אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה לעסקים קטנים

"59% מהעסקים לא העריכו נכון את ההכנסות וההוצאות שלהם"

ניר נוסבאום, סמנכ"ל עסקים בחברת לאומי קארד, סבור כי אחת ההזדמנויות הגדולות עבור העסקים הקטנים היא הזירה הדיגטלית

11.05.2015, 11:16 | תומר ורון

59% מהעסקים מעריכים ביתר את ההכנסות שלהם ובחסר את ההוצאות. הם צודקים - אבל הפוך. זה טוב להיות אופטימיים אבל צריך להבין את המציאות", כך אמר ניר נוסבאום, סמנכ״ל עסקים בחברת לאומי קארד.

"לא מעט עסקים לא העריכו נכון את המתחרים שלהם, את הבידול של האסטרטגיה, את הסביבה העסקית שלהם", הוסיף נוסבאום. על פי נתונים שהציג "11% מהעסקים הקטנים מתאיישים מהבירוקרטיה.

אחת ההזדמנויות הגדולות עבור העסקים הקטנים היא הזירה הדיגטלית. "עסק קטן לא יכול להתקיים בלי ממשק דיגטלי עם הלקוחות שלו", ציין נובסאום. "יש כאן הזדמנות אדירה, אפשר להיות עסק מאוד קטן בלי נוכחות פיזית אבל להיות עם נוכחות אצל הצרכנים. מפתיע אותי שעדיין יש עסקים שמחלקים פלייר ומפרסמים דברים שלא קשורים אליי".

ניר נוסבאום סמנכ"ל עסקים לאומי קארד, צילום: נמרוד גליקמן ניר נוסבאום סמנכ"ל עסקים לאומי קארד | צילום: נמרוד גליקמן ניר נוסבאום סמנכ"ל עסקים לאומי קארד, צילום: נמרוד גליקמן

נוסבאום הציג על סמך נתוני חברת לאומי קארד על הרגלי הקנייה של הישראלים. "אנחנו קונים על בסיס המלצות. אם אני מזמין מלון אני רוצה לראות שהמליצו עליו, אני רוצה לראות מה כתבו עליו". על פי נתונים שהציג, 92% מהצרכנים באינטרנט קוראים המלצות ו-62% מהלקוחות קונים בעסקים שיש עליהם המלצות טובות. "העסקים צריכים להיות בעולם ההמלצות".

לדברי נוסבאום, עסקים קטנים מצליחים פעילים מאוד בתוך בקהילה שלהם. "עסק מצליח זה עסק שעושה שיתופי פעולה, הוא מפרסם בפייסבוק השכונתי דברים מיוחדים לקהילה שלו".

תגיות