטיקה הלפרין יעקב הלפרין. חוקים מיושנים, צילום: יובל חן

ומה אם הפרסומת מתגלה כלא יעילה לבעל החנות והוא מבקש להסיר אותה? כדאי שישקול זאת פעמיים, כי הוא עדיין ישלם את מלוא הסכום. במכתבים של מחלקת השילוט בעיריית גבעתיים עבור הסוחרים מופיע כיתוב קבוע בנוסח הבא: "בעל עסק נכבד, האגרה היא שנתית. הודעה בדיעבד על הסרה או שינוי השלט לא תתקבל. הסרת השלט במהלך השנה אינה מקנה כל זיכוי".

רשתות גדולות משלמות בכל שנה בין מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים עבור אגרות שילוט. לדברי בכירה בענף הקניונים, "התשלום על שילוט בקניון משתנה מעירייה לעירייה, ובמקרים מסוימים הוא יכול להיות מורכב מתשלום לעירייה ומתשלום נוסף לקניון. בשנה האחרונה, שהייתה קשה, הנהלות הקניונים אפשרו לסוחרים להציב שלטי פרסום בתנאים נוחים או שלא גבו על כך כסף".

הפרסומת על גבי הדרגנועים בקניון גבעתיים. התשלום אינו לפי זמן הפרסום היחסי הפרסומת על גבי הדרגנועים בקניון גבעתיים. התשלום אינו לפי זמן הפרסום היחסי הפרסומת על גבי הדרגנועים בקניון גבעתיים. התשלום אינו לפי זמן הפרסום היחסי

במסגרת ההתכתבויות בין רשת המשקפיים לעירייה ציינה הרשת: "באופן לא מפתיע ומבדיקת חוקי העזר של כמה עיריות נוספות עולה כי אין כל בסיס לחיוב אגרה חצי שנתית עבור שילוט שהתפרסם במשך חודשיים בלבד. כך הריני להפנותך כדוגמה לחוק העזר העירוני (שילוט) לעיריית תל אביב, שם נקבע כי בעד הצבת שלט לתקופה הקצרה משנה תחושב אגרה יחסית משיעור האגרה השנתית". עוד טוענת הרשת כי "לא היתה מפרסמת לו ידעה כי תחויב בגין אגרה חצי שנתית".

וזה לא התחשיב המוזר היחיד בכל הקשור לאגרה. מתברר שהתשלום על שילוט הוא במכפלות של מטרים מלאים, כלומר, אם גודל השלט הוא 1.05X1.05 מטר, השוכר ישלם עליו כאילו היה 2X2 מטר. "אני משלם בין מאות לאלפי שקלים על שטחי פרסום בכל סניף", אומר מנכ"ל הרשת יעקב הלפרין. "אבל אגרות השילוט מבוססות על חוקי עזר מיושנים, לא מתקדמים ולא משתנים. ב־2015 כבר ניתן לבדוק במדויק מה שטח השלט ולעשות חישוב מדויק של הסכום שהשוכר צריך לשלם. אם יש לי דירה של 100 מ"ר מישהו יגבה כסף על 120 מ"ר? לא".

מעיריית גבעתיים נמסר: "האגרה נגבית על פי חוק עזר עירוני המפורסם הן באתר האינטרנט העירוני והן במשרד הפנים".

תגיות